نامه نیوز نوشت: حججی‌ها جان نثار کردند اما برخی سلبریتی‌ها می گویند «به جای عزای حسین، خیریه بدهیم»و ترامپ با همه نانجیبی و بی‌عقلی‌اش در واشنگتن اجازه عزاداری می‌دهد.

آیت الله سیدهاشم بطحایی درباره ایده برخی سلبریتی ها به تعطیلی هیئأت عزاداری حسینی و اختصاص هزینه این مراسم ها به امور خیریه به نامه نیوز گفت: این حرف ها غیرمستقیم از تلاویو، واشنگتن، لندن و سعودی نشأت می گیرد. در واقع انشای آنهاست که از زبان برخی سلبریتی ها بیان می شود.

وی افزود: کدام شیرپاک خورده ای مقابل برافراشتگی و احتزاز پرچم عزای حسین بن علی که جانمایه حیات انقلاب و عزت ما است موضع می گیرد؟ حضور مردم در مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان مملکت را بیمه می کند. وقتی در کشورهای غربی برای امام حسین عزاداری می شود؛ بعید می دانم در ایران كسي بگوید «عزای سیدالشهدا را تعطیل کنیم، به خیابان ها نیاییم و پرچم سیاه برنیفرازیم، به جایش خیریه بدهیم».

وی ادامه داد: در زمان جنگ نیز برخی به امام خمینی (ره) گفتند «اجازه دهید خرج هیأت های مذهبی را هزینه جنگ کنیم»، امام فرمود «جنگ خرج خود را دارد، دست به ترکیب عزاداری ها نزنید». امروز نیز معتقدم کسانی که چنین حرف هایی را می زنند، ایده و فکر خودشان نیست بلکه اسرائیلی ها، آمریکایی ها، انگلیسی ها و سعودی ها پشت قضیه هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: ترامپ با همه نانجیبی و بی عقلی اش در واشنگتن که محل نیرنگ و حقه بازی است، اجازه می دهد عزاداری شود اما در عربستان که پایگاه وحی است جلوی عزای حسین بن علی فرزند پیغمبر را می گیرند.

وی ادامه داد: حججی ها رفتند و جان نثار کردند اما برخی چهره سلبریتی ما می گوید «به جای عزای حسین، خیریه بدهیم». کسانی که تعطیلی هیأت های عزای حسین را تشویق می کنند، توصیه من به این حضرات آن است که فکر و ایده خود را اصلا به زبان نیاورند و تکرار نکنند چون وجهه خوبی برای آنها نخواهد داشت و شناسنامه های خود را زیر سئوال می برند. شاعر گفت «ای مگس حضرت سیمرغ نه جولانگه توست- عرض خود می‌بری و زحمت ما می داری».

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: البته بعید می دانم چنین اخباری صحت داشته باشد چون از ویژگی ایرانی ولایتمداری و عاشق پیامبر و اهل بیت بودن است و بر كسي پوشيده نيست ؛ افرادي كه مسلمان نيستند و از اديان و آيين هاي مختلفي تبعيت مي كنند، در كشورهاي مختلف و در ايران؛ از اين نذورات شفا گرفته اند و به عنوان تبرك از آن ياد مي كنند و معتقد به آن هستند. فلذا اين نذورات ر امور خير جزء شعائر حسيني به حساب مي آيد و لازم است.

214216

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =