غفلت از مرحله «پیشگیری» جریمه ۷ برابری در چرخه نهایی مدیریت بحران در پی دارد

معاون اداره‌کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: غفلت از مرحله پیشگیری جریمه هفت برابری در مرحله چرخه آخر مدیریت بحران را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، احمد کرانیان ظهر امروز (چهارشنبه ٢۶ مهر ماه)در جلسه نظارت و ارزیابی نقاط بحران‌زا در شهرستان جوانرود که‌ در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: روند وقوع حوادث در جهان رو به افزایش است.

وی افزود: بر اساس مطالعات انجام شده با وجود اینکه میزان خسارات اقتصادی و جانی دارای نوسانات و رو به کاهش است اما تعداد وقوع حوادث در جهان رو به افزایش است.

معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: این موارد بیش از پیش اهمیت مسائل پیشگیری و کاهش خطر را گوشزد می‌کند.

وی گفت: طبق مطالعات غفلت از مرحله پیشگیری و کاهش خطر جریمه حداقل هفت برابری در مرحله چرخه آخر مدیریت بحران که موضوع بازسازی است را در پی دارد.

این مقام مسئول تشریح کرد: بنابر اهداف سازمان مدیریت بحران کشور در قالب قانون و به استناد ماده ٢۴ و ٢۵ بحث پایش و ارزیابی ابلاغ شده است.

وی گفت: با ارزیابی کمیسیون ماده پنج و ماده صد با گروه‌های زیربنایی و امورات عمرانی در استان شاهد رخداد آن هستیم.

تشکیل ۱۰ قطب بحرانِ کشور توسط سازمان مدیریت بحران

حمید پورحسینی رئیس تیم نظارت و بازرسی غرب کشور و مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان در ادامه این نشست اظهار کرد: در اجرای ماده قانونی کشور سازمان مدیریت بحران مکلف به عملکرد دستگاه‌های مشمول قانون در حوزه مدیریت بحران بوده است.

وی افزود: سال جاری سالی است که نزولات جوی و آسمانی بیشتر خواهد بود و ما از این مزایا بهره‌مند و از خشکسالی خارج می‌شویم.

رئیس تیم نظارت و بازرسی غرب کشور تصریح کرد: اگر تدبیر درستی نداشته باشیم خساراتی وارد می‌شود.

وی گفت: سازمان مدیریت بحران ۱۰ قطب کشور را تشکیل داده و یکی از این قطب‌ها قطب غرب کشور است که شامل کرمانشاه، کردستان و همدان است.

این مقام مسئول تشریح کرد: در استان کرمانشاه سه شهر به عنوان برگزیده صحنه، جوانرود و کرمانشاه انتخاب شدند که در حوزه کاری خود بررسی می‌شوند.

وی بیان کرد: این حوزه ها شامل بررسی رودخانه‌ها، ساخت و سازها در کمیسیون ماده ۹۹ و پنج شورای عالی شهرسازی مدیریت بحران در این مناطق است که بررسی می‌شوند.

پورحسینی اذعان کرد: به طور کلی مواردی در استان‌های غربی داریم که در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری و ابلاغ خواهد شد و شامل رودخانه‌ها و لایروبی آن‌ها با اهمیت بالا است.

این مقام مسئول عنوان کرد: وقتی در محل تجمع آب بحث سیلابی را داریم بحران محسوب نمی‌شود لذا باید تمهیداتی اندیشید که آسیب و خسارت آن کمتر شود.

وی افزود: کارشناسان آب منطقه‌ای با توجه به توضیحات ایرادات را به دستگاه ابلاغ کنند و افراد در حوزه کاری خود متخصص باشند.

این مقام مسئول تشریح کرد: در حوزه ساخت و ساز هم ساختمان‌هایی که دارای کیفیت پایین هستند بیشترین آسیب را متحمل می‌شوند و باید قانونمند شدن ساخت و ساز شهرها با کسب پروانه و طرح‌های تفصیلی قابل استفاده، اجرا بشود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طرح‌ منطقه‌ای باید قابل اجرا باشد و در هر حوزه اسناد و مدارکی در استان و شهرستان وجود دارد که پس از بازدیدها سه شهرستان مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1826517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =