جشنواره رهاسازی ماهیان قرمز عید در خرم آباد و پلدختر

جشنواره رهاسازی ماهیان قرمز عید به همت اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان و با همکاری شهرداری‌های خرم آباد و پلدختر در این دو شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،، جشنواره رهاسازی ماهیان قرمز عید با همت اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان و همکاری شهرداری‌های شهرستان‌های خرم آباد و پلدختر در این دو شهرستان با حضور اقشار مختلف مردم و دوستدارن محیط زیست برگزار شد.

در شهرستان خرم آباد فرهاد ذوالفقاری مهر رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان در مورد خطرات رهاسازی گونه ماهی قرمز در آب‌های رودخانه و تالاب‌ها برای شرکت کنندگان مطالبی بیان نمود.

وی همچنین بر لزوم مدیریت ماهی‌های قرمز اشاره نمود و از مردم خواست که با توجه به نزدیک بودن به روز انس با طبیعت، یاریگر محیط زیست باشند.

در این مراسم ماهی های قرمز عید توسط کودکان و خانواده‌های آن‌ها به دریاچه پارک شاپوری شهرستان خرم آباد رهاسازی شدند.

در شهرستان پلدختر علی آبسری نژاد گفت: این طرح برای جلوگیری از ورود ماهیان قرمز به محیط‌های آبی طبیعی و عدم رهاسازی در این محیط‌ها و تالاب‌ها صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: ماهی قرمز جز گونه های غیر بومی بوده که ورود آن به رودخانه ها، تالاب‌ها و سایر منابع آبی طبیعی خطراتی برای اکوسیستم‌ها دارد.

در این برنامه ماهی های قرمز توسط دوستداران محیط زیست و مردم در محل آبنمای پارک ولایت با حضور شهردار، جمعی از مسئولان و فعالان محیط زیست رهاسازی شدند.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان امیدوار است با اجرای این طرح و جلوگیری از رها سازی ماهی‌های سفرهای هفت سین نوروز در انهار، رودخانه‌ها و تالاب‌ها بتواند گام موثری را با همکاری شهرداری‌ها و مردم در حفظ محیط زیست بردارد.
46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1749434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =