ایرنا نوشت: «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که مکانیسم ویژه برای ادامه همکاری اقتصادی با ایران تا «قبل از ماه نوامبر» آماده خواهد شد.

به گزارش رویترز، سیستم موسوم به (SPV) Special Purpose Vehicle با هدف ادامه همکاری تجاری اتحادیه اروپا با ایران حتی با وجود تحریم های آمریکا طراحی شده است.

موگرینی روز چهارشنبه در نشستی در نیویورک گفت «فکر می کنم تا قبل از ماه نوامبر» این مکانیسم آماده شود.

موگرینی از برنامه جدید اروپا برای همکاری‌های جدید با ایران خبر داد

قرار است دور دوم تحریم هایی که در چارچوب برجام برداشته شده بود، چهارم نوامبر (13 آبان) بازگردد.

رویترز نوشت: دیپلمات های اروپایی SPV را ابزاری برای ایجاد یک سیستم تهاتری به منظور مبادله نفت ایران با کالاهای اروپایی بدون ردوبدل کردن پول توصیف کرده اند.

خبرگزاری فرانسه نوشته بود که SPV همچون یک شرکت برای تسویه مالی تجارت با ایران به دور از حلقه های مالی متداول عمل می کند. به عنوان نمونه در این ساختار ایران می تواند به اسپانیا نفت بفروشد و اعتبار مالی لازم برای پرداخت به یک شرکت آلمانی را که به ایران کالا یا خدمات داده است تامین کند و پول از طریق خاک اروپا بین دو شرکت مبادله شود.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نیز گزارش داد، مکانیزم مالی جدید مورد بررسی اروپا برای کمک به ایران موجب تضعیف برتری مالی آمریکا و همچنین تسهیل فروش اقلام غذایی و دارویی به ایران خواهد شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت از برجام خارج شد. طرف های برجام به شدت با این تصمیم مخالفت کردند و در جریان مجمع عمومی سازمان ملل که در حال برگزاری است، مخالفت خود را با خروج از برجام دوباره اعلام کردند.

طرف های اروپایی گفته اند که مکانیسمی برای مقابله با تحریم های آمریکا طراحی کرده و با اجرای «قانون انسداد» از شرکت های خود که با ایران همکاری می کنند، در مقابل تحریم های آمریکا حمایت خواهند کرد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
    0 0
    موگرینی سر کارتون گذاشته دم ارباب رو باید ببینید
  • بی نام A1 ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
    1 0
    همان بهتر که از برجام خارج شویم