واکنش وزارت خارجه عراق به حمله علیه کنسولگری ایران در بصره

ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه عراق از حمله مهاجمان به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره، ابراز تاسف شدید کرد.

 احمد محجوب در بیانیه ای گفته است ضمن درک درخواست های تظاهرکنندگان عراقی در بصره، تاسف شدید خود را از حمله به کنسولگری ایران در این شهر ابراز می داریم.

وی آورده است که این گونه اقدامات با فرهنگ میزبانی نمایندگی های خارجی در کشور، همخوانی ندارد. در این بیانیه آمده است که حمله به نمایندگی های دیپلماتیک غیر قابل قبول و مغایر مصالح ملی عراق است و به روابط آن با کشورهای جهان آسیب می زند.

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق

محجوب همچنین، این گونه اقدامات را به شعارها و درخواست های تظاهرکنندگان در زمینه ضعف خدمات و (بحران) آب بی ربط دانسته و خواستار خودداری از آن شده است.وی همچنین از دولت مرکزی در بغداد و محلی در بصره خواسته است که حفاظت از دفاتر نمایندگی های خارجی در بصره را تشدید کنند.

گفتنی است: ساختمان سرکنسولگری ایران روز جمعه در بصره مورد حمله عده ای از مهاجمان تحریک شده ، قرار گرفت.

برغم هشدار آیت الله سیستانی، همچنین امروز مهاجمان در بصره به چندین ساختمان و مقر احزاب حمله و آنها را نیز به آتش کشیدند. 

شماری از مهاجمان امروز ، وارد سرکنسولگری ایران در بصره شدند و با آتش زدن لاستیک خودرو به اموال و ساختمان آسیب زدند. 

نیروهای امنیتی تلاش کردند مانع نزدیک شدن معترضان به اطراف سرکنسولگری و ورود به ساختمان شوند اما موفق نشدند. 

گروه هایی از مهاجمان از ظهر امروز در اطراف سرکنسولی حضور داشتند و با تاریک شدن هوا وارد ساختمان شدند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 802812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
    8 3
    جالبه که یک کشوری 8سال بما حمله کرده ما بخشیدیمش بعدش به کویت حمله کرده ما از پشت بهش خنجر نزدیم بعدش کشور خودش اشغال شده ما بهشون پناه دادیم و کمک کردیم مستقل بشه بعد ارتش خودش در موصل خیانت کرده و چاه های نفت رو تحویل داعش داده بعد منطقه رو به خون کشیده بعد ما دوباره نجاتش دادیم حالا چون آب ندارن و ترکیه آب رو بروشون بسته باز از چشم ما میبینن. چقدر ما بدبختیم اخه
    • بی نام A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      0 1
      دوست من فراموش نکن که ما پیشترین صادرات غیر نفتیمون را به همین کشور عراق داریم. ما اگر مثلا هزار تومن خرجشون میکنیم بجاش چند برابرش برامون برگرشت پول داره. همچنین همون یک مقدار تولید داخلیمون پابرجا میمونه. ظاهر بین نباشیم لطفا
  • بی نام IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
    4 1
    الان ما قرار نیست هیچ کاری بکنیم
  • نسرین DE ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    9 2
    وقتی به سفارتخونه های دیگر کشورها حمله میکنید ......حالا منتظر باشین سرخودتون هم اومد .جواب های ..هوی ه .اونم از طرف کشور برادر عراق .حالا هی براش سینه چاک کنید .
  • یکی IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    4 4
    متاسفم برای خبر آنلاین. بیخود نیست که منبع ما شده رسانه های بیگانه. کنسولگری در آتش میسوخت و همه فیلمش رو دیدن، اینکه شما مینویسی خساراتی وارد شد، یعنی ما کمتر به شما اطمینان کنیم و بیشتر به رسانه های بیگانه سر بزنیم برای اخبار.