احد آزاد‌‌ی‌خواه نماینده ملایر در موافقت با استیضاح عباس آخوندی گفت:« وعده دادید که جایگزین مسکن مهر، مسکن اجتماعی است؛ کدام مسکن اجتماعی ؟ امروز 290 نماینده اینجا جمع هستند، کدام شهر مسکن اجتماعی تشکیل شد؟»

به گزارش خبرآنلاین، نماینده ملایر در جلسه استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جلسه علنی عصر امروز اظهارداشت: این سومین بار است که عملکرد آقای آخوندی مارا به استیضاح می رساند؛ کمی تامل بفرمایید چه اشکالی در کار است که وکلای ملت علیرغم زحمات شما، سه بار شما را استیضاح کردند.

او افزود:خودتان هم علاقمندی به ادامه کار ندارید ؛ وزیری که انگیزه کار ندارد، اهتمام ندارد کارش را دنبال کند.

آزادیخواه با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران 12 هزار میلیارد تومان بدهکاراست،عنوان کرد:« بودجه وزارت راه ۵۲۰۰ میلیارد تومان است تفاوت این بودجه با پروژه های نیمه کاره وبدهی به پیمانکاران چگونه پر می شود. وزیر وظیفه دارد جذب منابع و سرمایه کند اگر پول و سرمایه نیست، چرا به مردم قول انجام پروژه‌های نیمه کاره را می دهید؟ 

او گفت: گفتید در اجرای طرح‌های دولت گذشته غرض شخصی ندارید و این پروژه‌هارا به اتمام می‌رساندید اما به اتمام نرساندید. هنوز زیرساخت‌های مسکن مهر فراهم نشده است. ناموس مردم در سرما و گرما کیلومترها طی می کند تا فرزندش را به مدرسه ببرد. بسیاری از ساکنان مسکن مهر در آرزوی یک مرکز درمانی به سر می برند حالا فضای سبز پیشکش. 

او افزود: آقای آخوندی وقتی امکان جذب سرمایه گذاری خارجی و فاینانس نیست، قول نده . آقای وزیر مردم نباید منتظر بمانند بر اقدامی که سال هاست نشد و هنوز هم چشم دوختند فرجی اتفاق بیفتد و نیفتاد .

نماینده مردم ملایر تصریح کرد:برای خانه دار شدن مردم گفتید صندوقی تشکیل می‌دهید تا این صندوق شش هفت برابر سپرده مردم را وام دهد. مردم، اگر از این ناحیه تسهیلاتی دریافت کرده‌اید اعلام کنید تا استیضاح‌مان را از وزیر راه پس بگیریم. 

احدیخواه عنوان کرد:وعده مسکن اجتماعی را دادید. این مسکن در کدام شهر ساخته شد؟ خبر انعقاد قرارداد خرید بیش از ۲۰۰ هواپیما از ایرباس و بوئینگ را دادید اما تنها ۷ فروند هواپیما به دستمان رسید بقیه چه شد؟ چرا حقایق را به مردم نمی گویید؟ سهم وزارت راه از ۱۶ هزار نفر جانباخته در تلفات جاده‌ای چقدر است؟  

او گفت: بعد از سقوط هواپیمای یاسوج که 60 نفر کشته شده و مردم عزادار شدند،در حالی که قرارداد خرید هواپیما در شش ماه دوم برجام منتشر کردید اما از دویست فروند هواپیما فقط 7 فروند به دست ما رسیده . 193 تا کجاست؟

سخنگوی کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه گزارش ها حکایت از سالانه 16 هزار نفر تلفات انسانی در جاده داریم،گفت: بی انصاف نیستم؛ همه دستگاه ها مقصرند، اما تقصیر شما چقدر است ؟

او اضافه کرد:خدا از من نگذرد اگر بخواهم غیر از حقیقت بگویم. در بارشهای اخیر از ۳۰ کیلومتری تهران حتی یک مشت نمک در کنار جاده‌ها نبود و مردم ۸ تا ۱۰ ساعت در برف گرفتار شدند. در بارش های اخیر وقتی قرار بود به کلیات بودجه رای بدیم هزاران نفر در برف گیر کردند . خود من و بیست و سی نفر 8 تا 10 ساعت در برف گیر کردیم . از سی کیلومتری تهران حتی یک مشت نمک ندیدم . زن و بچه مردم برای قضای حاجب گیر افتادند . ما وکیل آنها بودیم . چرا تذکر ندادید؟ من شائبه عمد را هم دور از انصاف نمی دانم.

او گفت: من به منزل شخصی کار ندارم اما یک بار توضیح بدهید .

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 762463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =