سایت پرنده‌نگری تالاب هشیلان کرمانشاه امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: با پیگیری از استانداری کرمانشاه، برای سایت پرنده‌نگری تالاب هشیلان بعد از ١٠ سال ٢ و نیم میلیارد تومان اعتبار اخذ کردیم که پیمانکار آن در حال عقد قرارداد است و امید داریم امسال این سایت به بهره‌برداری برسد.

احد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ٨٠ محیط بان در استان کرمانشاه که مساحتی بالغ بر ٢۵٠ هزار هکتار با ١٠ منطقه تحت مدیریت و پنج منطقه حفاظت شده دارد، فعالیت می‌کنند.

وی افزود: بر اساس سرانه جهانی برای هر یک هکتار نیازمند حضور یک محیط‌بان هستیم و در استان کرمانشاه باید حداقل ٢۵٠ نفر محیط‌بان داشته باشیم که به دلیل کمبود اعتبار و مشکلات زیرساختی تعداد محیط‌بانان ما کمتر از این تعداد است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: سال گذشته با تلاش‌هایی که صورت گرفت سهمیه جذب ۶٨ نفر را برای محیط‌بانی اخذ کردیم و ٢٢ نفر در مرحله تشکیل پرونده و معرفی هستند.

وی گفت: با اضافه شدن ۶٨ نفر نیروی دیگر تعداد محیط‌بانان کرمانشاه حدود ١۴٠ نفر می‌شود که در حال حاضر تعداد محیط‌بانان نسبت به مساحت تحت مدیریت استان بسیار کم است.

جلیلیان در خصوص بررسی محیط زیست از طریق سیستم هوشمند و به صورت آنلاین خاطرنشان کرد: منطقه قراویز در سرپل‌ذهاب را برای این منظور معرفی کردیم، مبلغی اختصاص داده شد تا جانمایی و مکان یابی آن انجام شود و با تأمین اعتبار امسال حداقل بررسی منطقه قراویز که سه هزار و ٨٠٠ هکتار و دارای بیش از سه هزار آهو است به صورت آنلاین و هوشمند انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: با پیگیری از استانداری کرمانشاه، برای سایت پرنده‌نگری تالاب هشیلان بعد از ١٠ سال ٢ و نیم میلیارد تومان اعتبار اخذ کردیم که پیمانکار آن در حال عقد قرارداد است و امید داریم امسال این سایت به بهره‌برداری برسد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1812784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =