باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با سفیر نروژ در تهران گفت: کشورهای اروپایی باید برای تأمین امنیت خودشان برجام را حفظ کنند.

لارس نوردروم سفیر نروژ در تهران ظهر امروز سه شنبه 16 مرداد با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

حشمت الله  فلاحت پیشه در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات خوب دو کشور در موضوعات منطقه ای و بین المللی گفت: خوشبختانه کلیات روابط جمهوری اسلامی ایران و نروژ تحت تأثیر فضاسازی آمریکا قرار نگرفته است.

وی افزود: ظرفیت های فراوانی در عرصه های سیاسی و اقتصادی میان دو کشور وجود دارد که با برنامه ریزی مناسب می‌تواند به ارتقاء سطح مراودات فیمابین منجر شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر بی اعتمادی ملت ایران نسبت به آمریکا تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره بی اعتمادی به آمریکا را گوشزد کرده اند اما به احترام جامعه جهانی و سیاست صلح طلبانه جمهوری اسلامی ایران وارد مذاکرات و گفت وگو شده ایم.

فلاحت پیشه در بخش دیگری از سخنانش تداوم توافق برجام را برای اروپا با اهمیت دانست و افزود: کشورهای اروپایی باید برای تأمین امنیت خودشان برجام را حفظ کنند.

وی افزود: آمریکا با فضاسازی سیاسی بدنبال بی ثباتی سیاسی و عدم توسعه و پیشرفت ایران است.

 وی همچنین بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه به مبارزه با گروه های تروریستی دست پرورده رژیم صهیونیستی، آمریکا و همپیمانان منطقه ایش و برگزاری مانورهای نظامی منظم در خلیج فارس در راستای برقراری امنیت و ثبات در منطقه اقدام خواهد کرد.

فلاحت پیشه در پایان بر توسعه همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری های مشترک در حوزه انرژی و کشاورزی و رفع موانع بانکی میان دو کشور تأکید کرد.

در ادامه این دیدار لارس نوردروم سفیر نروژ در تهران با ابراز امیدواری از روند رو به رشد مناسبات دو کشور گفت: در طول سال‌های اخیر در حوزه های مختلف اقتصادی و تجاری میان نروژ و ایران فعالیت های موثر و خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: دولت نروژ بر ارتقا سطح روابط تجاری دو کشور اهتمام جدی دارد.

سفیر نروژ در تهران با تأکید بر حفظ توافق برجام از سوی کشورهای اروپایی افزود: عملیاتی کردن بسته پیشنهادی اروپا و حفظ برجام می تواند به گسترش تجارت میان بخشهای خصوصی طرفین منجر شود.

نوردروم در پایان بر آمادگی شرکت های نروژی و همکاری های مشترک اقتصادی در عرصه های کشاورزی، انرژی و حمل ونقل با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

29215

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
    1 1
    اصولا اتحادیه اروپا و بقیه کشورهای جهان باید علیه جنگ اقتصادی که امریکا راه انداخته متحد شوند. بنظر من باید همه کمی از منافع خود کوتاه بیاییم و امریکا و اسراییل و عربستان و امارات را به عنوان عناصر ناباب در امنیت جهان شناسایی کنیم تا صلح باز سرفصل ارتباطات میان کشورها شود. البته اگر جنگی در غرب آسیا رخ بده اروپا متاثر می شه و در شرق اسیا ژاپن و هند و شاید کره جنوبی. گمانم با یک جنگ جهانی روبرو خواهیم شد