منصور حقیقت‌پور*

امروز شاهدیم که بسیاری از شخصیت های سیاسی اعم از اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدالی نسبت به پیامدهای تبلیغ ناامیدی در جامعه هشدار می دهند، من معتقدم ناامیدها، آدم های بریده‌ و خسته از مقاومت هستند که در همه جناح‌ها می توان آنها را یافت.

وقتی بررسی می‌شود، می‌بینیم بریده‌ها به لحاظ اعتقادی و سیاسی کم آوردند، آنها تفکر و شناخت درستی از چارچوب توانمندی حکومت اسلامی ندارند فکر می کنند، ایده حکومت اسلامی نمی تواند پاسخگو باشد. چنین افرادی باید ریکاوری شوند. نحوه ریکاوری هم آن است که با شخصیت های اعتقادی نشست و برخاست کنند تا به دامن انقلاب برگردند.

آنهایی هم که خسته هستند فکر می کردند در 10-20 سال می شود به اهدافی رسید اما حالا که تصورشان با واقعیت نمی خواند بنابراین خسته شدند، حالا باید خستگی در کنند و دوباره به صحنه بیایند.

در مجموع یک عده ناخواسته و یک عده خواسته ناامید شدند، ناخواسته ها را می توان زودتر برگرداند و به آنها آموزش داد اما کسانی که خواسته ترویج ناامیدی می کنند برگرداندن آنها زمان بر است.

البته یکسری موضوعات نیز به فضای رسانه های کشور بر می گردد مثلا تیتر روزنامه ها و رسانه ها را نگاه کنیم، دلیل ندارد این همه تیتر منفی روی صفحات مطبوعات و تاپ خبرگزاری ها و سایت های خبری است. اگر روزی تحلیل محتوای رسانه های کشور به ویژه صداوسیما را به من بسپارند، مشخص می کنم روزی چه میزان پالس های منفی به جامعه پمپاژ می شود و آثارش چه خواهد بود.

در مجموع قطار انقلاب را به حرکت درآورد و الان لوکوموتیوران مقام معظم رهبری هستند اما مسافران قطار انقلاب باید به این واقعیت برسند که چنگ انداختن آنها به صورت یکدیگر تأثیری روی حرکت قطار نمی گذارد فقط صورت خودشان را زخمی می کند.

لوکوموتیوران قطار انقلاب می گوید «25 سال دیگر رژیم صهیونیستی از بین می رود» یعنی ما در آن روز هستیم اما دشمنان مان را حذف می کنیم.

پس هنوز به قله اهداف و آرمان های انقلاب نرسیدیم و راه درازی در پیش داریم، وقتی به قله رسیدیم آن زمان است که می توانیم چای بنوشیم و دو آبنات هم بخوریم.

* مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 760124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =