ایرنا نوشت: مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به بارش برف شدید در محل وقوع سانحه هوایی تهران یاسوج در ارتفاعات پازن پیرکوه دنا واقع در منطقه نقل، دید افقی به کمتر از 2متر رسیده است

معاون فرهنگی و روابط عمومی پایگاه چهارم رزمی هوانیروز از توقف عملیات هوایی جابجایی اجساد جانباختگان حادثه هوایی دنا به دلیل آغاز بارش در منطقه خبر داد.

سرگرد جعفر طاهری گفت: هم اکنون دو فروند بالگرد هوانیروز ارتش از اصفهان در منطقه سقوط هواپیما که با فرماندهی فرمانده هوانیروز اصفهان برای انجام عملیات اسلینگ (جابجایی و انتقال اجساد توسط بالگرد و با استفاده از تورهای مخصوص) به پرواز درآمده بودند به فرودگاه بازگشتند.

وی افزود: با توجه به خطر ریزش بهمن ، اجساد باید توسط تیم کاوشگر، از فاصله 30 متری قله پازن پیر به فاصله 200 متری پایین تر از قله منتقل شود و سپس بالگردها برای انتقال پیکرها وارد عمل شوند.

استاندار اصفهان روز گذشته محل سقوط هواپیمای شرکت آسمان را قسمت شمال کوه نقل و 30 متر پایین تر از نوک قله پازن پیر و در ارتفاع 13 هزار پایی مرز بین استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد.

روز گذشته نیز هواشناسی، شرایط ناپایدار را برای منطقه دنا پیش بینی کرده بود.

2000 نفر از عوامل امدادی، نظامی و انتظامی، اجرایی و عملیاتی در منطقه سقوط حضور دارند.

هم اکنون تیم های عملیاتی در منطقه در حال بسته بندی اجساد در کاورهای مخصوص هستند تا عملیات انتقال از طریق بالگردها به سرعت انجام شود.

هواپیمای ATR72 آسمان که از تهران عازم یاسوج بود 20 دقیقه پس از پرواز از رادار محو شده و در میانه راه و از آسمان اصفهان به دلیل نامعلوم، به سمت تهران تغییر مسیر داده است اما پس از چند دقیقه از صفحه رادار محو شد.

هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و شش خدمه صبح روز یکشنبه از رادار خارج شده و مشاهدات مردمی نشان دهنده وقوع سانحه هوایی است.

این هواپیما هرروزه یک پرواز از تهران به یاسوج و یک پرواز بالعکس دارد که میانگین 50 تا 60 مسافر حمل می‌کند.
این هواپیما حدود 60 مسافر داشت.

سمیرم در جوار دنا و زاگرس مرکزی با افزون بر پنج هزار و 200 کیلومتر مربع وسعت، 150 آبادی و روستا، چهار شهر و چهار بخش مرکزی، دناکوه، وردشت و پادنا با دارا بودن افزون بر 108 هزار نفر جمعیت در 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =