پنج شنبه 25 مرداد 1397
سه شنبه 19 تیر 1397 - 11:42:35 چاپ

عضو مجلس خبرگان: ترامپ مستأجر کوخ سفید است

سیدهاشم بطحایی: مگر ما به دلار و سکه وابسته‌ایم؟ | ملت انقلابی دلار را باید دور بیاندازد

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: می‌گویند دلار و سکه گران شده است، دلار و سکه چیست؟ مگر ما به دلار و سکه وابسته‌ایم که عده‌ای مزدور وابسته به بیگانه خرابی به بار بیاورند. ملت انقلابی دلار را باید دور بیاندازد، کسی نباید به خاطر این مسئله خود را ببازد.

آیت الله سیدهاشم بطحایی در واکنش به تهدیدهای نفتی ترامپ علیه ایران به خبرآنلاین گفت: روزی نمرود، حضرت ابراهیم را تهدید به آتش کرد و محاصره های اقتصادی، درمانی و غذایی را درباره او به اجرا درآورد اما حضرت ابراهیم به نمرودیان اعلام کرد «من احتیاج به داروهای شما ندارم و آنکه مرا بیمار کند، همان مرا شفا می دهد، همانی که مرا خلق کرد، آب و نان به من می دهد». ما اقتدا به ابراهیم می کنیم و هیچ احتیاجی به آمریکایی ها و به اروپایی ها نداریم. آنها نمرودیان امروزند. همان طور که حضرت ابراهیم احتیاجی به نمرودیان آن روز نداشت، ما هم امروز احتیاجی به نمرودیان آمریکایی و اروپایی نداریم.

وی افزود: فرعون نیز حضرت موسی و بنی اسرائیل را تهدید کرد اما او در جواب تهدیدهای فرعون گفت «من احتیاجی به تو ندارم». موسی اعتنایی به فرعون نکرد، عاقبت نیز فرعون را در رود نیل به درک فرستاد و خم به ابرو نیاورد. موسی ماند و فرعون رفت البته امتش بی وفایی کردند و رفیق نیمه راه شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: زمان رسول خدا، ابوسفیان سه سال مسلمانان را در شعب ابی طالب در آن هوای گرم محاصره و تحریم نان، غذا و آب و حتی گفتگو کرد اما پیامبر (ص) خم به ابرو نیاورد. عاقبت ابوسفیان ها و ابولهب ها و ابوجهل ها رسوا شدند و پیغمبر اسلام ماند.

وی افزود: انقلاب اسلامی، انقلاب انبیاست. قرآن در سوره آل عمران می فرماید «اگر خیری به شما برسد. {دشمنان} ناراحت می شوند اما اگر بدی به شما برسد، {دشمنان} خوشحال می شوند». ایران وقتی در جبهه مقاومت پیروز شد و توانست داعش را شکست دهد، {قدرت های غربی‌} ناراحت و حال شان بعد شد. در مقابل اگر اغتشاش یا سروصدا در ایران اتفاق بیفتد، خوشحال می شوند. حال آنکه چنین اتفاق هایی در کشورهای غربی نیز رخ می دهد.

بطحایی اظهار کرد: فرانسه خود را مهد دموکراسی می خواند اما  ماه ها جامعه اش به هم ریخته و شلوغ بود. در آمریکا و انگلیس هم همین وضعیت وجود دارد اما اگر در ایران یک ترقه ای در شود و چهارنفر به تحریک غرب ناآرامی ایجاد کنند، آنها خوشحال می شوند.

وی با انتقاد از کسانی که به مسئله التهاب بازار ارز و سکه دامن می زنند، افزود: می گویند دلار و سکه گران شده است، دلار و سکه چیست؟ مگر ما به دلار و سکه وابسته ایم که عده ای مزدور وابسته به بیگانه خرابی به بار بیاورند. ملت انقلابی دلار را باید دور بیاندازد، کسی نباید به خاطر این مسئله خود را ببازد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: قرآن می فرماید «اگر صبر کنید و تقوا داشته باشید و از خدا بترسید و دست از تفرقه و خودخواهی و زراندوزی و خودپسندی بردارید هیچ لطمه و آسیبی به شما نمی رسد». اوایل انقلاب، مردم نان خانه شان را برای جبهه ها می فرستادند و درنهایت پیروزی از آن ملت ایران شد؛ بنابراین خدا آگاه، حافظ و مراقب ملت ایران است.

وی افزود: ترامپ مستأجر کوخ سفید است نه کاخ سفید. دیوانه ای در عرصه بین الملل آمده و حالا اروپایی ها یا برخی کشورهای عربی از او می ترسند، حق دارند چون خدا را ندارند. اما من به تمام ملت غیرتمند ایران، دولت و مجلس می گویم «ما خدا را داریم».

بطحایی با بیان اینکه همه باید به آیه 120 سوره عمران مراجعه کنند یادآور شد: چه کسی ما را در هشت سال دفاع مقدس پیروز کرد. در حالیکه دنیا در مقابل ما می جنگید؟ بنابراین برای ملت انقلابی و پایدار که دنیا و بشریت را بیدار کرد، زشت است که مسئله اش گرانی سکه و دلار باشد.

29214

20 دیدگاه
  • بی نام
    سه شنبه 19 تیر 1397 - 11:46:32
    پاسخ
    155 2

    ملت انقلابی باید دلار را دور بیندازد ؟!!!!!!!!!

    • بی نام
      سه شنبه 19 تیر 1397 - 14:07:44
      114 1

      ای کاش افرادی که تصمیمات کلان کشور در انحصار شان است اندکی مطالعه داشتند آنوقت متوجه می‌شدند که با دور انداختن دلار مشکلی حل نمیشود

  • اردلان
    سه شنبه 19 تیر 1397 - 11:55:14
    پاسخ
    167 1

    اونها هشت سال یکبار اجاره می بندند بعضیا که اجاره به شرط تملیک کرده اند

  • بی نام
    سه شنبه 19 تیر 1397 - 12:04:36
    پاسخ
    128 1

    البته استحضار دارید که حضرت ابراهیم علیه السلام پیامبر خدا بودند و شما ...بهتره ما از عقل خود استفاده کنیم که ودیعه الهی ست.

    • بی نام
      پنجشنبه 21 تیر 1397 - 14:01:20
      0 1

      برخی هم حتی همان زمان به ابراهیم پیامبر هم توهین می کردند و الان هم هر کسی از خدا حرف بزند و احکام الهی را بگوید شماها بلافاصله با این استناد که مگر شما پیامبر خدایی می خواهید خفه اش کنید ؟؟ دستورات الهی روشن است تن ندادن به ذلت در برابر کفار عدم تظاهر به فساد اخلاق و فحشا و رعایت حقوق مالی مردم ، برقراری نماز رعایت حجاب تقویت حیا اجتماعی پرهیز از فسق و فجور دروغگویی و رفتن به حج جهاد در راه خدا؟؟ شماها که پیامبر خدا رامی شناسید بگویید کدام یک از اینها را در زندگیتان رعایت می کنید اهل رقص و زنبارگی و بی حجابی نیستید؟؟ دنبال سود از راه حلال هستید؟؟ جهاد در راه استضعاف در میان مسلمانان را تقویت می کنید؟؟ دنبال حج رفتن و نماز خواندن هستید؟؟ یا اینکه تنها دردتان ربنای شجریان و .. است؟؟

  • شهلا
    سه شنبه 19 تیر 1397 - 12:10:55
    پاسخ
    129 2

    ما به دلار و سکه وابسته نیستیم ولی نیازمند کار و مسکن هستیم تا بتوانیم زندگی کنیم چیزی که با بی کفایتی برخی حکم طلا را پیدا کرده است برای انقلابی بودن باید نان داشت اینطور نیست؟

  • بی نام
    سه شنبه 19 تیر 1397 - 12:16:08
    پاسخ
    119 0

    چه مقایسه هایی؟!!!!!!!

  • بی نام
    سه شنبه 19 تیر 1397 - 12:58:47
    پاسخ
    4 135

    مرگ بر امریکا

  • بی نام
    سه شنبه 19 تیر 1397 - 13:07:16
    پاسخ
    189 4

    ما در ایران به دارو های امریکا و اروپا احتیاج نداریم , چون هر وقت بیمار شدیم میریم آلمان انجا معالجه میشیم ,

    • بی نام
      سه شنبه 19 تیر 1397 - 13:30:17
      147 2

      البته لندن بهتره

  • بی نام
    سه شنبه 19 تیر 1397 - 13:08:45
    پاسخ
    128 1

    وابسته به دلار نیستیم ؟؟؟؟؟؟, با این طرز فکر هست که اوضاع ما این شده

  • بی نام
    سه شنبه 19 تیر 1397 - 14:58:43
    پاسخ
    84 1

    متاسفانه در کشور ما رسم است هر کسی در خصوص هر مسئله ای با جدیت اظهار نظر کند . اینکه چرا ما به دلار و طلا وابسته ایم را باید یک کارشناس اقتصادی برایمان تعریف کند نه شما.

  • بی نام
    سه شنبه 19 تیر 1397 - 15:31:57
    پاسخ
    92 0

    از کی تا حالا کوخ نشینی بد شده؟ من تا حالا فکر می کردم کاخ نشینی بد است.

  • حسین
    سه شنبه 19 تیر 1397 - 15:53:26
    پاسخ
    77 0

    از خودتان شروع کنید

  • 5173
    سه شنبه 19 تیر 1397 - 17:01:30
    پاسخ
    44 3

    من واقعا هیییییییییچ حرفی برا گفتن ندارم

  • بی نام
    سه شنبه 19 تیر 1397 - 18:12:33
    پاسخ
    50 1

    ... بیچاره مردم

  • صادق راستگو
    سه شنبه 19 تیر 1397 - 19:54:27
    پاسخ
    41 2

    حتما متوجه هستید که فرانسه علاوه بر اینکه مهد دمکراسی است مهد اتحادیه های صنقی نیز هست البته صنفی به معنی واقعی نه ظاهری در ضمن موارد زیادی می توان مثال زد که مثنوی هفتاد من می شود و تقریبا همه می دانند . جناب بطحایی ...چون انقلاب اسلامی انقلاب انبیا است پس با میزان جضرت امیر ع سنجش شود . قاعدتا طبق این میزان تمامی دخل و خرج حکوت اسلامی دقیقا باید ثبت و ظبط و کاملا شفاف و در اختیار مسلمین که مردم هستند قرار بگیرد.

    • شمس تبریزی
      سه شنبه 19 تیر 1397 - 21:35:00
      8 55

      فرانسه مهد دموکراسی است؟؟ میدانستی فرانسه هم شورای نگهبان و هم نظارت استصوابی داره؟ هر کسی جز نامزد جبهه ملی که بخواد نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بشه ابتدا باید با بزرگان لژ فراماسونری گراند اوریان صحبت کنه و برنامه هایش را برای آنها توضیح بده و در صورت چراغ سبز نشان دادن ایشان، نامزد انتخابات خواهد شد. خب این از زرنگی آنهاست که نظارت استصوابی بی سر و صدا دارند. مثل ما نیستند که توی بوق بکنند و هزینه تراشی درست کنند

  • ارميتا
    سه شنبه 19 تیر 1397 - 20:53:22
    پاسخ
    9 74

    واقعا خبر رو بد منتشر کرديد. و شايد تعمد هم داشتيد. ايشان مطلب ديگري گفته اند و شما به صورت ديگري انرا جلوه داده ايد. واقعا که.

  • بی نام
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 16:03:58
    پاسخ
    13 0

    استاد فلسفه ما درس عینی گرائی و ذهنی گرایان را درس که میداد گفت عده ای ذهن گرا جهان را ساخته فکر خود میدانند و می گویند جهان ساخته ذهن ما است چون ما می گویم هست پس جهان است و گرنه جهانی عینی وجود ندارد. افتخار ایران و ایرانی ابوعلی سینا در پاسخ به این گونه فیلسوفان راهکاری داده بود که جالبه

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

پربیننده‌ترین
وبگردی