ایلنا نوشت: سخنگوی وزارت کشور از حذف کپی کارت ملی و شناسنامه برای ارائه خدمات به مردم در دستگاههاى دولتی در ٣ استان سمنان، قم و خوزستان خبر داد.

سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور گفت:پروژه حذف کپی کارت ملی و شناسنامه برای ارائه خدمات به مردم در دستگاههاى دولتی در ٣ استان سمنان، قم و خوزستان با محوریت وزارت کشور در این ٣ استان‌ به صورت پایلوت در حال اجرا است و با توجه به دریافت بازخورد از اجرای موفق این طرح، اجراى آن در سراسر کشور و تمامی دستگاه های دولتی و بانک ها و .... به مرور به اجرا گذاشته خواهد شد.

وى در ادامه افزود: با اجرای این پروژه علاوه بر سهولت در خدمت رسانی به مردم صرفه جویی قابل توجهی در زمینه حفظ محیط زیست و مشخصا استفاده از کاغذ انجام مى شود.

سخنگوى وزارت کشور عنوان کرد: همانگونه که مطلع هستید سالیانه میلیونها برگ فتوکپی از شناسنامه و کارت ملی از مردم دریافت می گردد که هم تهیه این ها و هم نگهداری و امحای شان هزینه هاى زیادى دارد که با اجراى این طرح و با استعلام برخط هویت خدمت گیرندگان هزینه هاى مردم و دستگاه ها به شدت کاهش پیدا می کنند.

سامانى با بیان اینکه اهتمام مرکز توسعه دولت الکترونیک وزارت کشور و سازمان ثبت احوال اجراى طرح هاى کاربردى در جهت کاهش هزینه هاى مردم است، اضافه کرد: این مزایا در کنار فواید زیست محیطی ناشی از کاهش مصرف کاغذ پروژه را از اهمیت بالایی برخوردار می کند.

وى گفت: هم اکنون تمامی دستگاه دولتی بانک و برخی نهادهای عمومی و خصوصی به صورت برخط امکان احراز هویت خدمت گیرنده را از پایگاه ثبت احوال دارند و اغلب آنان هم اکنون از این سرویس استفاده می‌کنند به گونه ای که در حال حاضر این خدمت در بیش از ۲۰۰ هزار نقطه برقرار بوده و بر اساس نیاز قابل تعمیم به تمامی دستگاهها ، مناطق و استانها ی متقاضی می‌باشد.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارشناس حقوق A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    3 0
    اجرا میشه واقعا یا مثل خیلی از مصوبات دیگه فقط در حد حرف باقی میمونه
  • بی نام A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    3 0
    تکنولوژی هایی که دنیا چهل سال پیش اجرا کردند