۸۰ درصد از شکایات میان کارگران و کارفرمایان مربوط به صنوف است 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: بیشترین آمار شکایتی ما در بحث صنوف است که بین ۷۵ تا ۸۰ درصد شکایات را به خود اختصاص داده است.

مختار احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: اختلافات کارگری و کارفرمایی در خصوص افرادی است که حقوق و مزایای آن‌ها در کارگاهی که کار کرده‌اند، تضعیف شده است.

وی افزود: افرادی که درخواست شکایت دارند ابتدا وارد سامانه جامع روابط کار می‌شوند و درخواست شکایتی خود را ثبت کرده و در مرحله بعد پرونده‌ها به دبیرخانه مراجع حل اختلاف ارجاع داده می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: در وهله اول در راستای ماده ۱۵۷ قانون کار سعی می‌شود اختلاف بین کارگران و کارفرمایان به صورت توافقی حل و فصل شود و اگر این مورد حاصل نشد، در چارچوب مقررات قانونی پیگیری به عمل خواهد آمد.

وی گفت: در سنوات قبل میانگین رسیدگی به پرونده‌های اختلاف میان کارگران و کارفرمایان ۱۱۳ روز بود که خوشبختانه در سال جاری میانگین رسیدگی به این پرونده‌ها به ۲۰ روز رسیده است.

کد خبر 1802291

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار