یازدهمین جلسه بررسی لایحه بودجه ۹۷ در خانه ملت در حالی به پایان رسید که طرح استیضاح دو وزیر راه و کار، کلید خورد.

به گزارش خبرآنلاین، یازدهمین جلسه بررسی لایحه بودجه 97 در خانه ملت با یک تفاوت آغاز شد. امروز مجلسی ها به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) پیش از آغاز به کار، به عزاداری با مدیحه سرایی مداح اهل بیت پرداختند.

بلاتکلیفی حقوق خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی مجلس و خانواده‎های ایثارگران

فریدون احمدی در جلسه علنی صبح امروز دوشنبه مجلس در تذکری اظهار کرد: ۹ ماه از حادثه تروریستی مجلس می گذرد. ما بخش زیادی از بودجه را به حقوق کارکنان دولت و دستگاه‌های اجرایی اختصاص دادیم در حالی که هنوز حقوق خانواده‌های شهدای این حادثه تروریستی برقرار نشده است.

در تذکر دیگری نیز نماینده مردم اصفهان خواستار توجه بیشتر بنیاد شهید به حقوق خانواده های شهدا و ایثارگران شد. حمیدرضا فولادگر با بیان اینکه بنیاد شهید باید مدافع حقوق ایثارگران باشد، اظهارداشت: اگر قرار باشد بنیاد فقط مدافع حقوق دولت باشد، خانواده شهدا و ایثارگران باید بروند و یک تشکل صنفی تشکیل دهند تا مدافع حقوق خودشان باشد.

نامه به روحانی برای برکناری ربیعی و آخوندی

 همچنین در جلسه علنی امروز محمد علی وکیلی سوالات ملی هدایت الله خادمی نمانیده مردم ایذه در مجلس از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص وضعیت نابسامان فرهنگی و مطبوعاتی کشور و سوالات ملی جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد از وزیر اقتصاد در خصوص علت بدهی عوارض ۱۱ هزار میلیارد کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف و علت عدم وجود برنامه موثر در خصوص قاچاق کالا را اعلام وصول کرد.

در همین راستا غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با ایسنا از نامه نمایندگان به  رئیس جمهور خبرداد. نامه ای که در آن خواستار استعفای  وزرای کار و رفاه پیش از بررسی استیضاح شدند.

وی افزود: نمایندگان در نامه به آقای روحانی عنوان کردند که بی‌انگیزگی،‌ سستی و رخوت در مواجهه با مشکلات و بحران‌ها و کم دقتی در اولویت‌بندی و همچنین بحران‌های اخیر در امور اجرایی و مدیریتی همچون بحران‌های حمل و نقل، عدم موفقیت در کاهش حداقلی مشکلات جوی و سیاسی کاری بیش از حد در اداره امور سازمان‌هایی که متولی بخشی از امور بنگاه‌های اقتصادی هستند ایجاب می‌کند آقایان آخوندی و ربیعی از کابینه خارج شوند و مدیران با انگیزه‌ای جایگزین آنها شوند تا روح جدیدی در کابینه دمیده شود.

به گفته وی، طرح استیضاح وزرای راه و رفاه تقدیم هیات رییسه مجلس شده و در صورتی که ربیعی و آخوندی استعفا ندهند این استیضاح‌ها به جریان خواهد افتاد.

کنایه محبی‎نیا به قاضی‎پور

احمد امیرآبادی عضو هیات رئیسه مجلس برای دقایقی در جلسه امروز با علی لاریجانی گفت و گو می کرد که این موضوع مورد انتقاد یک نماینده قرار گرفت. احد آزادی خواه که در موافقت با بخش هزینه ای بند «ج» سخنرانی می کرد نسبت به عدم توجه لاریجانی اعتراض کرد و گفت: آقای امیرآبادی نماینده محترم مردم قم، بگذارید آقای لاریجانی به حرف های ما گوش کنند و وقت خصوصی نگیرید.

در ادامه جلسه، محمد جواد ابطحی نماینده خمین که نسبت به ممانعت لاریجانی از ارائه پیشنهادها و سخنرانی مخالفان و موافقان بندهای مختلف لایحه بودجه انتقاد داشت به مقابل جایگاه هیات رئیسه رفت و خطاب به علی لاریجانی با صدای بلند انتقاداتی را مطرح می کرد، اما لاریجانی با خنده و این جمله که «خداوند شما را حفظ کند، انشالله» پاسخ او را داد. ابطحی دستهایش را بر هم می کوبید و با همراهی ساداتی نژاد نماینده کاشان و زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات به سمت صندلی اش می رفت.

حاشیه دیگر مجلس را نمایندگان آذربایجان رقم زدند، جهانبخش محبی نیا نماینده میاندوآب قصد داشت که به عنوان مخالف بند «ب» تبصره 10 صحبت کند که گویا با اصرار نادر قاضی پور نماینده ارومیه وقت خود را به او داد. محبی نیا که ابتدا میکروفنش برای بیان مخالفت روشن شده بود گفت: آقای قاضی پور اصرار دارند صحبت کنند و فضائلشان بیشتر از من است. ببینیم ایشان از صحبت کردن سیر می شوند؟ قاضی پور بی توجه به جمله آخر محبی نیا از او تشکر کرد و ادامه داد: آقای محبی نیا را به عنوان شیر مرد آذربایجان می شناسم و به من محبت دارند.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =