پنج شنبه 28 تیر 1397
چهارشنبه 20 تیر 1397 - 07:43:00 چاپ

پیمان یوسفی، کما فی‌السابق خسته‌کننده!

ورزش > فوتبال ملی - پیمان یوسفی شب گذشته خبر داد که بازی فرانسه و بلژیک آخرین دیداری بود که او در جام جهانی گزارش کرد.

عرفان حاج‌بابایی: پیمان یوسفی رفت روسیه اما زودتر از آنچه که فکرش را بکند به ایران برگشت.وقتی مسئولان صدا و سیما باکس مخصوص گزارشگران را خریداری نکرده بودند سفر یوسفی به روسیه فقط سیاحتی بود.به همین دلیل هم بود که خیلی زود از سوی ایران فراخوانده شد تا "کما فی السابق" از داخل استودیو بازی های جام جهانی را گزارش کند!

اصلا همه چیز از همین بازگشت به عقب شروع شد.پیمان یوسفی که خودش را آماده کرده بود تا حداقل سه بازی ایران را از روسیه و از دل جام جهانی گزارش کند با بازگشت به تهران خیلی ها را خوشحال کرد!این را می شود از کامنت ها،از واکنش ها در فضای مجازی و از کنایه هایی که مردم می زنند به راحتی فهمید.وقتی یوسفی بازی دیشب فرانسه مقابل بلژیک را گزارش کرد و گفت که این آخرین گزارشش در این رقابت ها است طنازی های علاقمندان به فوتبال در شبکه های مختلف مجازی شروع شد.از تکرار کلمات عربی که یوسفی در خلال گزارش هایش به کار می برد گرفته تا این جمله"‏بهترین قسمت بازی فرانسه و بلژیک، آخرین گزارش پیمان یوسفی در جام جهانی 2018 بود."یوسفی خبر از آخرین گزارشش در جام جهانی داد اما کاملا مشخص بود که او اصلا در این جام دل و دماغ نداشت،بی حوصله بود و با این بی حوصلگی خاص خودش مخاطب را هم خسته کرد.

نکته اینجاست که یوسفی کمی لجباز است.بدون شک او انتقادها را می شنود،پیام ها را می خواند و می داند که مردم چه سبک گزارشی را دوست دارند اما هرگز تلاشی نمی کند تا از دایره لغات خاص خودش خارج شود.بیان جمله هایی مثل  "قس علی هذا"، "من حیث المجموع"،" علی ای‌حال"،چندان برای عشق فوتبال ها جذاب نیست.عشق فوتبال هایی که خیلی های شان معنی جمله هایی که یوسفی می گوید را نمی دانند و ما هم همین طور!دیشب فرانسه به فینال جام جهانی رسید اما چه کسی در ذهن خودش به یاد دارد که یوسفی حرفی،کلمه ای یا جمله ای ماندگار زده باشد؟آرامشی که یوسفی این روزها در خلال گزارش هایش دارد به شدت آزار دهند است و حس و حال مخاطب را از بین می برد.پیمان باید این را قبول کند که دیگر بیان اینکه" شیاطین سرخ دو دقیقه وقت دارند تا شیطونی شون رو نشون بدن!"هواداران فوتبال را جذب نمی کند.یا وقتی تلویزیون در حال سانسور است و تصاویر نخست بازی را نشان می دهد نباید از این کلمه استفاده کرد که" آه و حسرت را می شود در چهره بلژیکی ها دید."

پیمان یوسفی یکی از گزارشگران خوب صدا و سیما بوده که قطعا مردم هم از او خاطرات خوبی دارند اما ظاهرا او هنوز هم به دلیل اتفاق هایی که در ابتدای جام افتاد ناراحت است و دارد این ناراحتی اش را هم به بیننده القا می کند.دیشب خیلی ها طرفدار فرانسه بودند و آرام بودن یوسفی پس از باز شدن دروازه بلژیک هرگز کمکی به آنها نکرد تا هیجانات خودشان را بیرون بریزند و با مشت های گره کرده شان روی هوا بپرند.آقای یوسفی دیشب شبکه های مختلف خارجی هم بازی فرانسه و بلژیک را نشان دادند و گزارش گرهای زیادی این مسابقه را گزارش کردند.همین حالا خیلی از این گزارش ها در شبکه های اجتماعی موجود است.جستجویی کوتاه کنید و فقط صحنه گل فرانسه را قیاس کنید با گزارشی که خودتان کردید.اگر  شما جای مخاطبان بودید به پیمان یوسفی چه نمره ای از بیست می دادید؟

251 41

44 دیدگاه
  • الکس
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 08:02:28
    پاسخ
    50 16

    گزارش گری فوتبال در دنیا یک حرفه بسیار سخت و مهمیه و مهارت های بسیار بالائی رو میخواد که امثال این آقا علیفر خیابانی...حتی ذره ای از اون ندارن....

  • بی نام
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 08:10:16
    پاسخ
    56 16

    حاضرم با علیفر یکسال خونه مشترک بگیرم و زندگی کنم ولی صدای اینو نشنوم

  • بی نام
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 08:24:46
    پاسخ
    57 5

    متاسفانه اقا پیمان خیلی از مواقع به جریان بازی کاری نداره و یه جورابی قصه تعریف میکنه آنهم با بیحالی هرچه تمام تر

  • امیر
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 08:27:53
    پاسخ
    44 13

    من بدون اغراق می کم که بدترین گزارشگر تاریخ سیما پیمان یوسفی عزیز است . خواهش من از ایشان ارسال خبر خوش بازنشستگی ایشان از این حرفه و اعلان ادامه فعالیتهای ایشان در حرفه ای که توانایی انجام آن را دارند ، می باشد .

  • بی نام
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 08:34:48
    پاسخ
    8 2

    پاسخ سوال آخر : 5 با ارفاق

  • بی نام
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 08:35:23
    پاسخ
    18 13

    ما بازی ها رو از شبکه سی پلاس دیدیم. خیلی عالی بود.

  • بی نام
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 08:36:25
    پاسخ
    36 7

    وقتی نحوه گزارش فوتبال گزارشگران انگلیسی یا ترکیه ای رو با گزارشگران ایران مقایسه کنید؛ کاملاً متوجه سرد و بی هیجان بودن و یکنواخت بودن گزارش بازی های فوتبال در ایران میشید. البته گزارش های عادل فردوسی پور استثناست. بازی دیشبو از ماهواره همسایمون دیدم، گزارشگر ترکیه ای خداییش خیلی با هیجان گزارش می کرد.

  • بی نام
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 08:40:06
    پاسخ
    31 1

    چه اصراری داره فقط امار و ارقام بیخودی و کسل کننده بده جای گزارش بازی هی چهار گل از سه گل مثل برزیل سال34 و فقط ایتالیا و 20 کشور دیگه اینکار رو کردند و بلژیک سال23 رفت خونه خاله المان و .....

  • مهدی قاسمی
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 08:47:02
    پاسخ
    29 5

    نمره ی صفر برازنده ی ایشونه. اینو هم بدونیم گزارش سست ، خسته کننده و بی حال ایشون فقط مختص جام جهانی نیست. گزارش کسل کننده ی ایشون روی گلی که سوارز زد و مسی از روی نقطه ی پنالتی پاسش رو داد یاذمون نمیره. بهترین کار اینه که ایشون کار گزارشگری رو بزاره کنار.

  • محمد
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 08:59:00
    پاسخ
    26 36

    خيلي هم گزارشگر خوبيه و الكي ادا در نمياره

  • بی نام
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 09:00:14
    پاسخ
    19 7

    بعد از گزارش سیاسیش تو بازی روسیه و عربستان ، دیگه از تحمل من خارج شده تحمل گزارشگریش

  • بی نام
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 09:00:28
    پاسخ
    6 3

    وای حالا چیکار کنیم؟

  • ارتش سرخ
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 09:12:10
    پاسخ
    28 2

    خسته کننده به معنی واقعی کلمه چقدر تاریخچه بابا اگه تایم بگیریم حدود 30 دقیقه تو کل بازی فقط تاریخچه گفت

  • بی نام
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 09:12:18
    پاسخ
    15 4

    خلی ها از جمله من ترجیح می دهند به خاطر گزارشگری یوسفی کلا از خیر دیدن بازی بگذرند .

  • ح
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 09:14:03
    پاسخ
    19 3

    ما دسترسی به شبکه های خارجی ماهواره نداریم. ولی واقعا ترجیح میدیم صدای تلویزیون رو قطع کنیم تا موقع دیدن بازی اعصابمان از نوع گزارش امثال یوسفی و خیابانی راحت باشد.

  • بی نام
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 09:15:07
    پاسخ
    9 2

    من که طرفدار بلژیک بودم...

  • بی نام
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 09:18:39
    پاسخ
    14 5

    نمره منفی 5 وقتی گفت قراره یوسفی بازی رو گزارش کنه زدم شبکه ورزش فکر کردم خیابانی گزارش می کنه اما بازم صدای یوسفی ...صدا رو قطع کردم تا آخر بازی ..چسبید

  • علی
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 09:21:24
    پاسخ
    26 9

    گزارش آقای یوسفی خیلی افتضاح هست . البته از رسانه ملی توقع بیشتری هم نمیشه داشت. همیشه از آقای خیابانی ایراد می گرفتند ولی حداقل ایشون با جون و دل گزارش میکنه با اینکه گزارشش کاستی های زیادی هم داره.

  • مهدی
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 09:24:43
    پاسخ
    9 2

    با سلام خبر انلاین ایشان در گزارش بازی ایران هم هنوز بازی تمام نشده رقیب را در محله بعد میدید جا دارد چاره ای اندیشیده شود امید ها همیشه زنده هستند

  • پیام
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 09:25:05
    پاسخ
    20 2

    لامصب انگار قبل گزارشش لیدوکائین و خالی میکنه رو حنجرش. حس نداره

  • بی نام
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 09:36:08
    پاسخ
    22 1

    صداو سیما کلا مخل اعصابه

  • مرتضی
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 09:40:50
    پاسخ
    21 2

    بـــــــــــــــــــــــــــــعله نشون به اون نشون که قبلا عرض کردم کلا وقتی فردوسی پور گزارش میکنه آدم دوست داره ببینه وگرنه حاضرم گزارش لهستانی گوش بدم ولی این ها رو گوش ندم حس رو میپرونه و آدم خوابش میگیره

  • فرزاد
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 09:44:50
    پاسخ
    25 1

    چرا همش میگه ,,,نشون به اون نشون که,,,خخخخ

  • بی نام
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 09:46:11
    پاسخ
    25 1

    این آقا هم مثل خیابانی از ادامه کارش مطمئنه چه خوب گزارش بکنه چه بد خسته کننده باشه یا نه این همه مردم گفتن گزارشهای خیابانی رژه روی اعصاب مردمه ...چه تاثیری داشت ؟ این آقا هم مثل خیابانی

  • بي نام
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 09:56:01
    پاسخ
    5 16

    بعد از خياباني به جان يوسفي افتاده ايد، بگذريم از اينكه اين گزارشگران هيچكدام چيز برجسته اي نيستند، بخصوص همين آقاي يوسفي، ولي خودتان بگوييد اولا" تيم ملي فرانسه چقدر در ايران طرفدار دارد كه بخواهند بالا و پايين بپرند و كدام گزارش بازبهاي خارجيغير از تيم ملي ايران خاطره انگيز بوده و در يادها مانده؟

  • بی نام
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 10:14:34
    پاسخ
    17 5

    هیچکدومشون ذره ای خلاقیت ،هنر و جرات و جسارت عادل در تهیه کنندگی و تبحرش در گزارشگری رو ندارند بعد میان میگن عادل مافیا داره

  • بی نام
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 10:15:21
    پاسخ
    8 6

    آقاى عرفان حاج بابايى اميدوارم چنين بررسى هايى را براى عادل فردوسى پور، مزدك ميزايى، جواد خيابانى و ... با گزارش هاى فوق غير حرفه اشان نيز انجام دهيد.

  • بی نام
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 10:18:17
    پاسخ
    5 8

    گیرمان آوردید یا واقعا معتقدید طرفدار فرانسه داریم که روی هوا می پرد آنهم با مشت های گره کرده؟ ضعف سواد اقلیت کم دانش را که نباید از ایشان حساب خواست.

  • بی نام
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 10:21:37
    پاسخ
    2 1

    4

  • بی نام
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 10:38:40
    پاسخ
    8 4

    نمره یوسفی از کل گزارشات 4 هست .... نمره عادل هم به عنوان مجری برنامه 12 ..... نمره عادل به عنوان انتخاب گر گزارشگرها 8 ... تمام احمدی هم از مجری گری 11 ... خوب بود که لااقل 2 گزارش دیگر هم هم به سرهنگ میدادند و عادل هم خودش را به عنوان مجری تلویزیونی جمع و جور کنه و سر و صدا درآوردنهای غیر متعارف و نحوه نشستن و صحبت کردن خودش رو اصلاح کنه ....

  • بی نام
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 10:41:12
    پاسخ
    9 1

    من حیث المجموعات گزارش خوبی تهیه کردید شکرا یا خبرانلاین.

  • مرتضی
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 10:44:17
    پاسخ
    14 1

    افتضاح . فقط آمار میخونه . یعنی چی آخه ؟بازی تموم شده باز داره آمار میده میگه این آخرین گزارش من تو این جام هست آقا بخدا آمار خوندن خز شده دیگه بازی رو گزارش کنید یکم .

  • بی نام
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 10:53:59
    پاسخ
    6 1

    فقط رو مخ همه راه می ره...

  • بی نام
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 11:08:00
    پاسخ
    15 3

    علی ای حال من هیچ خاطره خوشی از گزارشهای ایشان ندارم. من حیث المجموع و کما فی السابق گزارشهایشان بی کیفیت است و ترجیح می دهم فوتبال را بدون صدای ایشان ببینم.

  • منصور
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 11:17:52
    پاسخ
    13 1

    وقتی رقیبی نداشته باشند وخیالشان راحته که چطور گزارش کنند و برنده اقای گزارشگر ها کجا رفتند وقتی سرهنگ از یه جای دیگه میاد صدا وسیما گزارش میکنه نباید انتظار داشت که مثل بقیه چیز ها این هم سرجاش باشه

  • زهرا
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 11:24:47
    پاسخ
    4 5

    کما فی السابق خسته‌کنندهمودبانه ترین انتقاد که میشه کرد واقعا من حاظرم پول بدم ولی خیابانی و یوسفی کلا برن فقط لیگ ایران گزارش کنن یعنی اتفاقایی توی بازی میفته که بچه ۵ ساله میفهمه چی شده ولی اینا کلا موقع گزارش معلوم نیس سرشون به کجا مشغوله

  • فرشاد
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 11:26:41
    پاسخ
    9 4

    یعنی اگه دوتا گزارشگر افتضاح باشه اولیش خیابانیه در کنارش این یوسوفی و دومیشم از کشور ماداگاسکار

  • امیر
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 11:26:47
    پاسخ
    4 6

    انتقادات وارده اما کلا بعد از عادل و مزدک از بقیه بهتره

  • ریحانه
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 11:28:19
    پاسخ
    10 1

    گزارشای گزارشگر انگلیسی نگاه کنید تا بفهمید با چه بی سوادایی طرفید حیف پول حیف ....

  • بی نام
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 11:36:34
    پاسخ
    10 3

    متاسفانه ما گزارش گر خوب نداریم.. علاقه مردم به فردوسی پور هم بیشتر بخاطر تعصب بی جاست.. گزارش بازی ها دقیقا مثل تبلیغات روی اعصاب بود

  • بزرگی
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 11:46:27
    پاسخ
    9 4

    خسته‌کننده‌ترین گزارشگر فعلی فوتبال است. واقعا سریعترین و هیجان‌انگیزترین بازی‌ها رو هم اگر گزارش کنه، بیننده خوابش می‌گیره. در 90 درصد مواقع یا اصلا گزارش نمی‌کنه و مشغول دادن اطلاعات دست چندم بی‌خود است، یا این‌که صرفاً اسم بازیکنان رو صدا می‌زنه. حتی خیابانی‌ِ رومخ هم بهتر از یوسفی است. من بهش از 20 نمره‌ی 5 رو میدم.

  • بی نام
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 12:07:36
    پاسخ
    7 1

    الان دلار اومد پایین

  • بی نام
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 12:23:03
    پاسخ
    2 9

    بابا یوسفی بده خیابانی هم بده و... این اشکالات که مطرح میکنید برا همه هستش مثلا اگه هر کسی غیر عادل بود که میخواست وارد این حرفه بشه اول از همه و بزرکترین مشکل و نقیصه او بریده بریده و نامفهوم سخن گفتن او بود اگه بدون غرض قضاوت کنیم همه گزارشگرای ما مشکلاتی دارن ولی فعلا قراره و نوبت خیابانی و یوسفی است حتما نوبت عادل هم فراخواهد رسید نه اینکه الان نیست ولی نوبتش نرسیده

  • بی نام
    چهارشنبه 20 تیر 1397 - 15:18:49
    پاسخ
    11 13

    اصلا اینطور نیست. بی خودی از طرف همه صحبت نکنید.حداقل من به شخصه گزارش پیمان یوسفی رو به خیلی از گزارشگرای دیگه که میرن روی اعصاب آدم ترجیح میدم . ادبیات خودش رو داره به نظرم بعد فردوسی پور مزدک و پیمان یوسفی خوبن. مطمئنم نظرم رو نمیذاری چون مخالف متنه

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

پربیننده‌ترین