قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور از اجرای 55 برنامه ویژه از سوی این وزارتخانه، برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی کشور از سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین منطقه  مازندران، رضا رحمانی در آيين تجليل از صنعتگران برتر مازندران که در ساری برگزار شد گفت: وزارت صنعت برای امسال 25 مورد از اين برنامه ها شامل انبارداری، حمل و نقل و راه آهن را هدفگذاری کرده است و مابقی برنامه ها را در 2 سال آينده اجرايی می کند.

به گفته قائم مقام وزیر صنعت، برای اجرای برنامه های ویژه، از مدتها قبل مشکلات بخشهای مختلف از جمله بخش نساجی، مواد غذایی، خودرو و قطعات آن، لوازم خانگی و بخشهای دیگر رصد و بررسی شد.

وی نداشتن امکانات لجستیک، فرسوده بودن ماشین آلات و تجهیزات و واردات را بخشی از مشکلاتی نام برد که واحدهای صنعتی کشور با آن درگیر هستند.

رحمانی از سیاست امسال وزارت صنعت برای کنترل و مقابله با واردات خبرداد و افزود: در راستای اجرای برنامه های ویژه وزارت صنعت، این وزارتخاته 10 میلیارد دلار از واردات کشور را داخلی سازی می کند.

وی همچنین اظهار داشت: همسو با این اقدام، از ماه قبل وزارت صنعت، واردات بیش از یک هزار و 300 قلم کالا را ممنوع کرده است.

براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، هفت هزار قلم کالای وارداتی به کشورمان تعرفه وارداتی دارند.

قائم مقام وزیر صنعت هچنین از برنامه امسال این وزارتخانه برای رفع مشکل لجستیک و انجام اقداماتی برای نوسازی ماشین آلات حمل و نقل خبر داد و بيان داشت: بیش از 20 هزار دستگاه از این نوع ماشین ها نوسازی می شوند.

به گفته رحمانی، نوسازی صنایع و صنوف براساس نیازهای هر استان کشور انجام می شود تا مشکلی از مشکلات این بخش برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه کشور در برهه زمان فعلی، با یکسری مشکلات در حوزه مسائل مالی مواجه است ادامه داد: باید از توان و ظرفیت مردمی برای خروج از این مسائل استفاده کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 792339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =