۰ نفر
۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰

اعتماد آنلاین نوشت: چند ماه پیش بود که جمعی از فعالان حوزه زنان بعد از چندین ماه فعالیت در زمینه آزار و اذیت خیابانی، مطالعه و برگزاری نشست در این زمینه، دست به انتشار پوسترهایی برای مقابله با آزارهای خیابانی علیه زنان زدند که با استقبال خوبی در میان کاربران فضای مجازی مواجه شد.

 انتشار پوسترهای مقابله با آزار خیابانی علیه زنان درحالی با استقبال عمومی مواجه شد که بعضی از مسئولان دولتی، اعضای شورای شهر و دیگر فعالان سیاسی و اجتماعی هم با همخوان کردن این پوسترها از آن‌ها استقبال کردند. حالا این جمع سایتی را با نام «دیدبان آزار» طراحی کرده‌اند harasswatch.com که می‌توان انواع آزارهای خیابانی را بر روی نقشه جغرافیایی شهر ثبت کرد.


براساس اعلام فعالان این حوزه هدف این دیده‌بان به شرح زیر است: به چالش کشیدن کلیشه‌های آسیب‌زای اجتماعی و مقابله با عادی‌سازی آزار و اذیت مبتنی بر جنسیت، نژاد، و ... در فضاهای عمومی از طریق ثبت و انتشار روایاتی که به واسطه تارنمای دیده‌بان آزار و گفت‌وگوهای چهره‌به‌چهره گردآوری می‌شوند. آموزش عمومی از طریق برگزاری کارگاه‌، گفت‌وگوهای خیابانی، نصب پوستر در تاکسی‌ها، تدوین و انتشار جزوه‌های آموزشی و ...، فعالیت مستمر رسانه‌ای در چارچوب گزارش، خبر و مصاحبه، توسعه ادبیات نظری و پژوهشی در حوزه آزار در فضای عمومی، مقابله با سیاست‌های ناسنجیده شهری که به تبعیض جنسیتی دامن می‌زند. از جمله تفکیک جنسیتی، نصب بیلبوردهای حاوی پیام‌های جنسیت‌زده و ...، گردآوری تجربیات مدنی و دولتی دیگر کشورها در راستای مقابله با آزار و اذیت جنسی به عنوان راهنمایی برای جامعه مدنی و نهادهای دولتی و شهرداری، جلب توجه‌ نهادها و سازمان‌های مسئول به این موضوع و ملزم کردن آن‌ها به آموزش عمومی از طریق آموزش و پروش، رسانه‌ها، بیلبوردهای شهری و ...

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 792171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =