سگ‌های بلاصاحب در شهرستان‌های لرستان جمع آوری میشوند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر خرم‌آباد و شهرستان‌های استان باید ساماندهی و جمع‌آوری شوند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، دکتر مریم کوشکی در کمیته تخصصی طبقه‌بندی مرگ ناشی از هاری انسانی که در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه ارائه آموزش‌ها باید به صورت جدی وارد عمل شویم.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت صدا و سیما برای ارائه آموزش های بهداشتی، افزود: بهترین نوع آموزش، آموزش چهره به چهره است که باید در دستور کار قرارگیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان درخصوص بیماری هاری عنوان کرد: بیماری هاری علاوه بر سگ‌ها میتواند از طریق حیواناتی مانند گربه و روباه که به این بیماری مبتلا هستند، منتقل شود.

دکتر کوشکی ادامه داد: این بیماری از طریق خراش کوچک هم قابل انتقال است، لذا در صورت مواجه شدن با حمله حیوانات بلافاصله باید به بیمارستان و یا نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه و واکسن دریافت کرد.

وی با تاکید بر جمع آوری سگ‌های بلاصاحب از سطح خیابان‌ها، خاطرنشان کرد: ساماندهی سگ‌های بلاصاحب باید با جدیت صورت بگیرد، دستگاه‌های اجرایی مرتبط موظف به همکاری در این زمینه هستند و نباید به سادگی از این برنامه عبور کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: سگ‌های دارای صاحب نیز باید علاوه بر واکسیناسیون، قلاده گذاری و شناسنامه دار شوند تا خطری متوجه افراد نباشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1787023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =