جنگ قهرمانی باز هم بین پرسپولیس و سپاهان است

جمشید شاه‌محمدی مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است بهترین شانس قهرمانی پرسپولیس دیدار با اولسان بود که از دست رفت

ایمان گودرزی: جمشید شاه‌محمدی مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است که پرسپولیس و تیم‌های ایرانی برای قهرمانی در آسیا راه سختی را پیش رو دارند و قهرمانی را برای تیم‌های داخلی کاری سخت و ناشدنی می‌داند اما با وجود این معتقد است باز هم پرسپولیس شانس اول قهرمانی است و تیم سپاهان هم تیمی است که قادر است برای قهرمانی با پرسپولیس رقابت داشته باشد.

چرا جذب مهاجم خارجی این قدر برای پرسپولیس مشکل شده؟
به هر حال داستان پول نداشتن تیم‌های دولتی چیز جدیدی نیست این در حالی است که تیمی مانند پرسپولیس بیشترین هوادار را دارد و خیلی از جوان‌ها و مردم با نتایج و قهرمانی تیم محبوبشان به نوعی زندگی می‌کنند. از این‌رو من معتقدم دولت باید بیشتر به پرسپولیس کمک کند چون مانند تیم‌های خصوصی و صنعتی نیست که پشتش به درآمدها و پول‌های هنگفت گرم باشد. دولت و سازمان خصوصی‌سازی پول و بودجه مشخصی را برای تیم‌های دولتی در نظر می‌گیرند که این امر در قیاس با تیم‌های صنعتی و خصوصی اصلاً قابل قیاس نیست به همین دلیل هم هست که تیم‌های صنعتی و خصوصی راحت بازیکن خارجی می‌گیرند اما به پرسپولیس که می‌رسد هزار تبصره و تک ماده پیش می‌آید که به نوعی مسئول پرسپولیس باید از هفت خوان بگذرد تا همان سرمایه نه چندان زیاد را هم جذب کند تا بازیکن بگیرد. این مسأله هم واقعاً برای پرسپولیس مشکل‌ساز شده و شاید به نوعی اجازه ندادند تا مهاجم خارجی بگیرد چون بودجه و موجودی باشگاه محدود است و با همین پول و بودجه محدود، مدیرعامل باید جواب چند طلبکار ایرانی و خارجی را هم بدهد. مثلاً الان شاهد بودیم که پنجره پرسپولیس بسته شده که این اتفاق جدیدی نیست هر چند در زمان نقل و انتقالات اصلاً اتفاق خوبی برای پرسپولیس نیست چون باید هر چه زودتر تیمش را تکمیل سازد و فرصتی برای شروع لیگ هم باقی نمانده است.
‌در رابطه با قهرمانی این فصل لیگ مدعیان قهرمانی را چه تیم‌هایی می‌دانید؟
به نظرم پرسپولیس و سپاهان باز هم مدعیان اصلی قهرمانی هستند هر چند تیمی مانند تراکتور هم خوب بازیکن گرفته اما فکر می‌کنم در نهایت باز هم جنگ قهرمانی اصلی برای جام‌های داخلی بین پرسپولیس و سپاهان باشد و شانس اول را به‌دلیل شخصیت و ساختار قوی پرسپولیس چه در روی نیمکت و چه به لحاظ بازیکنان داخل زمین من به پرسپولیس می‌دهم.
‌در رابطه با شانس قهرمانی در آسیا به نظرتان چقدر می‌توان به پرسپولیس شانس داد؟
من بازیکنی بودم که از رده‌های پایه تا بزرگسال در پرسپولیس بازی کردم و از این تیم به تیم ملی رسیدم. الان هم اگر در بین مردم نام و رسمی دارم به خاطر حضورم در پرسپولیس بوده اما امکانات ما با تیم‌های عربی و شرق آسیا اصلاً برابر نیست. به همین دلیل ما نمی‌توانیم به طور جدی به قهرمانی در آسیا فکر کنیم هر چند این موضوع هم برای من به‌عنوان یک پرسپولیسی آرزو محسوب می‌شود. ما یک‌بار با پرسپولیس قهرمان جام در جام شدیم و یک بار هم تا فینال جام در جام پیش رفتیم اما به نیسان باختیم. تیم پرسپولیس با برانکو و یحیی هم دو بار به فینال رسیده است. به نظرم بازی با اولسان بهترین فرصت برای قهرمانی پرسپولیس بود که می‌شد در آن بازی قهرمان شد اما به هر حال این فرصت از دست رفت.

۲۵۱۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1794037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =