فوت ١٧ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن در ٢ ماهه  سال جاری

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: ٢ ماهه نخست امسال آمار اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان کرمانشاه با تشخیص علت مرگ مسمومیت با گاز مونواکسید کربن ١٧ نفر (هشت زن و ٩ مرد) بوده است.

سلیم خانی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان کرمانشاه باتشخیص علت مرگ مسمومیت با گاز مونواکسید کربن ١٧ نفر(هشت زن و ٩ مرد) در ٢ ماهه نخست امسال بوده است.

وی افزود: میزان فوتی بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن نسبت به مدت مشابه سال قبل (٢ ماهه اول سال گذشته) که تعدا متوفیان چهار نفر (یک زن و سه مرد) بوده، افزایش داشته است.

خانی گفت: گاز مونواکسید کربن با نام"قاتل بی صدا"شناخته می شود و باید با اقدامات پیشگیرانه خود را در مقابل آن مصون بداریم.

وی خاطرنشان کرد: مسمومیت با این گاز علائمی مانند سردرد، گیجی، خواب آلودگی، باریک بینی، تهوع، شکم درد، احساس زخم در گلو، سرفه خشک و کبودی لب و ناخن ها را دارد.

وی تاکید کرد: مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در خردسالان بیشتر درگیری دستگاه گوارش را به همراه دارد که پس از دقایقی باعث مسمومیت و در نهایت مرگ می شود که به "قاتل خاموش" لقب گرفته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1778978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =