٢۵٠ خبرنگار کرمانشاهی از «مسکن خبرنگاری» بهره‌مند شدند   

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: سال گذشته ۲۵۰ نفر از خبرنگاران کرمانشاهی که فرصت نداشتند در زمان مقرر در طرح ملی مسکن ثبت نام کنند، توانستند از این ظرفیت تحت عنوان مسکن خبرنگار استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، علی صفدری شامگاه روز گذشته در آئیین بزرگداشت مقام خبرنگار که در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: برگزاری این نشست به منظور قدردانی از زحمات خبرنگاران است که با وجود همه سختی‌ها و مشکلات، کار اطلاع رسانی و فرهنگسازی را در استان کرمانشاه بر عهده دارند.

وی افزود: در ۲ دهه گذشته تغییر و تحولات بزرگی در رسانه کشور اتفاق افتاده و این تغییر و تحولات نشان از افزایش و تاثیرگذاری بیشتر رسانه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: این اثرگذاری رسانه‌ها وظیفه سنگین‌تری را برای افرادی که در این حوزه در حال تلاش هستند، ایجاد می‌کند.

صفدری عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که در یک سال گذشته در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی و در حوزه رسانه مورد بررسی قرار گرفت، مسئله «گفتگو کردن» بود چرا که گفتگو در بین نخبگان، مردم و جامعه رسانه‌ای سبب رشد و ارتقا می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: برای نخستین بار ادارات و همکاران در مجموعه کمک کردند ١٠٠ نفر برای دریافت یک وام قرض‌الحسنه‌ تحت عنوان تبصره ۱۶ به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شوند.

صفدری بیان کرد: سال گذشته با حمایت‌های اداره‌کل راه و شهرسازی و همکاری دیگر همکاران ۲۵۰ نفر از خبرنگارانی که فرصت نداشتند در زمان مقرر در طرح ملی مسکن ثبت نام کنند، توانستند از این ظرفیت تحت عنوان مسکن خبرنگار استفاده کنند.


عضویت ٣۵۶ خبرنگار کرمانشاهی در صندوق هنر

به گفته وی در این نشست ۷۰۰ نفر شرکت کردند و در استان کرمانشاه ۳۳ روزنامه، ۳۸ هفته‌نامه، ۶۹ نشریه محلی و ۷۵ پایگاه خبری وجود دارد.

وی افزود: در هفته‌نامه‌های محلی چهار درصد از جمعیت خبرنگاران دارای مدرک تحصیلی دکتری هستند، ۵۰ درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۳۶ درصد دارای مدرک کارشناسی و یک درصد دارای مدرک دیپلم هستند.

این مقام مسئول اظهار کرد: تعدادی از خبرنگاران حدود ۳۵۶ نفر از اعضای رسانه‌ای ما در استان کرمانشاه تا مرداد ماه امسال عضو صندوق هنر شده‌اند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1805331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =