ضرورت بهره‌گیری از «پساب‌ها» در مصارف صنعتی کرمانشاه

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: بر اساس قوانین موظف به استفاده از پساب‌ها در بخش صنعتی به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب هستیم.

رسول فرهادی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: اهمیت منابع آب در شرایط کنونی بر هیچکس پوشیده نیست در این بین آب‌های زیرزمینی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی افزود: بخشی از اقدامات در راستای صرفه‌جویی در منابع آب مرتبط با تکلیف وزارت نیرو شامل باز تخصیص منابع آب مورد نیاز صنعت از محل آب‌های نامتعارف است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس قوانین طبق لایحه بودجه امسال، وزارت نیرو مکلف است به منظور کاهش هدررفت آب در شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال آب شرب از طریق نشت یابی و رفع تنش و رفع انشعابات غیرمجاز در قالب مشارکت با بخش غیردولتی به صرفه‌جویی در مصرف آب کمک کند.

وی گفت: همچنین با استفاده از سازوکار متقابل بین صنایع یا سایر روش ها در قالب قراردادهای منعقده از جمله تأمین منابع آبی اعم از آب یا پساب به صرفه‌جویی در مصرف آب اقدام کند.

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت حفظ منابع آبی در پی خشکسالی و تنش‌های آبی موجود تأکید کرد: شرق استان کرمانشاه بیشترین مصرف آب را دارند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1824322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =