آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۱۰ سال پیش همزمان با برگزاری هشتمین انتخابات مجلس گفت: بحث من با کسانی است که شاید تصمیم به حضور در انتخابات را نداشته باشند به آنها می گویم که شرکت نکردن یک اشتباه بزرگ و یک خودزنی است.

به گزارش خبرآنلاین، 10 سال پیش درست همزمان با برگزاری انتخابات مجلس هشتم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خطیب نماز جمعه تهران بود. از آنجایی که در آن دوره از انتخابات بحث تحریم انتخابات از سوی اصلاح طلبان داغ شده بود خطیب فقید نماز جمعه تهران در آن مقطع از پس تریبون نماز جمعه گفت:به همه مسوولان ومنتقدان افراد گله مند و راضي تاكيد مي كنيم كه همگان سعي كنيم اين انتخابات را با شكوه و رونق و صحت وامانت اجرا كنيم. هاشمي رفسنجاني در ادامه با بيان اين كه برگزاري يك انتخابات سالم از بزرگترين عبادات است.

او افزود: برگزاري يك انتخابات با حضور پرشور مردم كه مسوولان نيز با امانت داري راي مردم را حفظ كنند، كار بزرگي است. رييس فقید مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين با بيان اين كه امروز با تيرهاي كينه دشمنان قدرتمند و قساوتمند مواجه ايم گفت: همه چشم‌هاي سياسيون دنيا امروز به ايران است و اگر امروز انتخاباتي پرشور و موفق برگزار شود خيلي از ادعاها خود به خود از بين مي رود و بسياري از حرف‌ها ثابت مي شود، اما در غير اين صورت ممكن است خسارت ببينيم.

خطيب وقت نماز جمعه تهران با بيان اين كه البته خوشبختانه اكثريت مردم در اين انتخابات به عنوان يك وظيفه ملي و حق خود حاضر مي شوند، گفت: بحث من با كساني است كه شايد تصميم به حضور در انتخابات را نداشته باشند به آنها مي گويم كه شركت نكردن يك اشتباه بزرگ و يك خودزني است. هاشمي رفسنجاني با طرح اين سوال كه چرا انسان بايد از حق قطعي خود صرفنظر كند اظهار داشت: با شركت نكردن اتفاقي نمي افتد از ابتداي پيروزي انقلاب عده كمي بودند كه انتخابات را تحريم مي كردند. سوال اينجاست كه آنها چه نفعي برده اند؟ اگر انسان نظري هم دارد بايد آن را در انتخابات و با راي خود عنوان كند.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
    0 0
    انتخابات باید تغییر ایجاد کنه. وقتی در بر همان پاشنه سابق می چرخه و فقط چهره ها عوض می شن چه فایده از این انتخابات؟