رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اگر فرض کنیم شورای نگهبان کمی تسامح کند، در دوره‌های آینده‌ یک شومن به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود! کسی که خوب بتواند بپیچاند، برنده می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا باهنر درباره نتیجه احتمالی کناره‎گیری رئیسی به نفع قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای قالیباف یک سری ریزش و یک سری رویش رای داشت. برخی از دوستان ما در جریان اصولگرایی به این سادگی زیر بار آقای قالیباف نمی‌رفتند. از این طرف البته ممکن بود بخشی از آرای آقای روحانی را که نهایتا به آقای روحانی رأی دادند، جلب کند. اما من خودم هم تحلیلم این بود که به نسبت آقای رئیسی، ریزش‌ آرای قالیباف بیش از رویش‌هایش بود. یعنی 16 میلیون رأی نمی آورد. آقای رئیسی قدرت تجمع آرایش بیش از قدرت آقای قالیباف بود.

اهم اظهارات باهنر در گفت و گو با سالنامه مثلث به شرح زیر است:

* متاسفانه انتخابات مجلس به‌گونه‌ای شده که آدم‌هایی که صلاحیت دارند به میدان وارد نمی‌شوند. برای اینکه پول باید خرج کنند  و ندارند. نه می‌توانند وامدار شوند و نه اهل چیزهای دیگر هستند.

* آقای لاریجانی آدم منطقی‌ای است، ممکن است بعضی از مواضع اصلاح‌طلبان را قبول داشته باشد، بعضی از مواضع اصلاح‌طلبان را هم قبول نداشته باشد. اگر بخواهیم محاسبه فیزیکی کنیم، باید طرف محاسبه کند که اگر خواست جای روحانی بنشیند، چقدر از آرایش می‌ریزد و چقدر از آرایش رشد می‌کند. آقای لاریجانی می‌تواند در موقعیت آقای روحانی قرار بگیرد.

*آقای لاریجانی می‌تواند بعضی از حرف‌های عُقلای اصلاح‌طلب را بپذیرد، حرف‌های عقلای اصولگرا را هم بپذیرد.

*{درباره پذیرش لاریجانی از طرف اصلاح طلبان}:نمی‌دانم، بستگی دارد. آنها مقایسه‌ای عمل می‌کنند. آنها زمانی که از آقای روحانی حمایت کردند، حتما روحانی باب طبع‌شان نبوده، اما می‌گفتند از روی ناچاری است. حتی در همین دوره آن‌هایی که یک مقداری غلظت اصلاح‌طلبی‌شان بیشتر است، به شدت از آقای روحانی گلایه دارند که تو سهم ما را مثلا در کابینه یا در مواضعت ندادی. هیچ اصلاح‌طلبی نمی‌گوید روحانی از اصولگراها استفاده کرده، می‌گوید آن طوری که باید از اصلاح‌طلبان استفاده کند، نکرده است. برعکس این، کسی آقای روحانی را متهم نمی‌کند که آقای روحانی تو رفتی همیشه از نیروهای اصولگرا استفاده کردی، در حالی که خاستگاه آقای روحانی قبل از سال 92 عموما خاستگاه اصولگرایی بود. ما اصلا آثاری و علائمی از اصلاح‌طلبی در آقای روحانی نمی‌دیدیم.

* جهانگیری می‌تواند با بعضی از اصولگرایان کار کند. شاید این هم یک تصوری باشد که می‌تواند 1400 یک رقابتی بین لاریجانی و جهانگیری باشد.

*اگر آقای رئیسی نامزد ریاست جمهوری 1400 باشد، آقای لاریجانی هم باشد، آقای رئیسی دیگر آرای 16 میلیونی ندارد؛ روشن است، حتما بخشی از آرای رئیسی ریزش می‌کند به سمت لاریجانی. آقای جهانگیری هم تمام آرای اصلاح‌طلبان را نمی‌تواند گیر بیاورد. بخشی از آن را ممکن است برسد به آقای لاریجانی.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 764736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
    6 0
    این باهنر آدم خطرناکی است وروزانه پرچم عوض میکند یاد حمایتش از معجزه هزاره سوم بیافتید