ایسنا نوشت:نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: فساد، بیکاری و افسردگی جوانان بر گردن همین هیات دولت است.

هدایت‌الله خادمی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) و در جریان بررسی استیضاح وزیر کار به عنوان یکی از متقاضیان استیضاح، گفت: جالب است که هیچ کدام از نمایندگان کلان شهرها استیضاح را امضا نکردند، این یعنی مشکلی ندارند. این گرفتاری مجلس است که مردم کلان شهرها به لیست رای دادند و مجلس تعطیل شد.

وی با بیان اینکه ایران هشت درصد منابع دنیا و یک درصد جمعیت دنیا را دارد، گفت: امروز دهه شصتی‌ها بیکار هستند و دهه هفتادی‌ها به آنها اضافه شدند. باید با عدد و ارقام بگوییم که سطح رفاه مردم چقدر ارتقا پیدا کرده است و برای کار و اشتغال چه اتفاقی افتاده است. جز ریزش نیرو و تعطیلی کارخانه‌ها در پنج سال گذشته چه شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: آنهایی که می‌گویند در این برهه سوالی نکنید و کاری به تیم اقتصادی دولت نداشته باشید مخالف نظام هستند. ما ۴۰سال است می‌گوییم شرایط بحرانی است. امروز وضعیت فساد، بیکاری و افسردگی جوانان به گردن همین هیات دولت است، آیا وضعیت مردم از پنج شش سال گذشته بهتر شده است؟

شما با پتروشیمی، فولاد و سیمان چکار دارید؟

خادمی خطاب به وزیر کار گفت: اینقدر وزارتخانه شما بزرگ است و چرا روی همه چیز دست گذاشته‌اید، شما با پتروشیمی، فولاد و سیمان چکار دارید؟ اینها تخصص شما نیست و همه‌ اینها در حال ورشکستگی است و باعث نابودی کشور می‌شود.

وی با اشاره به تجمع نمایندگان اطراف وزیر،گفت: اجازه نمی‌دهند وزیر این حرف‌ها را گوش کند زیرا از پیش معلوم است که چه خواهد شد، وزیر هم جوابی ندارد و نمی‌خواهد جواب بدهد.

خادمی با بیان اینکه تعاونی‌ها در شهرهای کوچک تعطیل شده‌اند، گفت: حتما وضعیت کلان شهرها خوب است! من کاری ندارم که آقای ربیعی کارگر است یا نه. ما وزیر و مدیر می‌خواهیم، کاری نداریم ایشان آذری است، بلوچ است یا لر است. نباید قوم‌گرایی را توسعه دهیم پس آقای ربیعی از این ادبیات استفاده نکنید.

وی با بیان اینکه اوضاع معیشتی مردم خراب است و صندوق‌ بازنشستگی ورشکسته است، گفت: اگر به استیضاح رای ندهیم یعنی در میان مردم نیستیم، یعنی وضع اقتصادی کشور عالی است، یعنی دولت‌ها هیچ نقشی در ارتقا و سازندگی کشور ندارند، یعنی در افسردگی و بیکاری همه جوانان شریک هستیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت: متاسفانه دولتی‌ها بد عمل کردند و بعضی از مجلسی‌ها هم نمی‌گذارند هیچ کس را استیضاح کنیم.

 

29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    3 0
    خير بيكاري و فساد و...بر گردن كل مسولين از ابتداي انقلاب تا كنون است
  • تقی A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    1 1
    بگذارید تقصیر امریکا واسراییل ؟؟؟///
  • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    0 0
    البته که اختلاس های چند هزار میلیاردی در همین دولت اتفاق افتاد. فلان کس هم که در کانادا به ریش مردم ایران می خندد در همین دولت رئیس بانک مرکزی بود. دکل هم در همین دولت دزدیده شد.