فیلم | نتایج انتخابات لبنان از  پیروزی حزب‌الله خبر می‌دهد

شمارش اکثریت آراء در بیشترین و مهمترین حوزه های انتخاباتی اعم از بعلبک و الهرمل، نشان می دهد که مقاومت 4 کرسی به دست آورده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نتایج اولیه و غیررسمی انتخابات پارلمانی لبنان نشان می دهد که حزب الله و متحدانش توانسته اند رای بالایی را کسب کنند.

در حوزه «جنوب 3» شامل شهرهای نبطیه، بنت جبیل، مرجعیون و حاصبیا ائتلاف حزب الله و متحدانش در فهرست موسوم به «امید و وفاداری» موفق به کسب 11 کرسی این حوزه شده است.

در این حوزه 46 نامزد در 6 لیست برای کسب 11 کرسی مجلس رقابت کردند. از این حوزه 8 نفر شیعه، 1 سنی، 1 دروزی و 1 ارتدکس راهی پارلمان می شوند.

به گزارش ایرنا، حزب الله در انتخابات پارلمانی لبنان 13 کاندیدا را معرفی کرده که با کاندیداهای جنبش امل و احزاب و شخصیت های نزدیک به این دو حزب در قالب لیست های مشترک در حوزه های مختلف ائتلاف کرده بود.

بر اساس آمار اولیه فهرست «امید و وفاداری» همچنین موفق به کسب تمامی 7 کرسی حوزه «جنوب 2» یعنی شهرهای صور و الزهرانی شده است. از این حوزه 6 نفر شیعه و 1 کاتولیک را به مجلس می روند.

در حوزه «جبل 3» یا بعبدا از 6 کرسی، 4 کرسی به فهرست مشترک حزب الله و حزب مسیحی «جریان ملی آزاد» رسید. 2 شیعه و 2 مسیحی مارونی از این فهرست به مجلس راه می یابند.

بر اساس گزارش ها، ائتلاف حزب الله و همپیمانانش در حوزه «بقاع 3» شامل شهرهای بعلبک و الهرمل نیز پیشتاز است و دست کم 8 کرسی را بدست آورده است.

در این حوزه 47 نامزد در قالب 5 لیست برای رسیدن به 10 کرسی اختصاص یافته رقابت کردند تا 6 شیعی، 2 سنی، 1 مارونی و 1 کاتولیک به مجلس بروند.

همچنین گزارش شده، «جریان المرده» از احزاب مسیحی همپیمان حزب الله در حوزه انتخابی «شمال 3» موفق به کسب 4 کرسی از مجموع 10 کرسی های این حوزه شده است.

در حوزه انتخابی «بیروت 2» نیز فهرست «وحدت بیروت» متشکل از ائتلاف حزب الله، جنبش امل، جریان ملی آزاد و «جمعیت خیریه اسلامی»، موفق به کسب 4 کرسی از 11 کرسی پارلمان شده است. این در حالی است که بیروت 2 یکی از حوزه های نفوذ جریان المستقبل به رهبری «سعد الحریری» محسوب می شد.

همچنین گزارش شده فهرست جریان المستقبل در حوزه «جنوب 1» که شامل صیدا و جزین می شوند تنها موفق به کسب یک کرسی از پنج کرسی مرتبط با این حوزه شده است.

آمارهای اولیه همچنین نشان می دهد که در حوزه «شمال 2» شامل طرابلس و شهرهای اطراف، فهرست وابسته به «نجیب میقاتی» رقیب سعد الحریری 4 کرسی از 11 کرسی را بدست آورده است. جریان المستقبل نیز 4 کرسی و لیست وابسته به «رشید کرامی» نیز 3 کرسی را کسب کرده است.


شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله در حال رآی دادن

در همین حال صدا و سیما به نقل از شبکه تلويزيوني المنار گزارش داده است: براساس آخرين نتايج شمارش آراي انتخابات پارلماني لبنان در حوزه انتخابيه دوم بيروت، فهرست وحدت بيروت (شامل حزب الله، جنبش امل و هم پيمانان) چهار کرسي، فهرست المستقبل شش کرسي و فهرست لبنان حرزان (به رياست فواد مخزومي) يک کرسي را به دست آورده اند.

پیشتازی فهرست انتخاباتی مقاومت و هم پیماناش در حوزه بعبدا
با انتشار خبر پیروزی فهرست مقاومت و هم پیمانانش در حوزه های انتخاباتی جنوب لبنان، مردم در خیابان ها به شادی و سرور پرداختند.

ابراز نگراني رژيم صهيونيستي از نتايج انتخابات لبنان
رسانه هاي رژيم صهيونيستي اعلام کرد: انتخابات لبنان، تسلط حزب الله بر اين کشور را تقويت مي کند و در مقابل آمريکا را در تنگنا قرار مي دهد.

آخرين نتايج شمارش آراء در حوزه انتخابيه طرابلس لبنان حاکي از آن است که فهرست المستقبل پنج کرسي ( محمد کباره- سمير الجسر- ديما جمالي- عثمان علم الدين و سامي فتفت) فهرست العزم به رياست نجيب ميقاتي چهار کرسي ( نجيب ميقاتي- جان عبيد- علي درويش و نقولا نحاس) و فهرست الکرامه به رياست فيصل کرامي دو کرسي ( فيصل کرامي و جهاد الصمد) را به دست آورده اند.

تصاوير شادي مردم در مناطق مختلف لبنان به خاطر پيروزي فهرست مقاومت
همزمان با انتشار نتايج اوليه شمارش آراي انتخابات پارلماني لبنان، مردم در مناطق مختلف اين کشور از جمله صور، بعلبک، هرمل و ضاحيه جنوبي بيروت، پيروزي فهرست هاي مورد حمايت مقاومت را جشن گرفتند و با حمل پرچم هاي حزب الله در خيابان ها به شادي پرداختند.

52310

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 774985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =