شما نظر بدهید/ واردات خودروی دست دوم می‌تواند بازار را تنظیم کند، چرا ؟

در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی واردات خودروی دست دوم تا پنج سال کارکرد به کشور آزاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازار خودروی ایران در وضعیتی عجیب به سر می‌برد. هر چند قرار بود اولین خودروهای وارداتی به کشور در شهریور ماه از راه برسند اما هنوز این اتفاق رخ نداده و پارت اول خودروهای وارداتی نیز در بورس عرضه نشده است. حالا برخی معتقدند واردات خودروی دست دوم می‌تواند مشکلات بازار خودرو را کاهش دهد اما در مقابل برخی بر این اعتقادند که این افتاق می‌تواند ایران را به قبرستان خودروهای فرسوده تبدیل کند.

سئوال اینجاست. به نظر شما این اتفاق می‌تواند زمینه را برای بهبود وضعیت بازار خودرو مهیا کند. شما کاربران خبرآنلاین می‌توانید دیدگاه خود را در بخش نظرات اعلام کنید.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1730951

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 155
  • نظرات در صف انتشار: 22
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    159 5
    از هیچی بهتره،تعرفه هم باید خیلی کم درنظر بگیرن
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      174 6
      از هیچی بهتر نیست از خودروهای سایپا و ایران خودرو هزاران مرتبه بهتر تره مطمئنا
    • امیر IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      72 1
      امیدوارم این یک بازی جدید نباشه واقعا این کار انجام بشه و همچنین سقف قیمت ۱۰ هزار تا از روی خودرو ورداشته شه تا کمی نیاز مردم برطرف شود
    • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      8 0
      اونایی که ساز مخالفت واردات ماشین دست دوم میزنم منافعشان درخطره نگاه کنین کشورهای منطقه رو در تمام دنیااینکاررایجه
    • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      1 0
      اینم ی بازی جدیده
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      0 0
      عجباااا
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      1 0
      خوب پس
  • بهروز سلطانی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    195 6
    موافق واردات خودرو دست دوم و با کیفیت هستم بدون واسطه و دلال بازی
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      90 3
      بدون دلالی ؟ مکه میشه عجب حرفا میزنین
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      1 0
      خب خداروشکر که شما موافق هستید و نظرتون و زود اعلام کردید.
  • حسام IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    17 97
    خیر
  • امین IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    116 7
    سلام. بله
  • داود IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    خیر
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    114 0
    بله می تواند ولی واردات برای هر کسی با هر برندی صورت بگیرد واردات رانتی باعث افزایش بیشتر قیمت است
  • سعید CA ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    119 2
    قطعا می تواند.در تمام دنیا هم‌مرسوم است.
  • ••• IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    68 12
    مغزهای کارنکرده در فکر خودروهای کارکرده؛ ی فکری بحال بیکاری کنید دست از این ماشین و ماشین بازی بر دارین حال و آینده ی خیلی از جوونا فاجعه شده
  • همشهری IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    36 15
    با کار کرد کمتر مثلا 2 سال موافقم ضمن اینکه تعرفه و حقوق گمرکی حد اقل 50 درصد بشه بصورتیکه تولید کنندگان داخلی برای فروش محصولات خود مجبور به بالا بردن کیفیت تولیدات داخلی شوند.
  • ali IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    54 58
    من مخالفم . ما چیمون از مردم کشورهای دیگه کمتره که نمیتونیم بهترین خودروها رو با بهترین قیمت و شرایط بخریم؟؟؟ باید خودروهایی که اونا از رده خارج میکنند رو بخریم!!! تا رانت و دزدی توی این کشور هست شرایط همینه
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    62 16
    واردات خودروی دسته دوم موجب افزایش اعتبار ابرقدرت منطقه میشه ،قطار پیشرفت هم همچنان در حال پیشروی و توسعه ،خجالت بکشین.
  • ایرانی مظلوم IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    82 15
    کشورهای حاشیه خلیج فارس در چه حالی هستن ،ما در فکر واردات خودروی دست دوم هستیم ،ای وای بر ما 😔😔😔
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    9 67
    كوتاه مدت خوبه تا عرضه و تقاضا هم تراز بشه ولي در دارز مدت به خودروسازي هاي كشور آسيب رسان هست و بيكاري جوانان را خواهد آورد
  • حسن IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    69 4
    ۱۰۰ درصد و به هزار دلیل
  • حسن IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    59 1
    واردات قطره چکانی موضوع را حل نمیکند باید واردات مداوم و انبوه باشد تا همه تقاضای واقعی و کاذب بازار را پوشش دهد هم خودرو نو هم خودرو کارکرده میتواند به این روند کمک کند - واردات فعلی اصلا جوابگوی قشر ضعیف جامعه نیست زیرا توان خرید ندارند قیمت باید مقرون به صرفه برای مصرف کننده باید و دولت باید از سود خود چشم پوشی کند تا این مشکل مملکت حل شود منتها دولت به فکر درامد خود میباشد
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    12 36
    به هیچ وجه سال بعد این موقع دلار ۷۰ هست پراید ۵۰۰ واردات کی خوب بوده الان خوب باشه
  • مجید IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    30 1
    مسلما. چون الان خودروهای مدل ۲۰۱۶ خارجی داره دوبرابر قیمت مدل ۲۰۲۲ (با فرض قیمت دلار آزاد)بفروش می‌ره.چون هر جنسی که توی بازار کم بشه مسلما قیمتش بی حساب رشد میکنه
  • مهدی IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    15 4
    بنظر من بهترین راه برای رسیدن به تعادل قیمتی فروش خودرو به قیمت روز است.در حال حاضر باندهای دلالی با عدد سازی قیمت خودرو را بدون آن که معاملات چندانی انجام شود بالا می برند.اگر خودروهای تولیدی با قیمت روز عرضه شوند بعلت عدم وجود خریدار کافی قطعا قیمتها بتدریج تا رسیدن به نرخ واقعی ریزش خواهد کرد.مابه التفاوت قیمت اصلی کارخانه و عرضه هم می تواند صرف از رده خارج کردن خودرو فرسوده کرد.بعنوان مثال اگر دنا پلاس در بازار ۷۵۰ ملیون و کارخانه چهارصد ملیون است خریدار مبلغ ۳۵۰ ملیون به حساب خزانه واریز و با ارائه آن به خودروساز و پرداخت ۴۰۰ ملیون کارخانه خودرو تحویل بگیرد.در این صورت قطعا مشتری کافی با این قیمت برای عرضه تولیدات نخواهد بود و عرضه کننده مجبور به پایینن آوردن قیمت است.ضمن این که بخشی از مشتریان واقعی هم به امید قیمت پایین تر عجله ای در خرید نخواهند داشت
  • بازنشسته زیر خط فقر IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    67 5
    قرار بود به کرامت انسانی برسیم ،این بود کرامت ؟؟ابرقدرت منطقه 😔
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    37 0
    همش حرف زدن عمل کجاست
  • حسین IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    48 1
    با مبلغ کمتر از 10هزار دلار میتوان خودروهای بسیار با کیفیت دست دوم مانند بنز و ب ام و و فولکس و....را وارد کشور کرد و همچنین میتوان خودروهای صفر چند سال گذشته را که در کشور مبدا خریدار ندارد وارد کرد.
  • ایران IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    42 2
    قطعا منجر به کاهش قیمت خواهد شد
  • حامد IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    40 2
    بله. مثل خیلی از کشورهای اروپای شرقی
  • Reza IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    24 0
    بله
  • فرهاد IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    9 16
    میشه کوبا و ونزوئلا
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    21 2
    موافقم
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    28 12
    خودرو های دست دوم یا از اروند یا از کشورهای حوزه خلیج فارس وارد خواهد شد. اول استهلاک خودرو در این مناطق بخاطر رطوبت و دمای بالا بسیار زیاد هست. خودرو با کارکرد 10 سال در کشورهای حوزه خلیج فارس فرسوده محسوب میشه. یعنی خودرو با 5 سال کارکرد (فارغ از کیلومتر عملکرد) نیمی از عمر مفیدش به پایان رسیده. بهتر نیست بجای این خود تحقیری محض، مالیات و عوارض خودرو های وارداتی بازنگری بشن و ماشین های نو با قیمت واقعی و منطقی وارد بازار بشن؟!!! تعدیل بازار نه در مورد خودرو، که حتی درباره سیب زمینی و پیاز و گوشت درمان تورم در اقتصاد هست. نیاز و تقاضای واقعی مردم آشتی با دنیا و برقراری اقتصاد رقابتی و مولد، بدون رانت و قیمت دستوری هست. زمانی که این اتفاق بیفته بخش عمده تقاضا در بازارها که به جهت کسب سود و حفظ ارزش سرمایه هست از بین میره و بازار بدون هیچ دخالت و بخش نامه ای به آرامش میرسه!
