رکورد ساخت بیمارستان در کوتاه ترین زمان / رفع چالش کمبود تخت‌های بیمارستان در استان غربی ایران

پروژه ساخت و توسعه بیمارستان امام خمینی با مساحت 20هزار متر مربع از آبان ماه سال 95 آغاز شد و با گذشت یکسال در حال حاضر به مرحله بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرآنلاین، استان آذربایجان غربی در سالهای گذشته با مشکلات بهداشتی و درمانی از جمله کمبود تخت های بیمارستانی مواجه بود به همین دلیل ساخت و افزایش تعداد تخت های بیمارستان ها به یک دغدغه تبدیل شده بود. با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و اجرایی شدن طرح تحول سلامت این روند بهبود یافت . در همین راستا توسعه بیمارستان امام خمینی ارومیه در دستور کار قرار گرفت. این پروژه شامل 75 تخت اورژانس ، تخت های پیوند استخوان، سرطان ، تخت های ویژه آی سیو ، وی آی پی و اتاق عمل است. ساخت این بیمارستان از آبان ماه سال 95 آغاز شد که ظرف مدت یک سال در حال حاضر به مرحله بهره برداری رسیده است و بر این اساس رکورد ساخت بیمارستان در کوتاه ترین زمان ممکن زده شد.

پروژه ساخت و توسعه بیمارستان امام خمینی با مساحت 20هزار متر مربع از آبان ماه سال 95آغاز شد و با گذشت یکسال در حال حاضر به مرحله بهره برداری رسیده است.

محمود صاریخان، مشاور مالی و اقتصادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران برای بازدید از این بیمارستان گفت: بیمارستان امام خمینی ارومیه در سال 1375 با 279 تخت بهره برداری شد اما به دلیل نیاز مردم این استان این تعداد به 533 تخت افزایش پیدا کرد. به گفته وی در حال حاضر پروژه توسعه بیمارستان امام خمینی ارومیه با 220 تخت به مرحله بهره برداری رسیده است که این پروژه شامل 75 تخت اورژانس ، تخت های پیوند استخوان، سرطان ، تخت های ویژه آی سیو ، وی آی پی، اتاق عمل است.


صاریخان با اشاره به اینکه در سطح استان 24 بیمارستان داریم گفت: به ازای هر یک هزارنفر قبلا 1/1 تخت وجود داشت و یکی از مشکلات دانشگاه کمبود تخت های بیمارستانی بود که به یکی از دغدغه های ما تبدیل شده بود و در حال حاضر 650 تخت شامل 300 تخت در بیمارستان زنان ارومیه، 30 تخت در کلینیک تدبیر، 100 تخت در فاز توسعه بیمارستان شهید مطهری و 220 تخت در فاز توسعه بیمارستان امام ارومیه در حال احداث است که با اتمام کامل آنها سرانه تخت در استان به 6/1 به ازای هر یک هزار نفر می رسد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود از از پیشرفت 95 و 92 درصدی بیمارستان های امام خمینی و آیت الله خویی خبر داد و گفت: این طرح های درمانی در آینده نزدیک تجهیز و به بهره برداری خواهد رسید. صاریخان در ادامه با بیان اینکه آذربایجان غربی در حال حاضر از جمله استان های پیشتاز کشور در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است گفت: با اجرای طرح های جدید، این روند ادامه پیدا خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه تا کنون 50میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است گفت: تمامی هزینه های ساخت این بیمارستان را دولت پرداخت کرده است.


این مقام مسئول در ادامه افزود: ساخت بیمارستان به طور معمول بین10 تا 20 سال زمان احتیاج دارد اما پروژه توسعه بیمارستان امام خمینی ظرف یک سال با تعداد 220 تخت از آبان 95ساخته شد ه است که این موضوع رکورد محسوب می شود از همین رو این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 793609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =