حرکت ضربتی توئیتر علیه اکانت‌های جعلی سعودی

بات‌هایی که به‌طور خودکار علیه داستان خاشقچی در توئیتر به نفع دولت عربستان پروپاگاندا می‌کردند، بسته شدند.

 

به گزارش خبرآنلاین، توئیتر در یک حرکت ضربتی صدها اکانت مشکوک را که احساسات طرفداران بی سلمان را در مورد ناپدید شدن روزنامه‌نگار مقتول تحریک می‌کردند، بست. {لینک}

جاش راسل کارشناس آی تی نمایش داد چگونه اکانت‌های جعلی با توئیت و ری-توئیت کردن پست‌های جانبدارانه از حکومت عربستان، سعی می‌کردند تا داستان قتل روزنامه‌نگار مقتول را وارونه جلوه دهند.

آنچه مشخص شده، اینکه بات‌ها/ Bots به صورت خودکار پست‌های حکومتی را پروموت می‌کردند(با هشتگ "#We_all_trust_Mohammad_Bin_Salman" ) که به‌طورغافلگیرانه توسط برنامه نویسان توئیتر جلویشان گرفته شد.

به گفته کارشناسان هر کسی که چنین بات‌هایی را طراحی کرده، می‌داند که توئیتر دقیقا چگونه کار کرده و بنابراین می‌توانند زیر رادار، سالها به فعالیت مخفیانه خود ادامه دهند. جالب اینجاست که بسیاری از اکانت‌های مسدود شده در سال 2012 و به فاصله یک دقیقه از یکدیگر ساخته شده‌اند.

بن نیمو از Atlantic Council's Digital Forensics Lab که کمپین‌های آنلاین را رصد می‌کند در این زمینه می‌گوید: آن‌ها قطعا بات هستند که پیام‌ها و پست‌ها را پروموت کرده و باعث توسعه اطلاعات مورد نظر می‌شوند و در این مورد به خصوص با هشتگ "#unfollow_enemies_of_the_nation"  سعی کرده‌اند تا نامزد خاشقچی را مسبب مفقود شدن وی بنامند.

به نوشته واشنگتن‌پست بسیاری از دولت‌های حاشیه خلیج‌فارس از بات‌ها در توئیتر و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، درحالی‌که به گفته یکی از کارمندان توئیتر، آن‌ها سعی می‌کنند بسیاری از آن‌ها را قبل از رسانه‌ای شدن موضوع، ببندند.

حرکت ضربتی توئیترعلیه اکانت‌های جعلی سعودی

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =