ابوترابی‌فرد: قوای سه‎گانه در خدمت اقتصاد مقاومتی نیستند

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر لزوم جهش در سال جدید گفت: دولت به معنای عام آن که شامل همه قوای سه‌گانه می‌شود، امروز در خدمت اقتصاد ملی نیست و مانع آن است.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد خطیب نخستین نماز جمعه تهران در سال ۱۳۹۷، گفت: انقلاب اسلامی هرچه دارد، از برکت پیوند امامت و امت اسلامی است؛ تمام عزت ما از این راه به دست می‌آید. امروز جبهه مقاومت اسلامی در برابر جبهه کفر و آمریکا که منافع نامشروع خود را در جهان دنبال می‌کند، در سایه پیوند استوار امت با امام و رهبری به دست آمده است.

اهم اظهارات ابوترابی فرد به نقل از خبرگزاری‎ها به شرح زیر است:

* در ۲۰۰ سال اخیر بیش از ۵۰ درصد از جغرافیایی این کشور تجزیه شد و حکمرانان ناصالح در همین مجلس شورای ملی با یک قیام و قعود این کشور را تجزیه کردند. انقلاب اسلامی آن ذلت دیروز را به اقتدار امروز تبدیل کرده است که رئیس جمهور آمریکا می گوید نفوذ منطقه ای ایران برای ما باعث نگرانی است. این نفوذ منطقه ای اسلام و آموزه های وحیانی است که به ملت های فلسطین، یمن، لبنان، عراق، سوریه و دیگر ملت های منطقه هویت دیگری بخشیده است.

* هیچ ملتی نمی تواند قله های بلند و رفیع اقتدار را فتح کند مگر درسایه استقلال به معنای واقعی کلمه و امروز شما در منطقه پرچمدار این استقلال عزت بخش هستید؛ این ترجمان همان روایت امام موسی بن جعفر است که فرمودند تمام عزت در سایه اطاعت از پیشوای صالح به دست می آید.

*حمایت از کالای ایرانی در سایه تلاش مبتنی بر علم و ایمان از سوی تولید کنندگان، دولت و مردم محقق می شود.کالای خود را با بهترین کیفیت و کمترین هزینه تمام شده و در کوتاه ترین زمان ممکن تولید کنیم و اگر می خواهیم کالای ایرانی ۱۵ کشور همسایه را فتح کند و به افق های دور برسد، باید از تولید دانش بنیان بهره بگیریم.

*دولت در این وظیفه، مسئولیت جدی دارد، دولت به معنای عام آن که شامل همه قوای سه گانه می شود، امروز در خدمت اقتصاد ملی نیست! دولت امروز بیش از آنکه در خدمت اقتصاد ملی باشد، مانع آن است.دولت باید همه موانع پیشروی اقتصاد مقاومتی و رشد اقتصاد خصوصی را بردارد و زمینه حرکت و پیشرفت اقتصاد مشاهده شود.

* همه نهادها و دستگاه ها باید دستورالعملی را برای زیرمجموعه های خود صادر کنند، مبنی بر این که خرید هر کالای غیرایرانی ممنوع شود و البته کمیته هایی نیز باید در نهادها با حضور صاحبنظران شکل بگیرد و درخواست مدیرانی که به کالای خارجی اعلام نیاز می کنند، در کوچکترین زمان ممکن بررسی کند و اگر ضرورت احساس شد، مجوز آن را صادر کنند.

*اگر کالای خارجی خریداری می شود باید یک پیوست توجیهی قابل دفاع در کنار آن وجود داشته باشد. خرید کالای خارجی امروز به یک فرهنگ تبدیل شده که باید آن را تغییر داد و همه نگاه ها باید معطوف به تولید داخلی باشد. تولید ایرانی وقتی در جایگاه فاخر خود قرار می گیرد که با هدف صادرات تولید شود؛ اگر نگاه تولیدکنندگان معطوف به بازارهای خارجی نباشد، زنده نخواهند ماند. ما در ایام سال و به خصوص در فصل زمستان ۷۵۰ میلیون متر مکعب، گاز را مصرف می کنیم تا امکان صادرات یک مترمکعب گاز هم برای کشور فراهم نشود! این راه، مسیر عزت و اقتدار نیست و باید نقشه راه خودمان را تغییر دهیم.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 764752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =