هوای آذربایجان‌غربی دوباره داغ‌تر می‌شود

هواشناسی آذربایجان‌غربی از افزایش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، اداره کل هواشناسی استان با اعلام هشداری از افزایش شدید و دوباره دما در آذربایجان‌غربی خبرداد.

در هشدار سطح زرد شماره ۲۶ هواشناسی آمده است:

با توجه به تداوم فعالیت امواج بارشی در نیمه شمالی استان و افزایش گرادیان فشاری در منطقه؛ تا اواسط هفته جاری، در شمال استان رگبار باران، رعد و برق (در مناطق مستعد بارش تگرگ) همراه با تندباد لحظه‌ای (با احتمال گردو خاک) و افزایش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما در کلیه مناطق استان پیش بینی می‌شود.

براین اساس احتمال آبگرفتگی معابرشهری، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه، احتمال خسارت به سازه‌های سبک، کاهش کیفیت هوا در اثر تندباد لحظه ای، گرمازدگی وآتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع وجود دارد.

در این شرایط اجتناب ازچرای دام و تردد و اتراق در کنار رودخانه‌ها مناطق مرتفع و سیل خیز و فعالیت کوهنوردی با توجه به شرایط ناپایدار جوی و احتمال برخورد صاعقه، آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای آبگرفتی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل‌ها، محکم سازی سازه‌های سبک و نیمه کاره، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی و اجتناب از روشن کردن آتش در مراتع و جنگل‌ها، مدیریت در مصرف آب و برق به ویزه در ساعات اوج مصرف و استفاده بهینه از وسایل سرمایشی توصیه می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1792488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =