جمع‌آوری یک هزار معتاد متجاهر کرمانشاهی در پنج ماهه نخست امسال

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: یک هزار معتاد متجاهر در پنج ماهه امسال در کرمانشاه جمع‌آوری شدند.

کیوان گل‌ آوری در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: در راستای سیاست‌های کلان ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزه درمان و حمایت‌های اجتماعی و صیانت از افراد بهبود یافته از اعتیاد در پنج ماهه امسال بیش از یک هزار معتاد متجاهر که بیشتر این افراد در فضاهای عمومی رها شده هستند، جمع آوری شدند.

وی افزود: تعدادی از این افراد هم معتادین هستند که تا حدودی تجاهر دارند اما ممکن است که شبانه به خانه خود بازگردند لذا در قالب شاکی خانواده، جمع‌آوری شدند.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه تصریح کرد: اجرای اصلی طرح از ۲ هفته قبل صورت گرفته و در آن ایام ۷۰۰ نفر از معتادین متجاهر در فضاهای عمومی، پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، میدان‌های ورودی و خروجی‌های شهر و پاتوق‌هایی که در معرض دید عمومی هستند، جمع‌آوری و ساماندهی شدند.

وی عنوان کرد: این اقدامات با حمایت استاندار کرمانشاه و با مدیریت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که دستورات قضایی را انجام داد صورت گرفت‌.

گل‌ آوری بیان کرد: نیروی انتظامی نیز در بحث جمع‌آوری، کمک‌های ویژه‌ای انجام داد و سازمان بهزیستی در بحث پذیرش و نگهداری و ساماندهی اقدامات لازم را انجام دادند.

وی اذعان کرد: طی بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم بر اساس سخنان مقامات انتظامی از زمان جمع‌آوری این تعداد افراد به طور قابل ملاحضه و چشمگیری جرائم از جمله سرقت‌ها و ناهنجاری‌های عمومی کاهش پیدا کرده است.

این مسئول ابراز کرد: طرح ساماندهی معتادین با بحث تامین سلامت اجتماع و کاهش ناهنجاری‌ها و جرائم، ارتباط مستقیمی با موضوع معتادین متجاهر دارد که انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی درست و با سیاست‌گذاری مناسب در آینده به صورت مستمر در راستای ساماندهی و صیانت این افراد و با جدیت و پیگری تمام دستگاه‌ها گامی برداریم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1812353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =