دروازه‌بان تیم ملی: آینده فوتبال بانوان روشن است / نیاز به توجه و دیده شدن داریم

دروازه‌بان ارومیه‌ای تیم ملی فوتبال با اشاره به تاریخ‌سازی بانوان کشورمان در مقدماتی المپیک، نیاز تیم را برای ادامه درخشش، توجه، امکانات و بازی‌های دوستانه دانست.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، تیم ملی فوتبال بانوان فروردین‌ماه امسال با برتری مقابل میانمار برای اولین بار به دور دوم مقدماتی المپیک در منطقه آسیا صعود کردند و حالا برای رسیدن به المپیک باید به مصاف تیم‌های قدرتمند قاره پهناور بروند.

«سمیرا محمدی» دروازه‌بان ارومیه‌ای که یکی از دعوت شدگان به تیم ملی است و یکی دیگر از گلرهای ارومیه‌ای تاریخ فوتبال بانوان بعد از «مریم یکتایی» است، بعد از درخشش در لیگ ترکیه و تیم ملوان در لیگ برتر از آرزوهایش و آینده تیم ملی می‌گوید.

سمیرا محمدی متولد ۱۳۷۱ در شهر ارومیه بیش از یک دهه در لیگ برتر فوتبال بانوان حضور داشته و چند صباحی نیز در لیگ برتر ترکیه حضور داشت.

این دروازه‌بان ملی پوش در آخرین اردوی تیم ملی نیز حضور داشت و احتمالا یکی از نفرات تیم ملی در ۲ بازی دوستانه با روسیه در اواخر تیر ماه جاری خواهد بود.

با این دروازه‌بان ملی پوش مصاحبه‌ای ترتیب داده‌ایم که خواندن آن خالی از لطف نیست:

اولین حضورتان بصورت حرفه‌ای در فوتبال؟

سمیرا محمدی: از سال ۸۹ با تیم ارومیه از دسته یک به فوتبال حرفه ای وارد شدم، برادرم هم فوتبالیست بود و تاثیر زیادی داشتن در فوتبالیست شدنم داشت.

دلیل دروازه‌بان شدنتان؟

سمیرا محمدی: برادرم چون دروازه‌بان بود مشوق اصلی در انتخاب پست دروازه‌بانی بود.

در چه تیم‌هایی به میدان رفته‌اید؟

سمیرا محمدی: در تیم‌های شهرداری ارومیه، همیاری آذربایجان‌غربی، ملوان بندر انزلی ، سپاهان اصفهان، پیکان تهران، آتاشهیر استانبول ترکیه و نجف آباد اصفهان بازی کرده‌ام.

بازیکنان مورد علاقه؟

سمیرا محمدی: از بازیکنان داخلی به مهدی طارمی و احمدرضا عابدزاده و بازیکن خارجی به رونالدینیو، لیونل مسی و مانوئل نویر علاقه بیشتری به بازی آنها دارم.

حضور در تیم استان و شهر ارومیه و در لیگ برتر چگونه گذشت؟

سمیرا محمدی: ما با تلاش تیم ارومیه را از دسته یک به لیگ برتر رساندیم و غیرت و علاقه خاصی به این تیم داشتیم و چون تیم برای شهر و استان خودمان بود، بعد از جدایی از این تیم بعد از ۵ سال و بی توجهی به شرایط این تیم و در حالیکه در تیم های دیگر نیز پیگیر نتایج این تیم بودیم، از سقوطش بسیار ناراحت شدیم و اتفاق غم انگیزی برای ما بود.

تفاوت لیگ ترکیه با ایران؟

سمیرا محمدی: لیگ ترکیه تفاوت زیادی با ایران دارد و تمام تیم‌ها امکان قرارداد بستن با بازیکن خارجی داشته و از امکانات و مربیان حرفه‌ای تر و بروزتری برخوردار هستند.

مهم ترین مشکلات فوتبال بانوان در کشور؟

سمیرا محمدی: مهم ترین مشکلات فوتبال بانوان در کشورمان، عدم توجه رسانه، پخش نشدن بازیها و نبود اسپانسر است که آسیب زیادی به فوتبال ما زده است.

خواسته برای بهتر شدن فوتبال بانوان بخصوص لیگ برتر؟

سمیرا محمدی: توجه رسانه‌ها و ورود اسپانسرها به پیشرفت و رشد فوتبال بانوان و لیگ برتر کمک زیادی خواهدکرد.

سقف آرزوی فوتبالی؟

سمیرا محمدی: لژیونر شدن در لیگ ترکیه آرزوی بچه گی من بود و بعد از حضور در این کشور در بیشتر بازی‌های تیممان فیکس بازی کردم ضمن اینکه سقف آرزوی رسیدن به عنوان لژیونر به اروپا بود.

آینده سمیرا محمدی؟

سمیرا محمدی: آینده من احتمالا بعد اینکه در تیم‌های خوب بازی کردم دنبال مربی‌گری باشم.

پیشنهادات فصل جدید؟

سمیرا محمدی: برای فصل جدید از تیم‌های بالا جدولی لیگ پیشنهاد دارم ولی تاکنون تصمیمی نگرفته ام.

خاص ترین اتفاق دوران‌ بازی؟

سمیرا محمدی: من به عنوان فوروارد به تیم ملی‌ جوانان رفتم ولی درخواست مربی تیم بازی به عنوان دروازه‌بان بود هرچند در ابتدا مقاومت کردم ولی در ادامه یک دروازه‌بان خوب و شش دانگ شدم.

خاطره جالب؟

سمیرا محمدی: من به عنوان فوروارد دو گل به تیم سیرجان که اکنون جزو تیم‌های قدرتمند است به ثمر رساندم ولی بعد از اخراج گلر تیممان به ناچار به عنوان دروازه‌بان حضور یافتم و علی رغم گرفتن دو پنالتی، سه بر دو شکست خوردیم.

بدترین گل دریافتی؟

سمیرا محمدی: گلی که در سال ۹۴ در تیم ملوان مقابل سپاهان، بدترین گلی بود که دریافت کردم.

فوتبال بانوان ارومیه؟

سمیرا محمدی: فکر می‌کنم ارومیه و استان آذربایجان‌غربی استعدادهای خوبی در رشته فوتبال بانوان دارد که متاسفانه دیده نمی‌شوند با این حال حضور چند دروازه‌بان ملی‌پوش هم اتفاقی نیست و می‌توان با کمکی توجه، بازیکنان بیشتری معرفی شوند، از مسئولین تقاضای توجه داریم و مطمئنا می‌توان دختران با استعداد زیادی در فوتبال معرفی شود.

اگر فوتبالیست نمی‌شدید؟

سمیرا محمدی: فکر کنم اگر به فوتبال نمی‌آمدم، هندبالیست می‌شدم، چون همزمان در دوران جوانی بازی میکردم و مسابقات حضور یافته و حتی تیم‌ملی‌ هم دعوت شدم.

دروازه‌بان تیم ملی: آینده فوتبال بانوان روشن است / نیاز به توجه و دیده شدن داریم

شرایط تیم ملی فوتبال بانوان؟

سمیرا محمدی: با حضور «مریم آزمون» به عنوان سرمربی و رصد لیگ و انتخاب با دقت بازیکنان، شرایط تیم بهتر شده و توانستیم با شکست تیم قدرتمند میانمار برای اولین بار صعود کنیم و در رنکینگ جهانی نیز رتبه خود را ارتقا دهیم.

مسابقات پیش روی تیم ملی؟

سمیرا محمدی: آینده تیم ملی اگر امکانات خوبی تدارک دیده و بازی‌های تدارکاتی نیز بیشتر شود با توجه به برگزاری مرحله دوم مقدماتی در آبان امسال به میزبانی کشور استرالیا و حضور تیم‌های قدرتمندتر، امکان کسب نتایج مدنظر خواهد بود تا شاهد درخشش ورزش کشورمان باشیم.

حرف‌پایانی؟

سمیرا محمدی: از مسئولین تقاضا دارم امکاناتی را به ما اختصاص دهند علی رغم ملی پوش بودن در مقایسه با سایر ملی‌پوشان مشکلات بیشتری داریم و با حل این مشکلات، دغدغه ما کاهش و با شرایط بهتری در تیم‌های ملی حضور می‌یابیم.

گفتنی است، فوتبال بانوان در ارومیه و استان آذربایجان‌غربی سابقه طولانی دارد بطوریکه از نخستین دوره لیگ برتر بانوان نماینده‌ای از این شهر و استان حضور داشته با این حال با عدم تیم داری همیاری آذربایجان‌غربی و سقوط از لیگ برتر، اتفاقی ناراحت کننده برای فوتبال بانوان این دیار که همواره ملی پوشان زیادی به فوتبال ایران از جمله مهناز شاه‌مرادی، مریم یکتایی، سمیرا محمدی، هدیه حسن زاده، مهناز شاه مرادی و پریا خلیل زاده معرفی و در چند سال اخیر نیز چهار لژیونر داشته که از این حیث یکی از رکوردداران کشور به حساب می‌آید رقم زد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1782138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =