استفاده نامتعارف از آب «حیات وحش» را به خطر می‌اندازد

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: استفاده نامتعارف از آب «حیات وحش» را به خطر می‌اندازد و سبب آسیب به محیط زیست می‌شود. 

احد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: حجم آب‌های سطحی و زیرزمینی کرمانشاه به حد بحران رسیده در حالی که همکاران جهاد کشاورزی اعلام کردند یک هزار و ۴٠٠ هکتار از اراضی ما توسط استان‌های دیگر اجاره شده است.

وی افزود: جلساتی در خصوص سازگاری کم آبی در استانداری کرمانشاه برگزار ‌شد و از مصوبات این جلسه دستور استاندار مبنی بر این بود که به هیچ وجه کشاورز غیربومی در استان کرمانشاه کشاورزی نکند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: در همین راستا برای کشت‌های سیب‌زمینی، پیاز، ذرت و چغندر که پر آب بر هستند با وضعیت کنونی ما محدودیت‌هایی در نظر گرفته شد.

این مقام مسئول ابراز کرد: گزارشاتی به دست ما رسیده که همین کشاورزان از سموم بهره گرفته و از تقویت‌کننده ها برای پمپاژ استفاده می‌کنند تا تولید محصول آن‌ها بالا برود.

وی اذعان کرد: چندین مورد در آزمایشگاه بررسی شده و یک الی ٢ مورد از آن‌ها نشان داد به لحاظ زیست محیطی نگران کننده نیست.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مصوبه ای در جلسه مدیریت بحران در نظر گرفته شد تا جهاد کشاورزی کارگروهی متشکل از محیط زیست، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و منابع طبیعی تشکیل دهد.

وی بیان کرد: باید حدود ٧٠ درصد از فاضلاب‌های شهر کرمانشاه که به رودخانه قره سو می‌ریزد تسویه شوند و صنایع از آن استفاده کنند تا مجبور به بهره‌گیری از آب چاه‌ها نشوند.

جلیلیان خاطرنشان کرد: استفاده بیش از حد از منابع، شامل آب، هوا و خاک باعث به وجود آمدن معضلات زیست محیطی می‌شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: یکی از تبعات استفاده نامتعارف از آب به خطر افتادن حیات وحش است لذا استفاده نامتعارف از آب‌ها رابطه مستقیم با محیط زیست دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1834170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =