ابراهیم اعتمادی: کنکاش در موسیقی جنوب ایران برای گردشگران جالب توجه است

ابراهیم اعتمادی عضو کمیسیون هنری مجمع ملی جوانان کشور گفت: موسیقی جنوبی ایران ملهم از طبیعت تفتیده و گرم این منطقه، سرشار از شور و نیرو و حرارت است. این موسیقی در استانهای هرمزگان، بوشهر و خوزستان رایج است و ریتمی شاد دارد.

ابراهیم اعتمادی خواننده و نوازنده هرمزگانی در گفتگو با خبرآنلاین اظهار داشت: موسیقی جنوبی در سرتاسر شهرهای جنوبی مثل شمال کشور، زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده است؛ تا جایی که کارآواهای مختلفی نیز وجود دارد؛ به این معنی که افراد در طول زندگی روزمره خود برای هر کاری یک آوا یا موسیقی هم داشته‌اند.به عنوان مثال، وقتی می‌خواستند به دریا بروند، برای صید، برای خداحافظی از خانواده یا حتی برای بادبان بالا بردن در لنج‌ها یک نوع ریتم و موسیقی وجود داشته است.
وی افزود: خیلی از شهرهای کشورهای خارجی روی موسیقی خود به عنوان جاذبه گردشگری کار کرده‌اند به نحوی که وقتی کسی به شهری می‌رود برای آشنایی با موسیقی آن کشور، می‌تواند به مراکزی که موسیقی محلی آنجا را معرفی می‌کنند، سری بزند. این درحالی است که جنوب ایران ظرفیت بسیار زیادی در این زمینه دارد و حتی کنکاش در موسیقی جنوب ایران از ریتم‌ها و آلات موسیقی گرفته تا حتی موسیقیدان‌ها و خواننده‌هایش، داستان‌های جالبی دارند که برای هر گردشگری جالب توجه است.
این هنرمند با بیان اینکه در شهرهای جنوبی ایران، ریتم موسیقی با حرارت و پر شور اجرا می‌شود، گفت: بسیاری از این ریتم‌ها از کشورهای آفریقایی و هندی وارد حوزه موسیقی جنوب شده است، مانند موسیقی بندرعباس و استان هرمزگان که به دلیل وجود مهاجرانی از کشورهای آفریقایی و هندی و سومالیایی، می‌توان رد موسیقی این کشورها را در آن‌ها دید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1749626

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =