بر اساس یافته‌های دانشمندان برای زدن یک پنالتی خوب، باید بامهارت کامل منتظر حرکت دروازه‌بان شده و سپس شوت کرد. این مهارت با آموزش بهبودیافته و موفقت در گل کردن را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر «مارتینا ناوارو» متخصص علوم ورزشی از دانشگاه پورتسموث می‌گوید: یک پنالتی خوب ناشی از ضربه دقیق با کنترل خوب توسط مهاجم هم‌زمان با تماشای دروازه‌بان و حرکات وی است که درنهایت تصمیم گرفته می‌شود توپ به کدام سمت دروازه شوت شود.{لینک}

به گفته وی این استراتژی دروازه‌بان است که درنهایت گل شدن یا نشدن را تعیین می‌کند و لگدزدن آگاهانه مهاجم به توپ بر اساس نگاه‌های دروازه‌بان شکل می‌گیرد.

وی بامطالعه شوت‌های 20 بازیکن هلندی و برزیلی مطالعات خود را به نتیجه رسانده است و دو نوع شوت زدن را در دستور کار مطالعه خود قرارداد: یکی از مهاجمان خواست تا بدون در نظر گرفتن دروازه‌بان شوت خود را راهی دروازه کنند و دوم از برخی خواست تا شوت خود را با نگاه کردن به دروازه‌بان و بعد از حرکات وی راهی دروازه کنند.

درنتیجه تکنیک اول کمتر از دوم موفقت‌آمیز بود و مهاجمانی که حرکات دروازه‌بان را زیر نظر گرفته و بعد از حرکت دروازه‌بان اقدام به شوت زدن کرده بودند، توانستند بیشتر توپ وارد دروازه کنند.

نظر دانشمندان درباره چگونه زدن یک پنالتی خوب در فوتبال

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
    12 28
    اونوقت این دانش دانشمندان چه خروجی و اختراع و تکنولوژی و تولید و بهره وری و بهبود در حیات و زندگیِ نوع بشر خواهد داشت ؟؟ .... خوب بود بجای واژه دانشمند از نامِ کارشناس استفاده می کردید ....