پنج شنبه 3 خرداد 1397
سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 12:27:37 چاپ

دبیر شورای فضای مجازی: تلگرام اعتراف کرد چند صد میلیون دلار متضرر شده

فناوری اطلاعات > ارتباطات - دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: در حوادثی که در روسیه اتفاق افتاد غول های بزرگ اقتصادی آمریکا در نزاع فضای مجازی میلیاردها دلار متضرر شدند و تلگرام اعتراف کرد که چند صد میلیون دلار متضرر شده است.

 

به گزارش خبرآنلاین، فیروزآبادی در دیدار با مدیران پیام‌رسان‌های داخلی افزود: "ما شاهد هستیم پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام در جهت ارائه خدمات نو حرکت کرده و علاوه بر این‌که پیام‌رسان و شبکه اجتماعی هستند در حال تبدیل به سکوی اقتصادی نیز بوده و می‌خواهند تا اقتصاد کشورها را در اختیار بگیرند. در حوادثی که در روسیه اتفاق افتاد غول‌های بزرگ اقتصادی آمریکا در این نزاع فضای مجازی میلیاردها دلار متضرر شدند و تلگرام اعتراف کرد که چند صد میلیون دلار متضرر شده و آمازون و گوگل هم قاعدتاً به همین میزان باید متضرر شده باشند و این‌همه با هدف آماده‌سازی برای تصاحب بخشی از اقتصاد این کشور است."

فیروزآبادی اظهار داشت: باید توجه داشت که این هزینه برای نگه‌داشتن یک جامعه در یک پیام‌رسان نیست بلکه این هزینه برای تصرف اقتصادی یک کشور صورت می‌گیرد بنابراین باید در مرحله نخست تلاش کنیم تا پیام‌رسان خوبی داشته باشیم و نیازهای پیام‌رسان اجتماعی را در جامعه ایرانی تأمین کنیم و امیدوار هستیم که پیام‌رسان‌های داخلی در مرحله بعد تبدیل به سکویی برای ارائه خدمات به مردم شوند و در فضای مجازی در کشور که از تأمین پیام‌رسان با هدف خروج از انحصار پیام‌رسان خارجی کشور شروع‌شده و درنهایت دست‌یابی به سکوهای قابل‌توجهی برای ارائه خدمات است، نقطه آغاز یک تحول بزرگ باشیم.


در ادامه این نشست دبیر شورای عالی فضای مجازی در رابطه با نگرانی مدیران پیام‌رسان‌های داخلی در خصوص سرعت افزایش کاربران جدید به‌صورت موج ناگهانی و همچنین عدم ارائه خدمات مناسب از سوی اپراتورها به دلیل کاهش تعرفه استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی، گفت: تمامی پیام‌رسان‌ها اگر به‌صورت موج ناگهانی مردم بخواهند ورود کنند دچار چالش خواهند شد که ما برنامه خود را در چند مرحله اعلام خواهیم کرد تا به‌آرامی جمعیت به سمت پیام‌رسان‌ها هدایت شوند. همچنین در خصوص این‌که تعرفه استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی یک‌سوم استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی است و اپراتورها ممکن است ارتباطات مربوط به پیام‌رسان‌های داخلی را باکیفیت و اولویت کمتری به کاربران سرویس دهند، رسیدگی خواهیم کرد و اگر موردی به‌صورت واقعی و عملی بود گزارش دهند تا برطرف کنیم.

 

5656

15 دیدگاه
  • بی نام
    سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 12:31:10
    پاسخ
    82 2

    نه؟ جدی؟ دیدم دوروف داره گریه می کنه پس بگو واسه همین بود.

    • احمد
      سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 15:13:25
      9 3

      شما دقیقا این خبر رو از کجا خوندی؟

  • بی نام
    سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 12:34:41
    پاسخ
    71 1

    ایشالا سروش هم اعتراف کنه که با این رانت بی نتیجه چقدر سود کرده.

  • بی نام
    سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 12:53:15
    پاسخ
    72 2

    اعتماد به نفستون منو کشته. نگران موج ورود به پیامرسان داخلی هستند. خخخ

  • بدون نام
    سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 13:11:46
    پاسخ
    29 1

    مي بينم كه اقايان ديگه سخني از فيلتر تلگرام نمي گويند!!

  • بی نام
    سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 13:24:12
    پاسخ
    27 1

    فقط به شما گفت که ضرر کرده است؟

  • بی نام
    سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 13:27:10
    پاسخ
    19 1

    تلگرام خودش مبالغ فراوانی بیت کویین جهت فرار از فیلترینگ هزینه کرد نه ضرر ...واقعا

    • علی
      سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 19:28:49
      3 1

      اون «فراوان»ش رو از کجا آوردید؟ تلگرام گفته بود که حاضره به کسانی که وی‌پی‌ان های عمومی برای پایداری دسترسی مردم به تلگرام ایجاد کنن، کمک مالی به صورت بیتکوین میده. اما نگفته بود که اصلا داده یا چقدر داده. خصوصا که با تکنیکی که به کار برد، مردم روسیه بدون نیاز به فیلترشکن به تلگرام دسترسی داشتند.

  • بی نام
    سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 13:46:43
    پاسخ
    19 1

    هیچ تغییری در تعداد دانلود های نرم افزارهای پیام رسان داخلی نشده، البته

  • بی نام
    سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 14:02:47
    پاسخ
    19 1

    ایشون کجا این مطلبو گفتن؟ معمولا تو توییتر منتشز میکنن نظزاتشونو شما از کجا فهمیدن ضرر رو؟

    • علی
      سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 19:30:18
      5 1

      منم اتفاقا میخاستم همینو بگم. من که توییتر و اینستا و فیسبوک روسی؛ وی‌کی و کانال‌های تلگرامی روسی رو پیگیری می‌کنم، ندیدم جایی چنین صحبتی مطرح شده باشه که تلگرام صدها میلیون دلار ضرر کرده

  • بی نام
    سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 15:05:23
    پاسخ
    18 1

    از همون روش های ...اعتراف گرفتند ازشون؟

  • بی نام
    سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 17:28:59
    پاسخ
    8 1

    ... فکر کنم این آمار و اطلاعات رو فقط اونها میتونن ببینن

  • سهراب
    سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 18:07:50
    پاسخ
    8 1

    نخیر... این آقایون...

  • بی نام
    سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 19:12:21
    پاسخ
    18 1

    اینجور نظریه هارو از کجا در میارید؟

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

وبگردی