مهر نوشت: رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: در حوزه دفاع بیولوژیک، دفاع زیستی یکی از مهمترین لایه‌های امنیتی برای شناسایی به موقع تهدیدهای بیوتروریستی است که باید جدی‌تر از قبل پیگیری شود.

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در نشست هم‌اندیشی پدافند زیستی زنان و خانواده در سالن غدیر فرهنگستان علوم پزشکی ایران بیان کرد: خانواده مهمترین نهضت در جنگ‌های دفاعی است، به گونه‌ای که موضوع پدافند غیر عامل به عنوان جنگ نرم ابتدا باید در هسته خانواده‌ها مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد، زیرا باید نقش زن به عنوان محوری‌ترین الگو و شالوده اصلی بنیان هر خانواده مورد توجه قرار گرفته شود، همانند مادر شهید حدادیان که با وجود چنان درد عمیقی با حفظ اقتدار خود آن سخنرانی محکم را انجام داد و در حقیقت با این اقدامش دز حوزه یک جنگ نرم، استوار پاسخ بسیاری از فرافکنی‌ها را داد.

 سردار جلالی در ادامه با بیان اینکه در حوزه پدافند زیستی دستکاری‌های موجودات زنده و ژنتیک می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد، ادامه داد: گاهی این بررسی‌ها برای توسعه علم به کار می‌رود اما زمانی که بحث بیوتروریسم مطرح می‌شود همین دستکاری‌ها در ژنتیک ویروس با ایجاد تلفات جانی اقتصادی و زیستی به راحتی به عنوان تهاجم و دشمنی برای یک کشور مورد استفاده قرار گیرد.

تحقیقاتی که از دستکاری بودن ابولا خبر می‌دهد

 وی در ادامه با تاکید بر اینکه بسیاری از گزارش‌ها و گفته‌ها از دستکاری شدن ویروس‌ ابولا خبر می‌دهد، بیان کرد: یکی از استنادهای موجود برای اثبات این ادعا نبودن ثلث اولیه این بیماری در دنیا بوده است به گونه‌ای که در این مورد هیچ گزارش ثبت‌شده‌ای مبنی بر ابتلا به ویروسی به نام ابولا وجود نداشت ولی به یکباره این ویروس پیدا می‌شود و در واقع در چنین دستکاری‌هایی وقتی ساختار سلول ویروسی را باز می‌کنند از طریق علم ویروس‌شناسی و ژنتیک همه قابلیت‌های آن چه از نظر دما و چه از نظر برد جغرافیایی برای توسعه و انتشار آن مورد بررسی قرار می‌گیرد که نتیجه آن ابتلا سریع، کشتار به شکل بیماری مهلک می‌شود، وضعیتی که به خوبی یکی از نمونه‌های بیوتروریسم، می‌تواند محسوب شود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با تاکید بر اینکه پدافند انحصارا در حوزه سلامت فردی نیست، ادامه داد: به طور کلی سلامت، انسان، دام، طیور و آبزیان، محصولات کشاورزی و نباتات و آب آشامیدنی مجموعا ۶ محور اساسی پدافند زیستی به شمار می روند که انسان، خانواده و امنیت غذایی و زندگی سالم از  مهمترین اولویت‌ها به شمار می‌روند.

 جلالی با بیان اینکه تشخیص تهدید اساسی ترین مولفه در حوزه پدافند زیستی است، اظهار کرد : باید در این زمینه کل نظام تشخیصی با راه اندازی های آزمایشگاه‌های سطح ۳ و ۴، ایجاد بانک اطلاعاتی جامع ویروس‌ها و ساختارهای ژنتیکی به روز شود.

محسن رضایی: با موشک هایی که از قذافی گرفتیم به عراق شلیک کردیم

همچنین ایسنا نوشت: در سومین جشنواره ایده پردازی شهید نامجو نزاجا با درود به روح شهدا و امام شهدا و روح سپهبد شهید صیاد شیرازی اظهار کرد: تشکر می‌کنم از امیر حیدری که توجه جدی به ابتکار و نوآوری در نیروی زمینی کرده است ، تا الان نیروی زمینی را پیشروتر از سایر نیروها در ایده پردازی می بینم و امیدوارم این پیشگامی را حفظ کنید.

این استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) افزود: اگر برگردیم به چهل سال پیش، انقلابی که در ایران صورت گرفت، یک پدیده نو در جهان بود و انقلاب اسلامی نام گرفت. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم سالاری دینی از ابداعات انقلاب بود.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: در همین محل نیروی زمینی بارها با برادرم صیاد در مورد جنگ جلسه داشتیم. در تنگنای مهمات و قطعات یدکی بودیم. در عملیات طریق القدس مهمات توپخانه ما بسیار کمتر از نیاز بود و با نوآوری و خلاقیت پیش رفتیم. آقای معین وزیری یادشان است که از نظر امکانات، یک نابرابری مطلق در جبهه ها بود.

رضایی با برشمردن عوامل ایجاد اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی گفت: اولین عامل ایجاد اقتدار نیروهای مسلح ایمان الهی است که به ما روحیه شهادت طلبی و انگیزه کار برای خدا و توکل را می دهد. عامل دیگر اقتدارآفرینی، فکر، ایده پردازی و نوآوری است. همین دو عامل در کنار هم معجزه آفرینی می کند. مساله سوم، فناوری و موضوع چهارم، مهارت همه نیروها است. مساله فکر که پس از ایمان و قبل از فناوری و مهارت قرار می گیرد، بسیار تعیین کننده است. می توان کمبود لشکر ها را با فکر و طراحی جبران کرد.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: در عملیات بیت المقدس، ایده ای بود که عملیات نصر را دنبال کنیم و ایده دیگر این بود که از کارون نزدیک خرمشهر وارد شویم. هر دو طرح، محاسن و معایبی داشت. در طرح اول، لجستیک به راحتی تامین می شد اما در عبور از کارون در لجستیک اشکال پیش می آمد. در ستاد فرماندهی، در مورد نوع پل، پیاده کردن امکانات و پیمودن راه بین کارون تا جاده تصمیم گیری هایی شد.

استاد دانشگاه جامع امام حسین گفت: نوآوردی در طراحی و لجستیک محدودیتی ندارد.در همه ابعاد جنگ راه گشا است. در عملیات خیبر، به درون باتلاق ها رفتیم چون به این نتیجه رسیده بودیم که در جنوب جبهه ها، امکان عملیات بزرگ وجود ندارد. به دنبال راهی ابتکاری بودیم و به حور و باتلاق ها برخورد کردیم که پس از طی چهل کیلومتر در نیزارها با دو سه کیلومتر جنگ، می توانیم به جاده بصره برسیم. دشمن در آنسوی حور، پاسگاه هایی ایجاد کرده بود. ما باید با لشکرهای خود، عملیات پارتیزانی را اجرا می کردیم. از تجربه این عملیات در والفجر 8 و کربلای 5 استفاده کردیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به پیشرفت های صنایع دفاعی ایران و تغییرات فناورانه در نیروهای نظامی گفت: یکی از پیشرفت های ما، فناوری موشکی است که از 1700کیلومتر آنسوتر مقرهای داعش را بدون تلفات غیر نظامی هدف قرار می دهیم. آن زمانی که موشک ها را از لیبی گرفتیم، مستشاران قذافی به سفارت خانه رفتند و شهید طهرانی مقدم در ظرف 20 روز موشک ها را به سوی عراق شلیک کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به عنوان یک برادر عرض می کنم که وحدت نیروهای مسلح را حفظ کنید. از تمایزات و تفاوت ها برای وحدت پیش‌رونده استفاده کنید. وحدت انسجام ملی ما را تقویت می کند. نیروهای مسلح مهمترین سنگر ثبات و امنیت کشور است.

29216 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 758187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =