پاسخ ایلیات به شایعه شهردار شدنش: اهل معامله نیستم

همزمان با شنیدن خبرهایی درخصوص استیضاح شهردار کرج و انتخاب فرج اله ایلیات به عنوان شهردار جدید، گفت: تمامی شایعه ها را تکذیب می‌کنم و می‌خواهم که بدانید اهل معامله نیستم و گویا افرادی که شایعه پراکنی می‌کنند،( توهم) دارند

 اسماعیل حیدرپور- شورای شهر و شهرداری کرج، دو نهاد پرحاشیه این روزهای کرج بار دیگر سوالات بسیاری را در ذهن شهروندان ایجاد کرده اند؛ حواشی حول حوزه مدیریت شهری این روزها زیاد است. طرح سوال اعضای شورای شهر کرج از شهردار کرج یکی از این حواشی است. سوالاتی که شهردار کرج تنها به صورت مکتوب به آنها پاسخ داده و برای دفاع در صحن شورا حاضر نشده است یکی از این حواشی است که امکان منتهی شدن به استیضاح و برکناری شهردار را هم دارد.از دیگر شایعات می توان به اعلام آمادگی برخی اعضای شورای برای تکیه زدن بر مسند مدیریت شهری اشاره کرد، جایی که نام های فرج الله ایلیات و عباس زارع بیش از سایرین شنیده می شود.دخالت ایلیات در انتصابات شهرداری دو منطقه 4و8 کرج نیز برای حمایت از شهردار کنونی یکی دیگر از این شایعات است که در جهت تنویر افکار عمومی با فرج الله ایلیات معاون پیشین اداری مالی شهرداری کرج و عضو کنونی شورای شهر کرج که از چهره های تاثیر گذار این شورا نیز به حساب می آید به گفت و گو پرداخته ایم که در ادامه  آن را می خوانید

• آقای ایلیات در ابتدا از آخرین روند طرح سوال از اصغر نصیری، شهردار کرج برایمان بگویید؛
• اعضای شورای شهر حدود 45 روز پیش سوالی از شهردار پرسیدند که همچنان شهردار در مقابل این سوالات به صورت حضوری پاسخگو نبوده و اعضا نیز همچنان منتظر پاسخ وی هستند.
o آیا ضرب العجلی برای پاسخگویی شهردار مطرح شده است؟
• خیر، هیچ ضرب العجلی برای پاسخگویی شهردار نیست اما با این حال اصغر نصیری، شهردار کرج، به دلیل بیماری، دو جلسه در صحن علنی شورا حضور پیدا نکرد و پاسخ های خود را به صحن شورا به صورت کتبی ارسال کرده است که البته باید منتظر ماند تا روز چهارشنبه وی در صحن شورا، پاسخ سوالات را با صراحت بیان کرده و اعضای شورا را درخصوص مباحث مطرح شده قانع کند.طی روزهای گذشته شنیده شده است که شورا قصد دارد شما را به عنوان شهردار کرج به جای اصغر نصیری، انتخاب کند و حتی خود شما نیز برنامه ای برای تحقق این هدف داری، آیا این موضوع صحت دارد؟تا به امروز هیچ صحبتی در خصوص شهردار شدنم نشده است و خودم نیز تا کنون هیچ صحبتی در این رابطه با اعضای شورا نداشته ام. حتی هنوز به هیچ جمع بندی درخصوص انتخاب سرپرست نیز نرسیده ایم.
o اگر اعضای شورا از شما بخواهند که این جایگاه را بپذیرید، آیا شما قبول می‌کنید؟
• این موضوعی است که باید دید جمع 13 نفره شورا چه تصمیمی را در این خصوص اخذ می کند اما به این جمع بندی رسیده ایم که شهردار کرج باید از همین شهر باشد اما درخصوص فرد انتخابی هیچ صحبتی نشده است. درصورتی که شهردار برای پرسش اعضای شورای شهر پاسخ قانع کننده ای نداشته باشد امکان جایگزینی فردی دیگر به جای نصیری هست اما اگر شورا قانع شود موضوع منتفی خواهد شد.
o بحث دیگری درمورد شما مطرح شده که "آقای ایلیات در اخرین صحبت هایشان گفته اند که شهردار منطقه 4 و 8 را من تعیین می‌کنم"، آیا شما این موضوع را تایید می کنید؟.
• من اهل معامله کردن با هیچ فردی نیستم و ممکن است این مباحث مطرح شده بازی دوستان حاضر در شهرداری باشد. من نه دنبال تعیین شهردار منطقه هستم و نه معامله ای در این حوزه می کنم. هرکسی این حرفا را زده گویا توهم دارد وگرنه هنوز سوالی مطرح نشده چگونه درجریانند که ما قانع شدیم یا خیر؟ برایم مهم نیست که شهردار مناطق چه کسانی باشند.
o به عنوان فردی اجرایی،عملکرد شهرداری و شهردار کنونی کرج را چطور ارزیابی می‌کنید؟
• عملکرد شهردار در حوزه خدمات شهری موفق بوده است اما در حوزه عمرانی موفقیت چندانی را کسب نکرده است. همچنین به طور مطلق نمی توان عملکرد شهرداری را ارزیابی کرد زیرا ممکن است در مواردی موفق و در مواردی ناموفق باشد.
o در پایان، آیا از تغییر و تحول های صورت گرفته در شهرداری و انتصابات شهردارراضی هستید؟
تغییرهای صورت گرفته در شهرداری ها در اختیار شهردار است و هیچ کس هیچگونه دخالتی در این کار نباید داشته باشد و من هم در این تغییرات دستی نداشته ام اما در خصوص عملکرد آنها در آینده می توانیم نظر خود را بیان کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 758235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =