ادامۀ واکنش‌ها به تصمیم ترامپ؛ استقبال سعودی، لغو مجوز فروش هواپیما به ایران­

واکنش ها به تصمیم رئیس جمهوری ترامپ درباره برجام ادامه دارد، وزارت خزانه داری آمریکا مجوز لغو فروش هواپیما را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خبرگزاري اسپوتنيک گزارش داد، اويگدور ليبرمن وزير جنگ رژيم صهيونيستي  تصميم دونالد رئيس جمهور آمريکا عليه توافق هسته اي با ايران را شجاعانه خواند.

خزانه‌داري آمريکا: لغو مجوز فروش هواپيما به ايران­


به گزارش خبرگزاري رويترز، وزارت خزانه داري آمريکا اعلام کرد پس از نود روز، مجوز عمومي شماره يک در ارتباط با صادرات هاي مرتبط با صنعت هواپيمايي به ايران فسخ مي شود.


استقبال آل سعود و آل خلیفه از تصمیم ترامپ برای خروج از برجام


عربستان سعودی و بحرین از تصمیم سه شنبه شب رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از برجام استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، مقامات سعودی و بحرینی از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از توافق هسته ای ایران موسوم به «برجام» استقبال و از این تصمیم حمایت کردند.

روسیه: برای کاهش پیامدهای منفی خروج آمریکا از برجام تلاش می‌کنیم

هیات نمایندگی روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که برای به حداقل رساندن پیامدهای منفی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای تلاش خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اینترفکس، هیات نمایندگی دائم روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به تصمیم رییس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی، ‌از این تصمیم ابراز تاسف و اعلام کرد: مسکو فکر نمی‌کند که پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، این توافق به سرعت نابود شود.

هیات نمایندگی روسیه همچنین اعلام کرد: مسکو تمام تلاش خود برای به حداقل رساندن پیامدهای منفی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای را به کار می‌گیرد. ما امیدواریم که ایران به سرعت گام‌های تلافی‌جویانه در واکنش به این اقدام را بر ندارد.

 اتحادیه اروپا از شرکت هایش در مقابل تحریم های آمریکا حمایت می کند

اتحادیه اروپا اعلام کرد که با خروج آمریکا از برجام طرح هایی برای حمایت از شرکت های این اتحادیه دارد.

به گزارش  ایرنا به نقل از بلومبرگ، «مایا کوچیانچیچ» سخنگوی اتحادیه اروپا در امور خارجی پیش از اعلام دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از برجام گفت: ما روی طرح هایی برای حمایت از منافع شرکت های اروپایی کار می کنیم. وی از ارائه جزئیات بیشتر امتناع کرد.

دولت های اروپایی دولت آمریکا را تحت فشار قرار داده بودند تا همزمان با انجام مذاکرات جانبی برای توافق های دیگر، در برجام نیز بماند.
کوچیانچیچ با تاکید بر اینکه برجام مکانیسم های راستی آزمایی و نظارتی شدیدی دارد، اظهار داشت: این توافق اهمیت زیادی برای امنیت جهانی دارد.

وی در بروکسل به خبرنگاران گفت: برجام بر اساس حسن نیت یا اعتماد بنا نشده است. این توافق بر اساس تعهدات محکم، مکانیسم های راستی آزمایی و نظارت های بسیار شدید است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 775512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =