برای نخستین بار بعد از ۲۰ سال، صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به دفاع از مرحوم حجت الاسلام‌والمسلمین سیدعلی‌اکبر حسینی مهم‌ترین معلم اخلاق تلویزیون در دهه شصت پرداخت.

به گزارش خبرآنلاین، مستند "دُرج عقیق" که به بررسی عرصه های مختلف زندگی مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر حسینی پرداخت، برای نخستین بار و پس از دو دهه به شایعاتی که پیرامون زندگی این استاد اخلاق مطرح شده، پاسخ داد.

مرحوم حسینی که هنوز هم مردم او را با نام برنامه محبوب "اخلاق در خانواده" می شناسند، پس از سالها فعالیت در آموزش و پرورش، در اوایل دهه شصت بعنوان یکی از نخستین معلمین اخلاق در صدا و سیما ظاهر شد. او به سرعت به یکی از معروف ترین چهره های روحانی کشور تبدیل شد و توانست در انتخابات مجلس چهارم، بعنوان رای اول مردم تهران راهی مجلس شورای اسلامی شود.

حضور او در مجالس چهارم و پنجم که همزمان با فراز و نشیب های فرهنگی کشور در دهه هفتاد بود، او را بعنوان یکی از پرچم داران استیضاح وزیر ارشاد وقت مطرح کرد که منجر به برکناری عطاءالله مهاجرانی گردید.

پس از این شرایط و در آستانه انتخابات مجلس ششم، تهمت های غیر اخلاقی عجیبی علیه مرحوم حسینی مطرح گردید که نه تنها مانع حضور ایشان در مجلس ششم گردید، بلکه باعث شد مدیران وقت صدا و سیما برای پرداخت نکردن هزینه های سیاسی دفاع از این معلم نامی اخلاق که به شکل ناجوانمردانه ای مورد تهمت قرار گرفت، از ادامه همکاری با وی خودداری کنند.

حالا پس از گذشت دو دهه و همزمان با چهلمین روز درگذشت مرحوم سید علی اکبر حسینی، صدا و سیما برای نخستین بار در برنامه ای در شبکه دو با نام "دُرج عقیق" به تهیه کنندگی محمد کمالی نیا، ضمن گفتگو با همسر، فرزند و نزدیکان وی، دفاع قابل اعتنایی از این معلم اخلاق نمود و نوشدارو را به چهلمین روز درگذشت وی رساند!

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کامبیز IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    12 1
    البته لازم است به این نکته اشاره شود که،درست است که مرحوم حسینی از لیدرهای استیضاح دکتر مهاجرانی بودند،اما با اینکه جلسه استیضاح بعد از ایام تاسوعا وعاشورای سال78بود و در طی آن روزها بستر لازم برای استیضاح فراهم شده بود،او علیرغم جلسه سنگین صبح و بعد از ظهر روز استیضاح،با دفاعیات دکتر مهاجرانی،استیضاح رای نیاورد و دکتر مهاجرانی در پست وزارت باقی ماندند.از قضا موجبات برکناری ایشان بعد از تشکیل مجلس ششم و درحالیکه مجلس با دولت اصلاحات کاملا همراه بود،نه از جانب مجلس،بلکه از جانب سایر اهرم ها،ایشان ناچار به استعفا شدند.متن مذاکرات و حواشی استیضاح ایشان در کتابی به اسماستیضاح آمده است.