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    29 1
    خیلی هم خوبه
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    28 1
    بستگی داره کی وارد کنه
  • محمدرضا ک IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    27 1
    با توجه به شرایط تورمی کشور وکمبود خودر دربازار واردات خودروهای دست دوم می تونه بخشی از نیاز جامعه رو برطرف کن تا با افزایش تولید داخلی و برابر شدن عرص وتقاصا قیمت‌ها واقعی بشه
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    44 3
    بله خودروی دست دوم خارجی از خودروی نو و صفر کیلومتر داخلی بهتره
  • محمد IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    31 0
    آخه اون آدمایی که حتما منفعت در بازار خودرو دارند این حرف رو میزنن،قبرستان خودروهای فرسوده؟؟؟انگار الان تو کشور ماشین بالای پنج سال وجود نداره ...تو کشور ما پر ماشین های تولید داخل بالای ۱۰ ۱۵ ساله بی‌کیفیت هستش، تازه همین ماشین های وارداتی کلاس متوسط ۱۰ تا۱۵ سال ,داره با قیمت های میلیاردی خرید فروش میشه
  • علی IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    13 13
    چرا ماشین صفرنباشه شاید لیاقت ایرانی کهنه سواری هست؟؟نمیدونم
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    36 0
    اگه مافیای خودرو اجازه بدند حتما به نفع ما مردم هستش
  • احمد IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    11 8
    با سلام این سئوال اقتصادی است و چون مشکلات کشور ایران به هیچ وجه اقتصادی نیست و سیاسی است بنابراین جواب ندارد.
  • آرمان محمدی IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    8 20
    کاملا مخالفم. چرا خودرو نو را وارد نکنند؟ این توهین به مردم ایران است که خودروهای دست دوم دیگران را سوار شوند. بهترین راه حل برای کوتاه کردن دست دلالان و مافیای خودرو، کاهش تدریجی تعرفه واردات خودروهای نو است. خودروسازان داخلی به خاطر تعرفه 90 درصدی واردات، خود را در حاشیه امن میبینند و تلاشی برای افزایش بهره وری و کاهش قیمت تمام شده و افزایش کیفیت محصولات نخواهند کرد. بایستی در یک برنامه 10 ساله تعرفه واردات خودرو صفر شود. مثلا سالی 7 تا 10 درصد تعرفه گمرکی کم شود تا شاید خودروسازان داخلی تکانی به خود دهند.
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    24 0
    خیلی هم خوبه
  • منصور TR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    24 0
    مصوبه‌ مجلس در صورت عبور از فیلتر شورای نگهبان ، در صورت تحقق بعضی از حداقل حقوق به حق مردم از جمله عوارض گمرکی و....شاید اندک التیام بخش مردم گرفتار در این وضعیت نابهنجار اقتصادی باشد .اما به باور من کاسبان شناخته شده بی درد به این حداقل امتیاز دهی به مردم نگون‌بخت راضی نخواهند بود
    • بهرام IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      10 0
      کاملا درست میفرمایید
  • حسن IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    19 0
    واردات خودرو های دست دوم خارجی هدیه بزرگ و عالی به مردم ایران است .
  • سید IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    23 0
    خیلی عالیه و در قیمت خودرو داخلی اثر گذار هست
  • نوید IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    1 12
    موافق نیستم زیرا لوازم یدکی و خدمات پس از فروش این خودرو ها چه میشود چه ارگانی جوابگوخدمات این خودروها خواهد شد
  • جواد IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    18 0
    البته که می‌تواند ،چرا که نه همون دست دوم ها از ماشین صفر ما بهترن
  • محمدجواد IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    17 0
    بو افت قیمت کمک زیادی میکند.شدیدا موافقم
  • محمد IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    10 0
    صد در صد چون بخشی از تقاضا رو پوشش خواهد داد
  • ق IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    15 0
    بله اگر دروغ نباشد
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    14 4
    تا حدودی بازار خودرو پایین میاد ولی تولید داخل از بینمرود
  • سلام IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    13 0
    خیییییلی خوووووووبه
  • غفار IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    14 0
    امیدوارم این مصوبه عملی شود تا بخشی از مشکلات ماشین حل گردد
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    16 1
    با سلام بنظرم هر ایرانی بتواند یه‌ک خودرو با عمر کمتر از ۵ سال وارد کند خیلی خیلی می‌تواند خوب باشد
  • علی IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    3 6
    واردات خودرو صفر منطقی تر هست واردات خودرو کارکرده شرایط کلاهبرداری زیاد داره مثلا خودرو تصادفی به مشتری می فروشندبا پول هنگفت پس واردات خودرو صفر بدون محدودیت حالا تعرفه هم بالا باشه برای محصولات کره وژاپن خوبه ولی در شرایط تحریم امکان نداره دولت واردات رو ازاد
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    6 0
    سلام بله
  • روستا IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    11 1
    خیلی عالیه چنانچه واردات خودرو دست دوم ازاد بشه، خودروهایی که داخل ایران تمایندگی داشته باشن که بعدا مشکل تامین قطعه پیش نیاد و دارای ۵ سال کارکرد باشن عالیه.و هر فرد ایرانی دارای گواهینامه بتونه یک ماشین مورد دلخواهش رو وارد کنه خیلی بهتره
    • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      0 1
      سلام ایرانی شایسته بهترینها ست
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    10 2
    خوبه رقابت رو هم شکل میده
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    4 0
    کوه موش زایید
  • علی IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    10 0
    صددرصد میتواند تلاطم بازار خودرو سروسامان بدهد.
  • علی IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    8 2
    فقط دارن حرف میزنن
  • حبیب IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    10 2
    اگه دلالهای واز ما بهتران بزارن خودرو دست دوم به مردم عادی برسه خیلی خیلی خوبه ما که ماشین نو خوب به خواب هم نمی بینیم حداقل ماشین دست دوم بتونیم استفاده کنیم
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    2 7
    وقتی دلار گرونه چه فرقی داره ؟
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    6 0
    تعرفه اش مهمه
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    13 0
    صددرصد‌‌ اگه مافیا بزاره
  • H IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    10 1
    اگه بزارن بدون دلال بازی به دست مردم برسه خوبه چون ماشین نو خارجی فقط واسه یه قشر خاصه
  • رضایی IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    12 0
    واردات خودرو خیلیم خوبه ماشینهای ایرانی قیمتش خیلی بالاست نمیشه گرفت پراید ۸۳ اوراقی میگن صدوبیست میلیون ایا می ارزه
  • جعفر IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    15 1
    بسیار کار خوبیه ومی تواند بازار را متعادل بکنه وپنج سال زیادتر نباشد
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    2 3
    پراید چنده؟
  • کیوان IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    13 1
    قیمت هم پایین نیاد تلفات جاده ای کم میشد خودش خوبه
  • حسن باوی IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    5 0
    بله میتواند
  • Omid IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    1 6
    خیر. اولا که تا دلار کنترل نشه ماشین قیمتش کاملا کنترل نمیشه. دوما بساط قرعه کشی رو جمع کنید و اجازه دهید خودروساز ۵ درصد پایین‌تر از قیمت بازار ماشینش رو بفروشه. قیمت ها کنترل خواهد شد و پایین خواهد آمد.
  • داود بهرامی IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    6 1
    لولا برخی از خودروهای ۵ سال کار خیلی کیفیتشون از خودروهای داخلی بهتره ثانیا اگه خدمات پس از فروش داشته باشه خوبه ثالثا اگه دولت گمرک نبده به قیمت تمام شده از مبدا به دست مصرف کننده برسه خوبه چون الان پراید ۲۰ سال کار باید صد تومن پول بهش بدی
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    5 1
    بدون فساد باشه خوبه
  • عبدالسلام محمدی IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    14 2
    بله واردات دست دوم خودروهای برند خارجی باعمر 5 سال بسیار ایده خوبی است هم اکنون خودرو تویوتا لندکروزبا عمر 11سال کارکرد نه میلیارد تومان قیمت دارد
  • ایرانی IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    5 1
    کافی هست واردات خودرو دست دوم و صفر بدون شرط و تعرفه برای هر ایرانی آزاد بشه و خودروهای تولید داخل و وارداتی تا پنج سال غیرقابل انتقال به‌غیر بشوند.
  • سجاد مهدوی IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    5 4
    چ فرقی می‌کنه وقتی بازم پراید از 300 ب یک میلیارد صعود کنه
  • علی IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    5 0
    ورود خودرو دست دوم در بسیاری از کشورها مجاز میباشد وراهکار مناسبی برای برون رفت از مشکل است به شرط انکه واردات با شناسنامه هر شخص انجام شود در حقوق ورودی تخفیف در نظر گرفته شود و ارزش گزاری گمرکی بر اساس خودرو نو سال تولیدش محاسبه نگردد
  • فریبرز IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    2 0
    بله ،خیلی هم خوبه باید زودتر این کارو انجام میدادن تا دستاین همه دلال بازی کوتا بشه
  • رضا صفدری IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    3 0
    سلام بله موافقم ولی خیلی دیر داره انجام میشه.یه زمانی با پول خودروی داخلی بی کیفیت میشد چند تا ماشین خوب خارجی تو خارج خرید.اما الان تقریباً یر به یر میشه
  • کاظم پور IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    1 0
    بله چون بازار از انحصار طلبی در می یاد مردم می تونن خودرو ایمن خانوادگی و با دوام تهیه کنن
  • عبدالله IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    4 1
    صدالبته که از خودروهای گرون اما بی کیفیت داخلی بهتره ...البته دولت باید عرضه خودوهای خارجی رو دست بگیره نه بخش خصوصی.
  • حمید IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    6 0
    به هر ایرانی واردات یه خودرو به دلخواه خودشان بدهید.
  • حامد IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    2 0
    بنظر من کاربسیار خوبی است عرضه زیاد قیمت هارا می شکند بشرطیکه دست دلال ها کوتاه شود
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    3 0
    خیلی هم خوبه
  • Snat IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    3 0
    بدون شک تنظیم میکنه البته بشرط اینکه با قیمت نجومی تحویل مردم ندن. اگر واردات خودروهای کار کرده آزاد بشه از یه طرف تقاضا کم میشه برای خودروهای صفر. از یکطرف کمتر کسی سمت خودروهای داخلی میره و بنا براین خودرو سازان داخلی مجبورن با بالا بردن کیفیت و رقابت کردن محصول خودش رو به فروش برسونه. با این حساب با یه تیر سه نشون زده میشه. اول مردم از این دلال بازی و انحصار در میان دوم بازار متعادل میشه. سوم با ایجاد رقابت کیفیت خودرو داخلی بالا میره
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    4 0
    خودرو رو ول کن گوشت رو بچسب .شده کیلویی ٣۵٠
  • محمد مهدی IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    4 1
    حتما خوبه. اصلا این جای سوال نداره چرا هر چیزی گرون میشه بلافاصله برا تعدیل قیمت واردات انجام میشه ولی این یکی رو هر روز گزارش افزلیش قیمتش رو میدن؟ دامدار و مرغدار بیچاره شدند و ما هر کیلو مرغی که استفاده میکنیم مقداری از اون رو مهمون تولید کننده بیچاره هستیم اگر مثلا مرغ کیلویی ۱۰۰ تومن بشه توسبد خانوار خیلی تاثیری نداره ولی یه جوری برا تولید کننده خط و نشون کشیده میشه انگار که او گناه کرده ولی یه پراید در عرض سه ماه ۱۰۰ میلیون گرون شده فقط گزارش افزایش قبمت میدن خود روهای دست دوم خارجی اگر کارشناسی شده وارد بشن به مراتب از ابو قراضه های نو داخلی بهتر و سالمترندولی معلوم نیست چه مافیایی در کار هست. ما ایرانی هستیم و بشدت به وطنمون وابسته و علاقمندیم .سوال اینست که واردات اجناس نا مرغوب چینی در شان ما هست که فقط برای خودرو آیه پیدا میکنبم ؟ صنعت نساجی ما که برچیده شد و میلیونها نفر را بیکار کرد کسی بفکر بیکاری مردم نبود مگر نه اینکه واردات پارچه های نامرغوب چینی باعث آن بود ؟ حالا خودرویها با واردات بیکار میشوند ؟ پارچه تولید داخل بقدری با کیفیت بود که بعضا به اروپا هم صادر میشد. مگر
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    2 0
    واردات خودرو را آزاد کنید مشکل حل میشه
  • محسن درویش IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    2 0
    به نظر من اگر واردات خودرو نو و دسته دوم هر دو با ارز دیجیتال بدون تعرفه گمرکی آزاد شود باعث میشود یک باعث خروج ارز نشیم و دوم دلال ماشینهای انبار شده خود را بیرون بیاورد و این باعث رسیدن قیمت به قیمت کارخانه های داخلی شود سوم اینکه مشتری حق انتخاب نسبت به جیب خود را دارد یا داخلی نو به قیمت رقابتی میخرد یا دسته دوم با انتخاب خود یا نو وارداتی نسبت به بازار جهانی نه قیمت نجومی
  • مجید IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    2 0
    خدمات پس از فروش مهمه
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    3 0
    اگر واردات آن انحصاری نباشد تاثیر زیادی در قیمت های داخلی می گذارد
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    2 1
    بله ۱۰۰ در صد میتونه بازارو کاهشی کنه
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    2 0
    دروغه .نمیشه
  • شیر دل IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    2 1
    شما سایت دیوار و شیپور رو ببند خودرو خودش میاد پایین....
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    1 0
    صبر کنید اگر شد
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    1 0
    خجالت داره
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    2 0
    خيلی خوبه بشرطی که ازخودروی داخلی گرونتر نباشه
  • حسین IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    2 1
    بله،بهترمیشود
  • علی IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    خواهشن دست دلالان راکوتاه بکنید تامردم عادی صاحب ماشین شوند اگه دست دزدها ودلالان راکوتاه بکنید اقتصاد کشورهم درست میشه
  • حمید IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    جلوی احتکار را بگیرید
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    نقل و انتقال اتومبیل صفر تا 5 سال را ممنوع کنید ببینید قیمت میشکنه یا خیر؟
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    بررسی کنید چرا صنعت خودروسازی ایران 50 سال نتونست کاری کنه
  • مهدی باوندپور IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 0
    بله خودرو دسته دوم و کار کرده هم از لحاظ کیفیت هم قیمت از خودرو داخلی بهتر است... شاید با واردات خودرو کار کرده خودرو ساز داخلی به فکر به روز کردن خودش بیفته
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 3
    به شان مردم ایران نیستهمون خودروی صفر وارد کنید
  • محمود IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    رانت توی این کار زیاده . میرن تصادفی ها و چپی ها رو میارن
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    همه جای دنیا ورود خودروی کارکرده ازاده
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    قطعا تاثیر مثبت خواهد داشت. چون خودرو رو از حالت انحصاری خارج میشه
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 3
    تجربه ثابت کرده هر اقدام جدیدی به ضرر مردمه
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    100 درصد موافقم. بالاخره داره یک قانون به نفع مردم مصرف کننده تصویب میشه.
  • عبژ IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    سلام یکی میمرد از درد بی نوای
  • مرتضی IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 2
    سایت دیوار روببندید. هرچی گروهی زیر سر اونه
  • احمدرضا IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    بله جواب سوال ساده شما بله هست
  • حسین قرایی IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 0
    بله با واردات دست دوم صددرصد موافقم
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    بله اگه بزارن انجام بشه
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    میگن ۹۹ونیم درصد انجام میشه ولی بازم اون نیم درصده مهمه
  • سید IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    اگر اینکار بشه خدایش خیلی خوبه
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    خودروهای 20سال‌کارکرد‌خارجی‌رو،نمیشه‌خرید
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    فکر خوبیه
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    قراربود جراحی اقتصادی کنن چی شد
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    چی بگم
  • سیدعلی اکبر حسینی IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    اولأ قیمت خودرو کاهش پیدا میکند ثانیأ خودروهای بسیار خوب خارجی وارد می شود در صورتیکه دولت جهت پلاک ملی هزینه زیادی از مردم اخذ ننماید باعث ارزان شدن خودروهای خارجی و ایرانی در کشور می شود. دراین صورت بازار خودرو از التهاب افتاده و ثبات قیمت در بازار حکمفرما می شود
  • جل وکول IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 1
    بله خیلی که هیچ کاملا بر طرف میکنه اما به یک شرط که وقتی وارد می‌کنند قیمت کمکی نخوره که واویلا بشه طبق قیمتش بفروشندتویوتا کرولا دست دو مثلا قشم ۲۵۰ تومنه اگه بخوای بیاری داخل میشه ۷۰۰ تومن اینجوری نه بدتر میشه
  • IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    آقا ۲۰سال کار کرده آنها هم خوبه والا
  • IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    بنظرم تاثیر زیادی روی قیمت نمیزاره.
  • شهروند تهرانی IR ۰۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 0
    اصل واردات خوبه چه نو چه دست دوم چون بازار را از انحصار درمیاره و رقابتی میکنه.ذما با چه تعرفه ای و بین گذاری هم مهمه.
  • غلامرضا معینی IR ۰۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    پیکان 30 -20 سال کارکرده به وفور درکشور ترددمیکنند. 5 سال که مثل نو هست برای اکثر مردم....
  • IR ۰۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    بله عالیه ماشینهای دست دوم وارداتی
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    سلام.واردات خودرو دست دوم تا پنج سال کارکرد بدون شک انقلابی در کیفیت و قیمت این کالا خواهد بود
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 1
    نه تنها اوضاع را بهتر نخواهد کرد بلکه باتوجه به بار مالی و دلالان و نوع خرید باکیفیت پایین تر هم مشکلاتی را برای مردم و هم مشکلاتی را برای دولت خواهد داشت به طوری که حتی برخی قطعات را یا نمی دهند یا اگر بدهند به چند برابر قیمت خواهد بود و مستهلک بود ماشین ها و سرعت تبدیل به اسقطی را در برنامه دولت و افزایش هدر رفت بار مالی از محل انباشته بودجه بیشتر خواهد شد و تورم زا و نارضایتی عمومی ورا به دنبال خواهد داشت و در آن زمان همه صاحب نظران می‌گویند از راهور و محیط زیست و استاندارد و جاهای دیگر که ما گفتیم و کسی گوش نداد الان میگوییم یک راه اساسی دارد افزایش کیفیت داخلی وافزایش کیفیت مواد اولیه و کیفیت ساخت و ورود قطعات با کیفیت بالا و استاندارد راهگشای آن خواهد بود در صورتی که واردات ماشین فقط یک بی حسی گذرا برای صنعت خودرو خواهد بود و لطمه شدید را هم دولت و مردم و طبعا صنعت خودرو خواهد خورد و دانش بنیان های اساسی و اصولی بر پایه استاندارد و بالاتر از استاندارد و با کیفیت و با سرعت زیاد برای تولید قطعات می‌توانند راهگشای صنعت خودرو برای همیشه باشند
  • احمد IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    صد در صد موافقم حتی از 5سالم بیشتر باشه بازم موافقم بادلیل .
  • محرم نوروزی IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    می تواندبازارتنظیم کنداگرخودمصرف کننده واردکند
  • رضا IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    از وضعیت فعلی بهتر میشه
  • پروین IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    ای بابا
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    کارشناسی نیست
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    بررسی میدانی نشان میدهدبالای ۹۰درصد متقاضییان ماشین ازکارخانه فقط بخاطر تفاوت بالای قیمت دربازارهست وبدنبال کسب سودهستن نه جبران نیازمصرفی واقعی به ماشین ،الان ماشین های موجود بیش ازنیازواقعی مصرف کنندگان است ،چطورممکن است شخصی ۴،۵ماشین سواری توحیاط خونه وانبارش باشه ،معلومه برای کسب ودلالی است اگرقیمت ماشین راتابع قانون علم اقتصاد (عرضه وتقاضا)اجازه دهند عمل شود یک شبه بساط دلالی جمع وقیمت متعال می گردد چون فقط مصرف کنندگان واقعی برای خرید خرید مراجعه می کنند دنیا ی پیشرفته براساس قانون عرضه وتقا ضا اقتصادرامدیریت می کنند نه باچوب وچماق !
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    بله حتمااینطورهست خودرودست به نظر من اگرواردبشه میتواندقیمتهاراشدیدابشکند
  • فرهاد افکاری IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    سلام شمادر نظر بگیرید ی پراید ۸۱ هنوز بعد گذشت ۲۱ سال در حال رفت آمد است قطعا خودرو دست دوم خیلی خیلی کار گشاست در ایران درخصوص قطعات یدکی هم غصه نداشته باشید چون ملت میدونن چه خودروی بیارن که برای قطعه لنگ نمونن از نظر مکانیک هم کم نداریم پس خورو افت کرده دها مزیت داره طرح پخته وعالی هست
  • محمود IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    اگر قیمتش 300 یا 400 بیشتر نشه مردم دست دوم آنها رو به ماشین های داخلی ترجیح میدن اگه قیمت بالا بدن کسی باز نمیخره یعنی پول نیست اکثرا منتظر ثبت نام هستند بخاطره قیمت دیگه تو بورس هم کسی استقبال نمیکنه چون بی خود ترین روش عرضه خودرو که فقط دلال ها سود میکنن و به ضرر مردمه باید از طریق لیزینگ ها عرضه بشه
  • DE ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    100درصد
  • حسین مخبی IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 1
    واردات خودرو کمر صنعت ایران را میشکند بجای واردات کیفیت ببر بالا ماشین پراید ما ازجنس چینی صدمرتبه ارزشتره بجای قرعه کشی وایجاد بازار سیاه به هرخانوار که واقعا بازنشسته هست درامد داره یکماشین تمام قسط بده وماشینهای که بالای ده ساد عمر دارن پانزده سال عمر دارن دولت تحویل بگیرد ماشین نو تازه با وام چهاردرصد ده ساله تحویل دهد
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 1
    همین الآن ببینید وضعیت خودروهای دست دوم خارجی چگونه است. بدلیل نبود نمایندگی حقیقی شرکتهای سازنده و قطعات قلابی در بازار این خودروها نه از نظر کارآیی نه از نظر ایمنی قابلیت لازم را ندارند. اجازه واردات آنها هم فقط تعدا خودورهای فرسوده را بالا میبرد. بله اگر نمایندگی واقعی آنها بود وضع فرق میکرد مثلا تویوتا برای ماشین 40 سال پیش هم قطعات تولید میکند. بجای اینکار روی کیفیت قطعات خودروهای داخلی کار کنید باور کنید که تحریم هستیم و واردات خودروهای دست دوم هیچ توجیه فنی و اقتصادی ندارد.
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    صفر چرا وارد نمیشه
  • سلام IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    نه تنها بازار خودرو را تنظیم نمی‌کند، بلکه به دلال بازی و افزایش قیمت خودرو دامن میزند، چون هدف از وارات خودرو دسته دوم، پر شدن جیب مافیای خودرو(دولت و مجلس...)
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    به نظرتون نظر ما مهم هست ؟ تاثیری داره ؟ اول و آخرش که کار خودشون رو میکنند . این همه مدت هست که اتوبان ها تاریکند به هر جاییی میگم میزنیم به مردم میمیرن میمیریم ... ماشین میترکه کی گوش داد ؟
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    یاد کشورهای شرق اروپا افتادم
  • مسعود IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    چون دست دوم هستش هرکسی خودش یدونه بیاره بصورت مستقیم؛دیگه کلا دلالی از بین میره
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    اگر پای دلال وسط نباشه میشه
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    پراید که ارزون نیمشه
  • مسعود IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    طرح خوبیه