ایسنا نوشت: امام جمعه قم گفت: مسئله حجاب رکن دفاع از حقوق زنان در جامعه است و نمی توان با هنجارشکنی به مقابله با حجاب پرداخت.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های آخرین نماز جمعه سال 96 در مصلی قدس در مورد برگزاری اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان گفت:در این اجلاس مهم‌ ترین دغدغه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و معیشتی مردم در فضای جامعه مطرح شد.
امام جمعه قم یادآور شد: تشکیل هیات اندیشه ورز برای رصد مسیر انقلاب به سمت اهداف انقلاب یکی از موضوعات اجلاس در جهت آسیب شناسی انقلاب بود.
وی افزود:رهبر انقلاب در دیدار با خبرگان رهبری با قرائت آیات قرآنی فرمودند پیامبران مردم را در زمان نگرانی به تقوا دعوت می کردند معظم له در این جلسه فرمودند که بنده مشکلات معیشتی مردم را می‌دانم و اما مشکل حل نشدنی در کشور نداریم.
آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: مسئله حجاب رکن دفاع از حقوق زنان در جامعه است و نمی توان با هنجار شکنی به مقابله با حجاب پرداخت.
وی عنوان کرد: برخی حجاب اجباری را مطرح کرده اند و عده ای که ادعای دانش دارند آن را زیر سوال می برند حجاب از آموزه های دینی است؛ دنیای غرب مبلغ برهنگی است و زن را برای کامجوئی های خود می خواهند .
امام جمعه قم تصریح کرد:حجاب برای آن است که زنان مصون بمانند و جامعه انقلابی ما حاضر نیست افکار و رفتار را تحت تاثیر فرهنگ غرب قرار دهد.
آیت الله حسینی بوشهری همچنین با اشاره به اینکه اهانت به سفارت ایران در انگلیس توسط برخی معلوم الحال و ایادی استکبار در منطقه انجام شد افزود: در این ایامی که بن سلمان مهمان دولت انگلیس بود عده ای خواستند خوش رقصی برای مهمانشان انجام بدهند از این رو پرچم ایران را در سفارت پایین کشیدند اگر چه چهره آنان شناخته بود اما شناخته تر شد.
امام جمعه قم خاطرنشان کرد:این اقدامات محکوم است، مظلوم نمایی تشییع انگلیسی موضوعیت ندارد . مسئولان باید طبق قانون آن را پیگیری کنند. شیعه انگلیسی مبارزه با نظام انقلاب و رهبری را یک وظیفه شرعی و دینی می داند این مسائل ربطی به دین و تشیع ندارد و به این بهانه انجام می شود.

27215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
    4 0
    منظور ایشون رو درست متوجه نشدم : محدودیتهای جاهلانه برای برخورد با شادی یا محدودیتهای جاهلانه برای شادی ؟؟
  • بیژن IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    5 0
    من نمی دونم چرا این ائمه جمعه هیچ حساسیتی نسبت به سود وامهای بانکهای اسلامی ربوی اختلاف طبقاتی فساد مدیران بیکاری و ..... ندارند و فقط حساسیتشون حجاب دختران این سرزمینه
  • بی نام DE ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    4 0
    یعنی محدودیت در شادی دارید یا محدودیت در برخورد با شادی ؟