پوشش زنده بازی‌های آسیایی؛ هدیه کاظمی در قایقرانی برنز گرفت/ صعود سه سنگنورد به یک هشتم نهایی

روز دهم بازی‌های آسیایی آغاز شده و ورزشکاران کشورمان به مصاف رقبای خود رفته‌اند. در این خبر با نتایج لحظه‌به‌لحظه این مسابقات همراه ما باشید.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین از هانگژو، روز دهم بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو امروز (سه‌شنبه یازدهم مهرماه) برگزار شد و نمایندگان ایران در رشته‌های مختلف به مصاف رقبای خود رفتند.

نتایج لحظه به لحظه نمایندگان ایران در این روز به شرح زیر است:

بسکتبال:

تیم ملی بسکتبال ایران در یک چهارم نهایی مسابقات با نتیجه ۸۴ بر ۸۳ مقابل فیلیپین شکست خورد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند. تیم ایران فردا برای کسب رتبه پنجم تا هشتم با کره‌جنوبی بازی خواهد کرد.

سنگنوردی:

در بخش مردان هم امروز رضا علیپور و میلاد علیپور نمایندگان ایران بودند. رضا علیپور نیز در ابتدا ارتفاع دیوار را در پنج ثانیه و ۵۲۰ هزارم ثانیه طی کرد. او در تلاش دوم رکوردش را به پنج ثانیه و ۱۸۴ هزارم ثانیه بهبود بخشید و خود را تا رتبه چهارم بالا کشید.

میلاد علیپور پسرعموی رضا علیپور که ۲۴ سال سن دارد نیز زمان پنج ثانیه و ۶۳۷ هزارم ثانیه را به ثبت رساند. تلاش دوم او با زمان ۶ ثانیه و ۵۱۲ هزارم ثانیه همراه بود و رده دهم جدول را مقابل نام او درج کرد. هر دو سنگ نورد ملی‌پوش مردان ایران توانستند به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کنند.

مسابقات سنگ نوردی در استادیوم «شائوژینگ ککیائو یانگشان» با رقابت در بخش سرعت زنان آغاز شد. محیا دارابیان نماینده ایران در این ماده بود که با ۱۷ سنگ نورد دیگر به رقابت پرداخت. در نخستین دور از مرحله مقدماتی، محیا دارابیان با زمان هشت ثانیه و ۸۱۸ هزارم ثانیه در رتبه نهم ایستاد. او در تلاش دوم موفق شد رکورد بهتر هفت ثانیه و ۷۲۱ هزارم ثانیه را ثبت کند و در انتها رده ششم را به خود اختصاص دهد. بدین ترتیب او جواز حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی را کسب کرد و از ساعت ۲۰ امشب به وقت هانگژو باید برای صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی تلاش کند.

کبدی:

تیم ملی کبدی زنان ایران در اولین دیدار خود از مرحله گروهی بازی‌های آسیایی مقابل نپال به میدان رفت و با نتیجه ۴۳ بر ۱۹ به پیروزی رسید. تیم ملی کبدی زنان ایران در بازی‌های آسیایی در گروه B مسابقات با تیم‌های بنگلادش و نپال همگروه است.

بدمینتون:

علی حیاتی ملی‌پوش بدمینتون ایران پس از استراحت در دور نخست، در مرحله یک‌شانزدهم نهایی مقابل «ریکرای سوک» از کامبوج قرار گرفت و با شکست ۲ بر صفر (۲۱ بر ۱۸ و ۲۱ بر ۱۳) از دور رقابت‌ها کنار رفت.

یگانه کرمانی بانوی ملی‌پوش بدمینتون ایران پس از استراحت در دور نخست، در مرحله یک‌شانزدهم نهایی به مصاف «فاطیماس نباها عبدالرزاق» از مالدیو رفت و ۲ بر یک باخت و حذف شد. کرمانی در ست اول ۲۲ بر ۲۰ پیروز شد، اما در ست‌های دوم و سوم ۲۱ بر ۱۳ و ۲۱ بر ۱۷ شکست خورد و از صعود به مرحله بعدی باز ماند.

قایقرانی:

تیم کانو دو نفره ۲۰۰ متر بانوان ایران با ترکیب هدیه خیرآبادی اصل و هیوا افضلی صبح امروز به آب زد و با حریفانی از ازبکستان، قزاقستان، چین، اندونزی، تایلند، ویتنام و هند به رقابت پرداخت و با زمان ۴۸.۸۵۰ ثانیه به مقام پنجم رسید و از دستیابی به مدال باز ماند.

تیم کایاک چهار نفره ۵۰۰ متر بانوان ایران متشکل از الناز شفیعیان، کیانا کمال‌زاده، هدیه کاظمی و نرجس کارگرپور با ثبت زمان ۱:۴۶.۹۴۲ دقیقه در رده پنجم قرار گرفت و موفق به کسب مدال نشد. در این رقابت تیم‌های چین، کره جنوبی و ازبکستان به مقام‌های اول تا سوم رسیدند.

تیم کایاک چهار نفره ۵۰۰ متر مردان ایران با ترکیب پوریا شریفی، سپهر ساعتچی، علی آقامیرزایی و پیمان قویدل با ثبت زمان ۱:۲۶.۴۸۰ دقیقه پس از تیم‌های چین، کره جنوبی و ژاپن به مقام چهارم رسید.

تیم کانو دو نفره ۱۰۰۰ متر مردان ایران با ترکیب محمدنبی رضایی و سید کیا اسکندانی با حریفانی از کره جنوبی، ویتنام، تایلند، ازبکستان، قزاقستان، هند و تاجیکستان به رقابت پرداخت و با زمان ۳:۵۵.۳۰۱ دقیقه به مقام چهارم رسید و از دستیابی به مدال باز ماند.

هدیه کاظمی در کایاک ۵۰۰ متر انفرادی بانوان، در رقابت با ۸ حریف از کشورهای کره جنوبی، ژاپن، چین، اندونزی، قزاقستان، ازبکستان، هند و تایلند، با ثبت زمان ۲:۰۰.۶۳۵ دقیقه به مقام سوم رسید و مدال برنز را به خود اختصاص داد.

هیوا افضلی در فینال کانو یک‌نفره ۲۰۰ متر زنان با زمان ۴۹ ثانیه و ۸۹۸ صدم ثانیه ششم شد و از رسیدن به مدال بازماند.

تیراندازی با کمان:

گیسا بایبوردی در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات تیراندازی با کمان به مصاف کمانداری از کره‌جنوبی رفت و با نتیجه ۱۴۸ بر ۱۴۴ شکست خورد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.

نمایندگان ایران در روز دهم مسابقات در رشته‌های تیراندازی با کمان، قایقرانی، کبدی، بدمینتون، بسکتبال، شیرجه، شطرنج و واترپلو به مصاف رقبای خود می‌روند.

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1820385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =