ایلنا نوشت: امام جمعه مشهد گفت: امروز جبهه و خاکریز ما در ۱۰ متری مرز اسرائیل زده شده است. رزمندگان ما در دفاع از اسلام در ساحل دریای مدیترانه در حال جنگ هستند. مدیریت رهبری ما را به اینجا رسانده است.

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد گفت: شیطان پیروان خود را از اولیا و بندگان خدا می‌ترساند. اگر بنا باشد بندگی خدا در دنیا توسعه پیدا کند اقتدار استکباری در دنیا را از بین می‌برد برای همین پیروان شیطان بنای مبارزه با بندگان خدا را می‌گذارند. برای همین هم خدا می‌فرماید از این صف‌آرایی پیروان شیطان برابر خود نترسید آنها روحیه ندارند کار شیطان همین است.

اهم اظهارات علم الهدی به شرح زیر است:

*ما هیچ انقلابی را ندیدیم بعد از ۴۰ سال اصولش دست نخورده باقی بماند. اگر مثل انقلاب روسیه بود اسمش باقی می‌ماند و اصولش صدها مرتبه زیر و رو می‌شد اما انقلاب ما اصولش ۴۰ سال امتداد یافته و این نوید را می‌دهد که این انقلاب مقدمه انقلاب جهان‌سازی امام زمان است.
*در تحلیل جریان ۴۰ ساله انقلاب نکته‌ای وجود دارد که رهبری نفرمودند و شاید در تحلیل های آینده‌شان این نکته را بیان نکنند چون مربوط به نقش‌آفرینی شخص ایشان در ۴۰ سال عمر انقلاب است و ما باید به آن توجه داشته باشیم.
* در این چهل سال آنچه با آن روبرو هستیم سلسله پیشرفت‌ها در شخصیت سیاسی نظام در منطقه و جهان و قطع ایادی استکبار و نقطه پیروزی و پیشرفت است. در کنار این اقتدار و تعالی بالا متاسفانه با سلسله مشکلات معیشتی هم روبرو هستیم.

* مردم امروز مشکلاتی دارند و در کنار آن پیروزی‌های عظیم و اقتدارهای چشمگیر موجب عزت ما در دنیا شده است. وقتی این را تحلیل می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که روزی در این کشور در اول انقلاب و شروع جنگ از اولیات دفاعی هم محروم بودیم و قبضه‌های توپ ما لوله نداشت و خمپاره‌انداز نداشتیم و فاقد اولیات دفاعی بودیم امروز آمریکا از موشک‌های ما می‌ترسد.
*‌ سال دوم انقلاب دشمن آمد ۱۵۰۰ کیلومتر از خاک ما را اشغال کرد. امروز جبهه ما و خاکریز ما در ۱۰ متری مرز اسرائیل زده شده است. رزمندگان ما در دفاع از اسلام در ساحل دریای مدیترانه در حال جنگ هستند. کدام مدیریت ما را به اینجا رساند؟ مدیریت رهبری ما را به اینجا رسانده است و این مدیریت از آن وضعیت ما را به امروز رساند و این اقتدار را مرهون مدیریت رهبری هستیم و در مقابل مشکلات اقتصادی علت عمده‌اش این است که کارگزاران توصیه‌های رهبری را عمل نکردند.

* رکود در اثر عمل نکردن به نسخه‌های رهبری برای کشور بود. در قراردادهای خارجی با همسایگان آنچه از این طرف می‌رود نفت و گاز است آنچه از آن سو می‌آید تعطیلی کارخانه‌های ما است.
* کالای چینی به نصف قیمت وارد می‌شود مردم که می‌روند کالا تهیه کنند بگوییم کالای ایرانی بخر ولو گرانتر؟ باز بودن دروازه مملکت به روی قاچاق و چپاولگری در گمرک و آزادکردن بارکش‌های عظیم با ناهنجاری و دزدی همراه است. مخاطب همه مردم هستند اما مخاطب اول دولت و مسئولان هستند. رهبری فرمودند سرمایه جوان ما عظیم است در همه کشورها این سرمایه وجود ندارد اما اگر قدرت و ابتکار در جوان دفن شود چگونه می‌توان از این سرمایه استفاده کرد؟
* برای مردم دردآور است آن روز که بنای کمک به مردم عراق و سوریه و قطع ایادی تروریست‌ها بود رزمندگان ما رفتند ریشه داعش را از این دو کشور کندند اما روزی که قرار است دو کشور بازار ما باشند ما سهمی نداریم و دیگران سهم دارند همان‌ها که داعشی‌ها را به جان این دو کشور انداختند. چه کسی باید مقدمه‌چینی کند؟ اگر مسئولان توجه نکنند این شعار هم به همان بلای اقتصاد مقاوتی دچار می‌شود.

* آنها که دین دارند و متدین هستند، بدانند غیرت دینی اقتضا نمی‌کند کالای خارجی بخرند آنها که علاقمند کشور هستند، بدانند غیرت ملی اقتضا نمی‌کند کالای غیرایرانی بخرند. این دستور حجت امام زمان در کشور است یک لباس خارجی خریدن پول از جیب کارگر ایرانی در آوردن و به خاک فقر نشاندن کارگر ایرانی است.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 764758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =