۰ نفر
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۶

آلفابت تصمیم گرفته است تا به دلیل آشکارگی دیتای کاربران، سرویس گوگل پلاس را خاموش کند.

 

به گزارش خبرآنلاین، با انتشار خبر آشکارگی دیتای 500 هزار کاربر گوگل پلاس / Google + برای شرکای تجاری گوگل و مطرح‌شدن مجدد نقض حریم خصوصی و ورود حکومتی‌ها به موضوع، مدیران کمپانی تصمیم گرفته‌اند تا این سرویس را برای کاربران عمومی قطع کنند.{لینک}{لینک}

ظاهراً باگ موجود در API باعث شده است تا نه‌تنها توسعه‌دهندگان به جزییات پروفایل کاربران دسترسی آشکار پیدا کنند، بلکه دیتای دوستان اعضای گوگل پلاس نیز در معرض خطر قرارگرفته و دیتای آن‌ها نیز قابل‌دسترس بوده است.

وال‌استریت ژورنال ضمن انتشار اولیه خبر، از رگلاتور حکومتی سخن گفته است که قصد ورود به ماجرا را دارد. آنچه امروز برای گوگل اتفاق افتاده، مشابه اتفاقی است که برای فیس‌بوک در رسوایی موسوم به «کمبریج آنالیتیکا» رخ‌داده است.

گوگل در پاسخ به وال‌استریت اعلام کرده است که سرویس را برای کاربران قطع می‌کند تا مشکل حریم خصوصی را حل کند. «بن اسمیت» قائم‌مقام بخش مهندسی گوگل در پستی نوشت: ما هیچ مدرکی دال بر سوءاستفاده شرکای نرم‌افزاری از این باگ پیدا نکردیم. همچنین هیچ سوءاستفاده‌ای از پروفایل کاربر گزارش نشده است.

گفته می‌شود سرویس تا 10 ماه آینده به‌طورکلی برای کاربران عمومی قطع خواهد شد و تنها کاربران انترپرایز می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند. گوگل برای احتیاط بیشتر دسترسی شرکای نرم‌افزاری خود به ایمیل، اس ام اس و لاگ تلفن کاربران را محدود می‌کند.

طبق آمار 90 درصد از کاربران گوگل پلاس تنها 5 ثانیه از سرویس خود استفاده می‌کنند که این موضوع حکایت از این دارد که این شبکه اجتماعی منهای داستان جدیدی که برایش پیش آمده، خیلی هم جذاب نبوده و مدیران گوگل هم بدشان نمی‌آید تا این سرویس را خاموش کنند.

غروب غمناک گوگل پلاس

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 810907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =