ایسنا نوشت: رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلستان با بیان اینکه پلیس انگلیس از قبل از حمله به سفارت ایران اطلاع داشته و از آن پیشگیری نکرده، خواستار بررسی این موضوع از سوی وزارت خارجه شد.

مصطفی کواکبیان در تذکری در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس اظهار کرد: تذکر من نه به عنوان خادم ملت در سنگر مجلس یا عضو کمیسیون امنیت ملی یا رئیس فراکسیون دیپلماسی است بلکه به عنوان رئیس گروه دوستی ایران و انگلیس است، می خواستم بگویم مقامات دولت بریتانیا با دم شیر بازی نکنند. اینکه اجازه دهند یک فرقه تفرقه افکن معروف به شیعه انگلیسی شیرازی به راحتی به سفارت ایران تعرض یا نفوذ کنند حتما از نظر ما محکوم است.

کواکبیان ادامه داد: سه پرسش در این زمینه مطرح است یکی این که براساس قرائنی که گفته می شود پلیس انگلستان از قبل از این حمله اطلاع داشته و از آن پیشگیری نکرده و بعد از وقوع این اتفاق هم با فاصله دو سه ساعت در محل حاضر شده تا آنها بتوانند به بالکن بروند به پرچم ما اهانت کنند و نکته دیگر این که بعد از سه چهار ساعت بازداشت آزاد شدند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: ما این موضوع را در کمیسیون امنیت مورد بررسی قرار می‌دهیم. عزیران وزارت خارجه هم این مسئله را صورت جدی بررسی کنند و گزارش آن را به ما بدهند.

اگر آب نیست برای یزد هم نباید باشد

احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی که دیروز در نشست خبری خود به دلیل مشکلات کشاورزان این استان از تصمیم نمایندگان اصفهان به استعفا خبر داده بود و خود نیز اعلام آمادگی کرد که در صورت حل نشدن مشکلات استعفا خواهد داد، (اینجا) گفت: کشاورزان اصفهان حقابه خود را می خواهند.

حجت الاسلام احمد سالک در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در کشور 90 درصد توزیع آب در بخش کشاورزی مصرف می شود، اظهار کرد: در بسیاری از استان ها از جمله اصفهان موضوع رسیدگی به کشاورزی مسئله نخست آنها است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در زمان خشکسالی نیز در رتبه دوم کشاورزی کشور با صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس راهی جز سازگاری با 10 سال خشکسالی را ندارد، افزود: بدون شک جنگ آینده جهان، بر سر آب و تغذیه است. حوزه‌ای که دشمنان روی آن دست گذاشتند نیز محیط زیست بود که با پذیرفتن خشکسالی، این گونه توجیه شد که باید به جای کشاورزی، محصولات را وارد کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: خط قرمز کم آبی، 150 الی 180 میلیون متر مکعب است، اما در حال حاضر ۱۳۰ میلیون متر مکعب پشت سد وجود دارد، در حالی که تنها با جاری شدن ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب، مشکل کشاورزان اصفهان حل می شود.
سالک ادامه داد: کشاورزان حق‌آبه خود را می خواهند، مردم اصفهان بیشترین شهید و بیشترین میزان زکات را می دادند، اما امروز این کشاورزان در چنان وضعیتی قرار گرفته اند که زکات بگیر شده اند.

وی خاطرنشان کرد: زلزله کرمانشاه موجب شد مسئولان برای حل مشکلات بسیج شوند، اما امروز زلزله و خشکسالی میان مردم شرق اصفهان بیداد می کند، همان طور که به مردم کرمانشاه کمک شد باید به کشاورزان اصفهان نیز کمک شود، آیا باید حتما "خونی از دماغی ریخته شود" تا کاری شود؟ چرا پیشگیری صورت نمی گیرد!؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: 14 استان در کشور دچار کم آبی هستند و باید در این خصوص تدبیر اساسی اندیشیده شود. هم چنین ساماندهی رودخانه از سرچشمه تا تالاب هم موضوع مهمی برای حیات اصفهان است که برای آن بودجه ای در نظر گرفته شده و هدف از این ساماندهی، جلوگیری از پرت آب، برداشت های بی رویه و استفاده بهینه از کف رودخانه زاینده رود است.

سالک خاطرنشان کرد: اگر آب نیست برای یزد هم نباشد، این درحالی است که در کارتن‌های خیار یزد نوشته می شود تولیدی در یزد با آب کوهرنگ! به یزد اعلام کرده ایم که این آبی که از اصفهان می‌رود تنها برای شرب آن ها است و نباید آن را در صنعت یا کشاورزی مصرف کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه نمایندگان مجلس قانون گذاری، نظارت و ارتباط منطقی با مردم است، گفت: اما نظارت چند آفت دارد، نخستین آفت عدم دقت کارشناسی در مسائل نظارتی و دومین آفت لابی کاری است.

29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =