تیم ملی با آواز عقیلی و قربانی به جام‌جهانی می‌رود

براساس اعلام رییس فدراسیون فوتبال و مدیرعامل بنیاد فرهنگی رودکی، اجرای سه سرود برای تیم ملی ایران در جهام جهانی پیش بینی شده است که سالار عقیلی و علیرضا قربانی دو قطعه آن را خواهند خواند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرعامل بنیاد رودکی و مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال ایران، ظهر امروز (دوشنبه 27 فروردین) در محل فدراسیون فوتبال برگزار شد.

در این نشست، ضمن معرفی آهنگساز و خواننده سرودهای تیم ملی در جام جهانی، برنامه‌های فرهنگی تیم ملی فوتبال کشورمان در روسیه تشریح شد.

علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرعامل بنیاد رودکی در ابتدای این جلسه درباره توافقی که با فدراسیون فوتبال صورت گرفته است، گفت: «این کار اتفاق بزرگی است که قرار است خرداد امسال کلید بخورد و من از مجموعه فدراسیون فوتبال کشورمان تشکر می‌کنم که افتخار خوبی را برای کشورمان رقم زدند. دی ماه امسال بود که با فدراسیون تفاهمنامه‌ای را برای ساخت سرود تیم ملی کشورمان منعقد کردیم.»

او اضافه کرد: «اگر این اتفاق امروز رقم خورده است، نتیجه زحمت و تلاش کارکنان مجموعه بنیاد و فدراسیون فوتبال است. ما برای ساخت سرود تیم ملی فوتبال کشورمان روی موسیقی ایرانی تاکید زیادی داشتیم که منجر به ساخت قطعه خواهد شد.»

دو قطعه با صدای سالار عقیلی و علیرضا قربانی
صفی‌پور درباره محتوای سرود و تعداد قطعات پیش بینی شده، توضیح داد: «از روز اول ما تصمیم داشتیم علاوه بر ساخت یک سرود، قطعات دیگری را نیز تولید کنیم بر همین اساس اولین کاری که تولید شد با شعری از احسان افشاری، آهنگسازی بابک زرین و خوانندگی سالار عقیلی شکل گرفت که این روزها نیز در حال اتمام است. دومین کار هم با شعری از ساعد باقری ، آهنگسازی شهرداد روحانی و خوانندگی علیرضا قربانی است که هر دو این اثر با رهبری شهرداد روحانی تولید می‌شود.»

مدیرعامل بنیاد رودکی ادامه داد: «سومین کاری که قرار است تولید شود، مربوط به اثری به آهنگسازی فریدون شهبازیان و شعر عبدالجبار کاکایی است که خواننده این اثر بعد از پایان کار معرفی می‌شود.»

رونمایی از سرود جام جهانی با حضور ملی پوشان
او با اشاره به اینکه هدف بنیاد، ساخت موسیقی ایرانی است نه پاپ، گفت: «بنیاد رودکی ماموریتی برای تولید موسیقی پاپ ندارد و آنچه برای ما مهم است، تولید آثاری در حوزه موسیقی ارکسترال با تمی ایرانی است که امیدوارم مخاطبان از شنیدن آن لذت لازم را ببرند. ما دوست داریم قطعه‌ای تولید شود که اولا روحیه حماسی داشته باشد و دوما مخاطبان نیز بعد از شنیدن آن را تکرار کنند. طی تفاهمنامه‌ای که به امضا رسیده این قطعات طبق تاریخی که در روزهای آینده اعلام می‌شود با حضور بازیکنان تیم ملی فوتبال رونمایی خواهد شد.»

صفی‌پور با بیان این‌که تصمیم به برگزاری سه شب هنری در روسیه گرفته شده است، توضیح داد: «ما ضمن تولید این کارهای موسیقایی تصمیم گرفتیم که غیر از اجرای این برنامه به مناسبت جام جهانی، شرایط را برای برگزاری سه شب هنری در شهرهایی که تیم ملی فوتبال در آنجا حضور دارد، فراهم کنیم. طی این برنامه، اجرای زنده قطعات در شهرهای سن پترزبورگ، سالن اصلی کنسرواتور چایکوفسکی مسکو و شهر کازان انجام خواهد گرفت. ما دوست داشتیم در شهر سوم بازی تیم ملی نیز برنامه داشته باشیم که متاسفانه این شهر از امکانات خوبی برای اجرا برخوردار نبود.»

او افزود: «چنین پروژه‌ای برای اولین بار توسط ارکسترهای دولتی برای تیم‌های ملی انجام می‌گیرد؛ استنباط بنده چنین است که کار انجام شده با این دو خواننده کار خوب، دسته اول و مهمی خواهد بود که با هماهنگی شورای راهبردی بخش فرهنگ در فدراسیون فوتبال شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه خواهیم بود.»

مدیرعامل بنیاد رودکی با اشاره به دشواری‌هایی این پروژه، بیان کرد: «شاید خیلی از قطعاتی که می‌خواهد تولید شوند نیازی به حمایت فدراسیون نداشته باشند اما اگر می‌بینید ما به سراغ کار ارکسترال رفتیم، به طور حتم این نیازمند پشتیبانی است که توسط هر دو مجموعه انجام گرفته است که حتما خروجی ارزشمندی خواهد داشت. همه هنرمندانی که در این پروژه حضور دارند، خوانندگان و هنرمندان به‌روزی هستند که در همین چند هفته گذشته در رویدادهای خارجی حضور داشته‌اند.»

برنامه‌های فرهنگی فدراسیون برای جام جهانی
در بخش دیگر این نشست، مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال درباره ستاد فرهنگی که برای جام جهانی ایجاد شده است، گفت: «ما برای جام جهانی مجموعه برنامه‌هایی داریم که یک‌سری از این برنامه‌ها مربوط به ستاد فرهنگی است که در این مورد جلسات مختلفی برگزار شده است.»

او ادامه داد: «در این ستاد تمامی دستگاه‌های اجرایی اعم از وزات امور خارجه، وزارت ارشاد، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت ورزش حضور دارند که ستاد راهبردی تیم ملی فوتبال در جام جهانی را هدایت می‌کنند.»

تاج همچنین گفت: «ما کارهای فرهنگی مختلفی در حوزه فرش دستباف، مچ بند، نصب برچسب در خودروهای مردم به عنوان یار دوازدهم انجام داده‌ایم. در کنار این موضوعات، ساخت دو قطعه موسیقایی و یک کلیپ فاخر نیز قرار دارد که در این حوزه بنیاد رودکی در کنار ما حضور دارد.»

رییس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه بنیاد رودکی در حوزه موسیقی کاربلد است، بیان کرد: «قطعات مورد نظر توسط ارکستر ملی و ارکستر سمفونی تهران اجرا می‌شوند. با این‌حال تیم ملی کشور به جام جهانی رفته است و هر کسی در هر جای دنیا می‌تواند موسیقی تهیه کند.»

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    6 8
    خیلی هم خوب
    • بی نام RO ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
      7 2
      چرا خوب؟سالار عقیلی و قربانی خواننده های درجه یکی هستند تو سبک خودشون ولی برای جام جهانی که جشنواره ای پر نشاط و هیجان و ریتم هست اصلا مناسب نیستند مهمتر از همه اینکه سرود جام جهانی یک موضوع حاشیه ای هست و در برابر لباس تیم ملی اصلا اهمیتی نداره که فدراسیون براش وقت و هزینه گذاشته
  • مهربان توسی A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    9 9
    بعد از استاد شجریان و استاد ناظری . بهترین هستند این اقایان سالار و قربانی
  • بدون نام ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    8 4
    اینها خوانندگان خوبی هستند ولی نه برای سرود فوتبالی