برگزاری ۴٠ کارگاه آموزشی در مراکز کانون پرورش فکری کرمانشاه

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: ۴٠ کارگاه آموزشی در مراکز کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان کرمانشاه در ایام تابستان برگزار می‌شود.

محمدخیاط زنجانی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: ایام تابستان با توجه به تعطیلی مدارس و اوقات فراغت دانش‌آموزان فرصت مناسبی برای انجام فعالیت‌های داوطلبانه هنری، فرهنگی و ادبی است.

وی افزود: به همین دلیل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه به عنوان یک نهاد اثرگذار در اوقات فراغت کودکان و نوجوانان برنامه‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: بیش از ۴٠ کارگاه متنوع در استان کرمانشاه طراحی شده که کودکان و نوجوانان با مراجعه به مراکز کانون می‌توانند از این کارگاه‌ها بهره‌مند شوند.

وی گفت: کارگاه‌ها به فراخور علایق کودکان متفاوت است، امسال تلاش ویژه‌ای با مشارکت همکاران کانون صورت گرفت و بخش تخصصی ویژه نوجوان را (در سه راه ٢٢ بهمن مرکز مجتمع آفرینش) راه‌اندازی کردیم که به شکل ویژه برای نوجوانان ١٠ الی ١٨ سال می‌توان از آن بهره گرفت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: در این مرکز برنامه‌ها در رده‌های سنی مختلف طراحی شده و متنوع است.

وی گفت: فعالیت‌هایی از جمله روانخوانی کتاب، آموزش کتابخوانی و مباحث حوزه علمی (برای نخستین بار به کانون اضافه شده) و تمام مراکز ما فعالیت ویژه در حوزه نجوم و زیست‌شناسی دارند، بخش قرآن را در برخی از مراکز برای کودکان در نظر گرفتیم.

زنجانی تشریح کرد: برنامه‌های عمومی در قالب جشن‌ها، جشنواره‌ها، فراخوان‌های ادبی، کلاس‌های آموزشی و داستان نویسی خلاق است که با حضور کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

به گفته وی هم اکنون بیش از ١٩ هزار کودک و نوجوان عضو کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان کرمانشاه هستند علاوه بر آن حدود هفت هزار زبان امروز در حال کسب مهارت در مراکز کانون زبان استان کرمانشاه هستند.

زنجانی خاطرنشان کرد: حدود ٢۶ هزار کودک و نوجوان کرمانشاهی در حال استفاده از خدمات کانون هستند و هر کدام از کتابخانه‌های کانون دارای هفت هزار جلد کتاب است که ٢ هزار جلد دیگر هم به کتابخانه‌های کانون اضافه می‌شود.

وی تاکید کرد: امسال فعالیت‌های خانواده محور در قالب آموزش خانواده‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری مورد توجه است و میزبان خانواده‌ها در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1784520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =