مهر نوشت: جانشین فرمانده کل سپاه گفت: خلیج فارس از ابتدای تاریخ همواره دارای ارزش راهبردی و حیاتی جهانی بوده و تلاش برای استفاده از نام‌های جعلی برای خلیج فارس، تلاشی بی‌اساس و بی‌نتیجه است.

سردار حسین سلامی در مراسم بزرگداشت روز ملی خلیج فارس که صبح امروز (دوشنبه) در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهارداشت: خلیج فارس از ابتدای تاریخ همواره دارای ارزش راهبردی و حیاتی جهانی بوده است.خلیج فارس محل تلاقی تمدن های شرق باستان بوده و در تمام کتب تاریخی لاتین از این خلیج به عنوان خلیج فارس نام برده شده و در کتیبه ای که از داریوش در کانال سوئز یافت شده، از این دریا به عنوان دریای پارس نام برده شده و در تمامی معاهدات بین‌المللی از جمله معاهده استقلال کویت، میان امیر کویت و نماینده بریتانیا از آن به عنوان خلیج فارس نام برده و در سازمان ملل هم واژه خلیج فارس یاد برده شده است. کشورهای جنوب خلیج فارس دارای تاریخ اندکی هستند و همه آنها از حمله عربستان بعد از جنگ جهانی اول شکل گرفته پس تلاش برای استفاده نام های جعلی تلاشی بی اساس است.

اهم اظهارات سلامی به شرح زیر است:

*رخ دادن مهمترین جنگ ها در چهل سال گذشته نشان دهنده اهمیت خلیج فارس است و آمریکا برای خود در منطقه منافع حیاتی پیش بینی کرده است. آمریکایی ها از هزاران مایل دورتر از منطقه منافع استراتژیک برای خود پیش بینی کرده اند و بیشترین پایگاه ها را در این منطقه دارند، جنگ تحمیلی ۸ ساله عراق با ایران ، جنگ با کویت و مجددا حمله به عراق را مستقیما راه می اندازند که همه نشان از اهمیت این منطقه است.

*سیاست ایران همواره بر ثبات و امنیت منطقه است و این ایران است که امنیت خلیج فارس و امنیت انرژی را تامین کرده است؛ اروپایی ها که ۶۰ درصد انرژی خود را از خلیج فارس تامین می کنند باید این مهم را بدانند که نباید با اقتدار امنیتی ایران دست و پنجه نرم کنند .

* آمریکا خالق داعش و نا امنی در منطقه است، اما سیاست های ایران همواره بر ثبات و امنیت منطقه بوده است و هیچ کشوری را تهدید نمی کند ، آمریکایی ها همانطور که خود گفته اند با طرح این مسائل می خواهند کشورهای غربی را مانند گاو شیر ده بدوشند. ریشه های قدرت ایران اسلامی بسیار عمیق و در مردم کشور ماست و می تواند با هر تهدیدی مقابله کنند. آمریکا از داعش حمایت می کند و حامی رژیم کودک کش صهیونیستی و آل سعود است، اما ما از مردم مظلوم یمن، سوریه ، لبنان و عراق حمایت می کنیم. آنها با وجود میلیاردها دلار جایی در رخدادهای منطقه ندارند اما ایران با کمترین هزینه نفوذی بسیار عمیق دارد.

* تنها راهبردی که آمریکا پیش گرفته بحث خروج از برجام است، تحریم ها بر ما تاثیری ندارد و ایران شبیه یک کشور تحریم شده نیست بلکه تحریم ظرفیت های ما را شکوفا کرده است.اروپایی ها و آمریکایی ها باید بدانند که ایران هرگز خود را خلع سلاح نمی کند و آنها باید سپاسگزار نقش ایران در تامین امنیت انرژی جهان باشند .

* آمریکایی ها یک راهبردی را در منطقه غرب آسیا و خلیج فارس دارند و آن، ایجاد معمای امنیت و موازنه قدرت است. آمریکا برای اینکه سیطره و تفوق خود را بر دولتهای عربی دائمی کند و نیاز همیشگی برای حضور خود در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و غرب آسیا ایجاد کند معمای امنیت تولید می کند، امروز آمریکایی ها در فرمول معمای امنیت، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک تهدید تلقی می کنند و به دروغ ایران را حامی تروریست می دانند در حالیکه همه جهان می دانند که امروز ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد.

* جمهوری اسلامی ایران نظامی است که توانست با تدبیر و تفکر و حمایت از سوریه و عراق بر سیطره داعش در این منطقه خاتمه دهد درحالیکه ترامپ اعلام کرده بود داعش مشخصا توسط دولت اوباما به وجود آمده است و هیلاری کلینتون و سایر مقامات رسمی آمریکا هم به این موضوع اعتراف کردند.امروز این جمهوری اسلامی ایران است که پرونده تروریسم را در منطقه پایان می دهد،آمریکا می خواهد از ایران در برابر کشورهای عربی یک عنصر تهدیدکننده بسازد و فلسفه ای برای حضور مسلط خود در منطقه ایجاد کند تا بتواند برتری قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه را به یک موازنه تبدیل کند.

* وقتی که چنین اتفاقی می افتد، طبیعتا آمریکایی ها می توانند سلاح های بی شماری را به کشورهای عربی بفروشند و در ازای آن صدها میلیارد دلار برای جبران رکود اقتصادی شان به دست بیاورند.این طبیعت آمریکایی هاست که برای تسلط خود بر مناطق استراتژیک جهان از این فرمول ها و سیاست ها استفاده کنند درحالیکه واقعا افکار عمومی جهان، حقیقت و ماهیت و هویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را می دانند.

*ما نه تنها هرگز اشاعه دهنده تروریست نبوده ایم بلکه همواره مقابله کننده با آن بوده ایم. ما هرگز هیچ کشوری را تهدید نکرده ایم و به حاکمیت ارضی همه کشورها احترام گذاشته ایم و استقلال آنها را به رسمیت شناخته ایم، ما همواره حامی مظلومانی بوده ایم که مورد تجاوز قرار گرفتند.اگر ما از انصارالله و مردم یمن در مقابل حمله عربستان حمایت می کنیم به این دلیل است که اینها مظلوم واقع شدند. اگر از مردم سوریه در مقابل تروریسم حمایت می کنیم به خاطر درخواست رسمی دولت مستقر و رسمی سوریه است.

*همه اعمال جمهوری اسلامی ایران تحت ضوابط قانون بین المللی صورت می گیرد و هیچ گونه تخطی از این قوانین وجود ندارد،  دشمنان در همان حالی که ما را تهدید می کنند، از ما می خواهند که خودمان را خلع سلاح کنیم؛ این درخواست غیراخلاقی، غیرعقلانی و بلندپروازانه است. موشک ها سرمایه های دفاعی و عناصر اصلی قدرت بازدارندگی ما هستند و ما هرگز نمی توانیم بپذیریم که خودمان را از توانمندی بازدارنده خلع سلاح کنیم.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 773563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =