نامه‌نیوز نوشت: این فعال اصولگرا در واکنش به حمله قالیباف به بزرگان اصولگرا گفت: گرچه این ادبیات مناسبی نیست که بگوییم در جریان اصولگرا پدرخوانده‌ها تصمیم می‌گیرند اما واقعیت آن است که برخی افراد انتقادپذیر نیستند و تا انتقادی به آنها می‌شود موضع‌گیری می‌کنند.

امیررضا واعظ آشتیانی درباره انتقادهای صریح و تند قالیباف به بی اعتنایی پیشکسوتان جریان اصولگرایی گفت: بخشی از صحبت آقای قالیباف درست است چون اصولگراها در مسیر تربیت نیروهای جدید گام بر نداشتند و برخی فکر می کنند همیشه باید باشند. البته این ویژگی مختص به اصولگراها نیست و اصلاح طلبان نیز چنین خصایصی دارند.

وی افزود: از بودن برخی در جریان اصولگرا کسی ناراحت نیست اما باید فرصت تربیت و گردش نیرو در این حوزه تفکری داده شود. از آن طرف نیز درست نیست فضای درون تشکیلاتی جریان سیاسی به طور دفعی تخلیه شود، بلکه انتظار می رود در کنار کسانی که از پختگی لازم برخوردارند نیروهای جوان هم مورد استفاده قرار بگیرند.

عضو شورای شهر دوم تهران ضمن رد ادعای اداره جریان اصولگرا به شکل پدرخواندگی افزود: این حرف آقای قالیباف که «پدرخواندگان اصولگرایی در مرکزیت جریان اصولگرا هستند و می گویند ما تصمیم گرفته ایم و همه باید گوش کنند» مورد قبول من نیست. اگر بنا به تصمیم‌گیری براساس پدرخواندگی باشد مطمئنا جمع بندی ها در داخل جریان سیاسی به نتیجه نمی رسد. اگر در جایی نسبت به کسی توجه کمتری شد، دلیل نمی شود، او شمشیر را از رو ببندد و همه را از تیغ بگذراند.

وی افزود: گرچه این ادبیات مناسبی نیست که بگوییم در جریان اصولگرا پدرخوانده ها تصمیم می گیرند اما واقعیت آن است که برخی افراد انتقادپذیر نیستند و تا انتقادی به آنها می شود موضع گیری می کنند. در مجموع ما روحیه ساختارپذیری و کار تشکیلاتی نداریم. یعنی یکی از دلایلی که تحزب در کشور ما شکل نمی گیرد، همین است. تا زمانی که برخی افراد از یکسری مسائل سیاسی منتفع می شوند خوب است، اما وقتی این مسیر نفع بردن آنها قطع شود، آنها شروع به برهم زدن بازی می کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا با تأیید ضمنی ادعای وجود ادبیات دیکته ای و مونولوگ در جریان اصولگرا یادآور شد: می تواند باشد ولی با آن شدتی که آقای قالیباف می گوید خیر. این هم به شیخوخیت بر نمی گردد، این اتفاقات زیر شاخه شیخوخیت اتفاق می افتد. رویه بدی متأسفانه است که وقتی فردی یا افرادی حرف های نو بزنند یا انتقاد کنند سریعا مورد غضب و بایکوت قرار می گیرند.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =